Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 1:32 pm
Nie działa, ponieważ adres jest do komputera Cheryl. Cheryl- musisz wstawić ten gif (czy co to jest) do internetu (www.imageshack.us) i wtedy podać nam adres:)
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
Należałoby dodać, że ,,32 fouettes" można kręcić do 2 różnych motywów muzycznych - w TW-ON Odylia kręci do "Coda Allegro Molto Vivace" z 1. aktu - i to jest najczęściej wykorzystywany do tego motyw - natomiast np. w ,,Jeziorze..." z Fonteyn i Nuriejewem do 32 f. wykorzystano (jak to ja nazywam - legalne ),,Allegro molto" z ,,Pas de six" - ten fragment znajduje się w partyturze w akcie 3. i zdaje się, że pierwsze 32 f. było kręcone do tego utworu. Osobiście preferuję ,,legalną" muzykę do 32 f. A co Wy o tym sądzicie? Jeśli trzeba mogę udostępnić odpowiednie mp3
Ariodante napisał/a:
Fajnie, ze zwrociles na to uwage. Wczoraj sama sobie dopiero z tego zdalam sprawe po obejrzeniu 'Jeziora..." w chor eografii Burmeistra i dlugo przecieralam uszy ze zdumienia. Ta wersja slynie z tego, ze wykorzystuje oryginalny uklad numerow w partyturze, a co za tym idzie, inna od powszechnie kojarzonej z fouettees muzyke, wlasnie Allegro molto z Pas de Six w akcie 3. Co ciekawe, choreografia w tym miejscu nie przewiduje ponoc az 32 f., ale jaks kombinacje 20-kilku f. plus kilka podtrzymanych piruetow na koniec. Przypuszczam, ze gdybym ogladala te f. nie wiedzxac o tym, bylabym tak samo rozczarowana jak kilku uczestnikow forum ballettalk, ktorzy nie nie mogli uwierzyc, ze tak doskonala ballerina jak Zacharowa nie jest w stanie "dokrecic" do 32 i wymaga pomocy Zygfryda. Na szczescie ktos wyjasnil nam, ze Zacharowa jedynie robi to, co narzuca jej choreografia. Dzis jednak najczesciej tanczy sie owe 32 f. i dlatego ta dosc nieoczekiwana kombinacja f. i piruetow moze troche dziwic. Fajnie jednak zobaczyc czasem takie odstepstwo od tradycji .
w sumie to aż wstyd mi się przyznać że dopiero jakiś czas temu zauważyłam różnicę między "tą" a "tą" 'wersją' 32 fouette... chyba dlatego że większość moich zasobów w "Jezioro Łabędzie" [a jest ich hm... dwie niemieckie (ta z Nurejewem i Fonteyn oraz nowsza, z Staatsballett Berlin), dwie rosyjskie, francuska, szwedzka, amerykańska plus wariacje, pas de deux itp...] ma muzykę z "Coda Allegro Molto Vivace" - i ta z resztą bardziej mi się podoba od tej z "Pas de Six" - wydaje mi się bardziej spektakularna.
pozatym... jakoś zwykle skupiałam się na wyczynach technicznych tancerzy niż na muzyce to może dlatego...
dziękuję za tą infromację Rotbarcie [hoh, aż głupio mi, Księżniczce Odetcie to mówić ], wykorzystam to w moim "wypracowaniu" nt. "Jeziora" które lada dzień powinno się na forum pojawić
ponawiam pytanie: która wersja się wam bardziej podoba?
_________________ Naucz się choreografii, a będziesz tańczyć dzień. Naucz się fundamentów, a będziesz tańczyć do końca życia. - Angel Ceja
ja naliczyłam 40... w tym podwójne i... poczwórny na serio szacunek!
EDIT: obrotów, obrotów a czego by innego?
_________________ Na forum wróciłam po 2 latach, widać nie da się żyć bez tańca, chociaż już zapewne do niego nie wrócę. Trochę jakby nowe życie.
Nie wiem, czy wróciłam na stałe, może za chwilę znów zniknę. Ale co jakiś czas zaglądnę.
Ostatnio zmieniony przez gonia Sob Lis 04, 2006 10:49 pm, w całości zmieniany 1 raz
a ta tamara jest niezła fakt, z takim spokojem kręci.
_________________ Na forum wróciłam po 2 latach, widać nie da się żyć bez tańca, chociaż już zapewne do niego nie wrócę. Trochę jakby nowe życie.
Nie wiem, czy wróciłam na stałe, może za chwilę znów zniknę. Ale co jakiś czas zaglądnę.
Fajnie tanczyla ta Tamara, chociaz jak dla mnie ma sporo niedociagniec w tej wariacji... Np. nie robi pelnego grand pas de chat, w ogole dosyc nisko podnosi nogi [oprocz tych 180* w gory po gpdc]
chodzilo mi tu bardziej o wachlarz bylo przeciez mnostwo(sama rowniez zamieszczalam) filmikow z rewelacyjnym fouette czystej postaci ale ona manipiuluje jeszcze wachlarzem a i tak kreci jak korkociąg
_________________ "Chcemy tylko tańczyć i milczeć..."
Związek z tańcem: oby wieczny!
Wiek: 74 Posty: 2627 Skąd: z dwóch końców Polski;D
Wysłany: Nie Lis 05, 2006 12:38 pm
jak dla mnie właśnie bardzo ładnie kręciła, a tamta w czarnym stroju...no.. nie urzekła mnie. mało w tym energii było. za to murphy ma duże przeprosty i wyglądało trochę jakby fleksy robiła, ale do rąk nic nie mam.
Związek z tańcem: na całe życie! :)
Posty: 1638 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Lut 23, 2007 2:00 pm
Mam pytanie z gatunku dziwniejszych .
Otóż oglądałam ostatnio "Jezioro" w wykonaniu Opery Paryskiej (nie piszę POB, bo "POB" oznacza dla mnie tyle, co "Państwowa Opera Bałtycka", w której się uczę ), w choreografii Nurejewa. Agnes Letestu, w podwójnej roli Odetty/Odylii, wykonywała brawurowo sekwencję obrotów będącą przedmiotem dyskusji . Co któreś fouette było podwójne, dwa razy kręciła potrójne.
Stąd moje pytanie: czy ilość fouettes liczymy po ilości wykonanych obrotów w każdym fouette, czy po tym, ile razy tancerka wyprostuje uniesioną nogę pracującą?
wiem, że to głupie skojarzenie, ale jak tak patrzałam na jej nogi, to odniosłam wrażenie, że tak jakby gdy robi potrójne to takie spokojne oddychanie, a te pojedyncze to takie łapanie oddechu... i nie dotyczy to jako takiej tancerki, ale ten rytm mi się tak skojarzył
_________________ Na forum wróciłam po 2 latach, widać nie da się żyć bez tańca, chociaż już zapewne do niego nie wrócę. Trochę jakby nowe życie.
Nie wiem, czy wróciłam na stałe, może za chwilę znów zniknę. Ale co jakiś czas zaglądnę.
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 30 Posty: 704 Skąd: z monitora...
Wysłany: Sob Lut 24, 2007 3:32 pm
gonia05 napisał/a:
wiem, że to głupie skojarzenie, ale jak tak patrzałam na jej nogi, to odniosłam wrażenie, że tak jakby gdy robi potrójne to takie spokojne oddychanie, a te pojedyncze to takie łapanie oddechu... i nie dotyczy to jako takiej tancerki, ale ten rytm mi się tak skojarzył ;)
Też odniosłam takie wrażenie : )
Ograniczmy proszę ilość postów wyrażających zachwyt ("wow", "ojej") i takich jak Twój, Neno, bo nic nie wnoszą do dyskusji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach