a od takiej techniki są specjalne zajecia> czy to w trakcie tańca sie nabywa? czy ktos musi pokazac ???nauczyc?
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
czy ktos mi powie dokladnie co to za linoleum baletowe? czy to jest jakies specjalne linoleum do tanca??? czy po prosu na podlodze jest linoleum ktore mozna nabyc u kazdego producenta wykladzin podłogowych?? interesuje mnie dokładna nazwa.
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
nie, jest to specjalna podłoga baletowa. nie wiem z czego to jest zrobione, ale wygląda jak gruba guma.... poszukaj w internecie, na pewno znajdziesz szczególowy opis co to jest.
_________________ you broke my heart cause I couldn't dance
you didn't even want me around
but now I'm back to let you know
I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
no właśnie mam z tym wielki problem POwiedz mi czy ko jest ślikie?co czujesz jak po tym tańczysz? jakie odczucia daje?mniej wiecej żebym wiedziała jak to opisać jak bede szukać
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
podłoga jest twarda ale nie jak beton - bo jest sprężysta, choć nie tak, zeby się załamywać pod nogami. na początku guma jest trochę tępa, ale w miarę używania "wyślizguje się" i juz idzie łatwiej. nie może być zbyt śliska (jak parkiet) bo inaczej lądując ze skoku możnaby się pośliznąć i upaść. nie moze być też zbyt tępa, bo wtedy kręcenie piruetów byłoby niemal niemożliwe. mam nadzieje ze nie zamieszałam zbyt mocno. poszukam w necie jakiś stron odpowiednich.
a moze jeśli mieszkasz w większym mieście wybierzesz się do szkoły baletowej i poprosisz zeby cię wpuścili na chwilę na salę, bys mogła sobie wszystko obejrzeć? myslę, ze nie powinni robić problemów...
_________________ you broke my heart cause I couldn't dance
you didn't even want me around
but now I'm back to let you know
I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
aaaaaaaaaa jeszcze 1 rzecz mnie interesuje....no wiec ktos mi wczesniej tu mowil byc moze ty ze bryty są mniej wiecej 1,5/ 1 metr ale widze na niektorych fotach takich sal, ze sa zazwyczaj takie podlogi konkretnej szerokości ale dlugosc juz zalezy od wielkości sali raczej, wiec jak to w końcu jest z tymi brytami???
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
Prawdopodobnie to nie jest bryt o okreslonej długości i szerokości, tylko szerokość jest okreslona, a długość bardzo duża (np kilkadziesiąt metrów nawinięte na rolę). I z tej rolki przycina się pasy na długość pasującą do sali.
Często jednak widuję podłogi nie z pasów, a z jednego kawałka i to zwijane - cała rola na długość i szerokość sali.
Co do tego czy podłoga jest "tępa" czy "śliska" - za to odpowiedzialny jest współczynnik tarcia poślizgowego - jeden z podstawowych parametrów takiej podłogi. Podłoża śliskie mają mały współczynnik tarcia, podłogi "tępe" - duży. Tarcie nie tylko zależy od podłogi, ale też tego co się po niej porusza - np. inaczej jest z baletkami skórzanymi, inaczej z płóciennymi, inaczej gdy używa się kalafonii. Dla tańca klasycznego jest potrzebny większy współczynnik tarcia niż dla towarzyskiego, dlatego w przypadku parkietu tancerze baletu używają kalafonii, ci drudzy - wosku.
Współczynnik tarcia poślizgowego dla danej podłogi i drugiego materiału np. skóry (podeszwy buta) jest określony liczbowo - jest to określona wielkość wyrażona liczbą od 0 do 1. Porządne podłogi z atestem powinny ją mieć zmierzoną i podaną, ale szczegółów nie potrafię podać.
Bardzo ważne jest, żeby ten współczynnik tarcia był jednakowy dla całej podłogi, żeby była ona jednorodna.
_________________ Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała. Kózka skacze, kózka meczy, mówi czasem mądre rzeczy.
bardzo mi pomogleś jeszcze jedna rzecz mnie interesuje....a mianowicie wiem ze sa wykorzystywane tez jakies listwy profilujace chyba tylko przy scianach. czy są one widoczne ???odzielaja sie od podlogi ?
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
No właśnie to jest myśl małe pomieszczenia dla małych dzieci
Tak, jest to myśl..ale jak juz wczesniej pisano- głupia. Prowadze zajecia baletowe z dzieciakami i najmlodszą grupe (4-6 lat) wrzucono do takiej wlasnie malej salki. Cwiczy sie tam okropnie! Mala przestrzen nie tylko przeszadza w tancu (przy wszelkich poleczkach itp. dzieci wykonuja okolo 10 krokow!!!) ale takze meczy psychicznie i odbiera swobode ruchu. Wszystko jest takie "nadziubdziane", jeden drugiemu po glowie skacze. Irytujace!!!
Dodam jeszcze, ze uczenie dzieci jakiegos ukladu przeznaczonego na scene tez mozna o kant d.. rozbic. Dzieciaki wychodza na scene i wykorzystuja taka przestrzen, do jakiej sie przyzwyczily. Zreszta, szkoda gadac...
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 28 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Sro Kwi 26, 2006 6:37 pm
A u nas w każdej sali jest fortepian, telewizor i wieża/magnetofon lub coś takiego (tylko żeby grało ). No i oczywiście podwójne drążki na wszystkich ścianach, parkiet jest ale przykryty czymś białym. W szkole jest scena, sauna, stołówka i opieke medyczno-rehabitacyjną.
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 28 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Czw Maj 04, 2006 12:37 pm
Sorki, że nie odpowiedziałam wcześniej. Ja nie korzystałam z sauny ale mam informacje, że takie coś działa w SB w Poznaniu. Moge ci wytłumaczyć później bi będę właśnie odwiedzać ją po 13 (mam na myśli oczywiście saune).
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Ostatnio zmieniony przez raisa Czw Maj 04, 2006 3:22 pm, w całości zmieniany 1 raz
a od takiej techniki są specjalne zajecia> czy to w trakcie tańca sie nabywa? czy ktos musi pokazac ???nauczyc?
To jest jeden z elementów nauki techniki tańca klasycznego - "tu ściągnij, tam wypchnij; tu zepnij a tu rozluźnij". Przez tyle lat stania przy drążku te mięśnie opowiedzialne za postawę mogą się już na tyle wyrobić, że przyjmowanie takowej będzie wręcz autmatyczne, co pozwala później opanować trudniejsze rzeczy, np. duże skoki (bez nakładania na to żadnych tzw. 'przyruchów', czyli np. garbienia się, asekuracji rękoma itp.).
No i oczywiście jak powiedziała Kasia - to 'coś', bo każdy tancerz to samo pas wykona przecież trochę inaczej.
Jesli chodzi nadal o te dwie małe salki, bo widzę, że nieustępliwie o nie walczysz
Własciwie to nie pamiętam, czy mówiłaś, jak małe one mają być - może masz w projekcie jakąś zupełnie odjechaną szkołe z ogromnymi salami, to może się okazać, że te małe salki wcale nie są takie małe
Moim zdaniem znacznie lepiej je przeznaczyć na cokolwiek innego, ale nie do tanca. Na garderobę dla pedagogów. Na rekwizytornię. Garderobę. Magazyn na kostiumy.
Ale dawać małą salkę do tańczenia, to niekoniecznie fajny pomysł. W warszawskiej OSB jest tzw. aula. Czasami można tam zobaczyć jakieś układy, czy coś. O ile np. układ t. współczesnego jeszcze się tam zmieści, to z wariacją jest już problem (tzn też się zmieści, sama widziałam, ale już ciężej ) - brakuje właśnie tej przestrzeni.
Jeśli zaś chodzi o odnowę biologiczną, co też było poruszane wcześniej, czy jest niezbędna czy nie. Moim zdaniem powinna być, zwłaszcza jeśli to ma być ekskluzywna szkoła baletowa.
O ile młody organizm tak nie czuje potrzeby tego typu odpoczynku, tzw. biernego rozpracowania mięśni (jak to jest w przypadku np. masażu), to im jest się starszym, to się to bardziej czuje. To znaczy młode dziecko też się męczy, wiadomo, ale i szybciej się regeneruje. A jeśli się ćwiczy codziennie przez kilka godzin, to te mięśnie po jakimś czasie przechodzą w stan permamentnego napięcia, co obniża ich efektywność. I w sumie tego się tak nie czuje, dopóki się naprawdę nie spróbuje rozluźnić.
W każdym razie chodzi o to, że powinna być mozliwość o.b., to tak w skrócie
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Juz dawno zrezygnowalam z malych salek do cwiczen. Wybiliscie mi to z glowy skutecznie. moja szkola baletowa bedzie miala 2 dosc duze sale do cwiczen. Bo tylko na tyle pozwala mi przestrzen jaka posiadam do wykorzystania sale maja ponad 10 m kwadratowych wiec chyba nie jest zle. Jedna z tych sal bedzie miala mala widownie wrazie występów dla rodzicow.
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
rozumiem ze masz na myśli 100 metrów kwadratowych? jeśli tak, to w porządku w sam raz bo jeśli 10... to najwyżej się bedą nadawać na szatnię
_________________ you broke my heart cause I couldn't dance
you didn't even want me around
but now I'm back to let you know
I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
oj tak mialam na mysli ponad 100 metrow kwadratowych
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 28 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Pon Maj 22, 2006 9:33 pm
Dziaj dokładnie co do metra zwiedziłam naszą szkołę.
No i jestem pod wrażeniem.
Jets zadbana i bardzo miło tam jest.
Łazienki są bardzo dobte, co zdaża się rzadko w zwykłych szkołach.
Jednym słowem strasznie mi się podoba z wnętrza.
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
_________________ you broke my heart cause I couldn't dance
you didn't even want me around
but now I'm back to let you know
I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 28 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Pon Lip 24, 2006 4:57 pm
Ale świetne! Piękny ogród, wszystko wypieszczone... ja też podejrzewam, że w środku też jest nieźle. Już chyba ważniejsze jest jak to wygląda w środu, jak się tam uczy. Choć wygląd zawnętrzny też jest ważny. Ale do takiej szkoły chodzić...
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
ja nie mam najmniejszych wątpliwosci ze taks to wygląda naprawdę sądząc na podstawie budynków tego typu które widzialam w anglii
_________________ you broke my heart cause I couldn't dance
you didn't even want me around
but now I'm back to let you know
I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach