Wysłany: Sro Maj 04, 2011 7:48 pm Zagadki zwykłe V 2011 rok
A zagadka będzie o Don Kichocie . Proszę podac miejsce i datę prapremiery na świecie i w Polsce (łącznie 4 pkt) a także wymienic wszystkie znane wystawienia (znaczy nazwisko choreografa). Jedno wystawienie to 1 pkt.
Termin - do końca niedzieli 8 V.
Ostatnio zmieniony przez Sagittaire Sob Maj 07, 2011 8:45 am, w całości zmieniany 2 razy
ok ale w moich źródłach data premiery w Polsce to inny miesiąc i choc w sumie rok by wystarczyl, ale może poszukasz jeszcze? - chyba że mnie przekonasz, że jest jak mówisz:)
Związek z tańcem: miłośniczka
Wiek: 40 Posty: 110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 10:51 pm
Nie wiem, czy to o to chodzi, ale:
1900 Alexander Gorski, wznowienie w Bolshoi
1940 Zacharow, też Boshoi
1923 Lopuchow, teatr Kirowa (Maryjski)
1946 Nina Anisimowa, jw.
Fragmenty wykonywała grupa Anny Pawłowej w 1924 (to pewnie jest jedno z tych 'zahaczających" o D.K. wykonań, tak?)
1940 Balety Rosyjskie z Monte Carlo
1950 Ninette de Valois, The Royal Ballet w Londynie
1962 Ballet Rambert, wznowienie oryginału rosyjskiego
1966 Nuriejew, Opera Wiedeńska
1980 Barysznikow, American Ballet Theatre (wiki podaje 1980, a "Przewodnik I.Turskiej" 1978, więc już nie wiem...)
1965 Balanchine, New York City Ballet, muz. N. Nabokova, więc to chyba inny balet w ogóle?
Oczywiście jest też wersja Ejfmana, którą mogliśmy podziwiać w zeszłym roku
Czyli z choreografów: Petipa, Gorski, Nuriejew, Barysznikow, Ejfman, ew. Balanchine
Związek z tańcem: miłośniczka
Wiek: 40 Posty: 110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Maj 05, 2011 4:25 pm
To ja podaję dalej za "Przewodnikiem Baletowym":
1740 Franz Hilverding van Wewen, Wiedeń (ponoć był to pierwszy choreograf wystawiający balety-pantomimy zamiast samych divertissement)
1768 Jean Georges Noverre, też w Wiedniu, prawdopodobnie przedstawienie bazowało a wersji Hilverdinga
1801 Louis Milon, Opera Paryska (pierwsze wystawienie, w którym pojawia się Basilio, Quiteria (Kitri) i Gamache), pod tytułem Wesele Gamache'a, prawdopodobnie to wersja Milona stała się podstawą inscenizacji Petipy
1808 Charles Didelot, St. Petersburg (wg I. Turskiej było to w 1807)
, Aglia
1809 James Harvey D'Egville, Anglia (zapewne więc Londyn?)
1837 August Bournonville, Don Kichote na weselu Gamache'a, Kopenhaga
1839 Paul Taglioni, Berlin
1843/1844 Salvadore Taglioni, Turyn
1844/5 Bernardo Vestris, La Scala w wiadomej lokalizacji
Inne wersje Don Kichota (z muzyką inną niż Minkusa) to wymieniona już przeze mnie inscenizacja Nabokov/Balanchine 1965 oraz:
1947 Aurelio Miloss Portret Don Kichota Paryż, muz. Gofredo Ptrassi
1949 Tatjana Gsovsky, muz. Leo Spies, Berlin
1950 Serge Lifar Błędny Rycerz, Paryż, muz. Jacques Ibert
1950 Ninette de Valois, wymieniana już wyżej, teraz dodam tylko nazwisko kompozytora tego baletu: Roberto Gerhard
1979 John Neumeier, muz. Richard Strauss, Hamburg
Ciekawostka: The use of live horses and donkeys in the Don Quixote was quite a tradition. When the work was staged by Pavlova in London is was thought that the horse looked too robust to belong to the Don, so it was made up to look thinner. The effect must have been good as it prompted the authorities to investigate if the animal was malnourished!
datę polskiej premiery brałam ze strony opery wrocławskiej http://www.opera.wroclaw....v&review_id=164 tam jest czerwiec.
a zresztą wikipedia podaje taką datę (wiem, że to mało wiarygodne źrodło). nie wiem gdzie jeszcze zasięgnąć info.
_________________ Results don’t happen overnight. Every change takes time and effort. Patience and determination are key.
Związek z tańcem: miłośniczka
Wiek: 40 Posty: 110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Maj 09, 2011 2:27 pm
Będzie łatwe
1. Co to za balet? (1 pkt)
2. Proszę podać nazwisko choreografa (1pkt) oraz miejsce i datę (rok, miesiąc) premiery tego wystawienia (2pkt).
3. Proszę o krótkie (tak do ok. 10 linijek maximum) streszczenie libretta tego wystawienia (2 pkt)
_________________ 諸共に哀と思へ山桜
花より外に知人もなし
Ostatnio zmieniony przez Sagittaire Pon Maj 09, 2011 5:04 pm, w całości zmieniany 1 raz
Związek z tańcem: miłośniczka
Wiek: 40 Posty: 110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 8:16 pm
3 punkty dla Agi!
Można zdobyć jeszcze 2 punkty za streszczenie libretta (ok. 10 linijek i po polsku ).
Jeśli ktoś zechce też podać obsadę, info o balecie będzie w miarę pełne (niestety, o obsadzie poza J.V. pomyślałam dopiero teraz, więc nie będę mogła przyznać za to punktów, chyba że moderacja postanowi inaczej, wtedy chętnie to zrobię).
Od Sagi:
To tylko Twoja wola; w regulaminie jest taki zapis, ze zadający zagadkę jest jej panem pod każdym względem. Czasem tak jest, że w trakcie rozwiązywania jakiejś łamigłówki dochodzi jakieś pytanie, które się nawija i jeżeli tylko masz ochotę, to mozesz przyznac za to extra punkty. Sama ostatnio zmodyfikowałam nieco pytanie w trakcie, bo to tak samo jakoś ewoluowało. Zwał jak zwał - to jest tylko Twoja decyzja
_________________ 諸共に哀と思へ山桜
花より外に知人もなし
Ostatnio zmieniony przez Sagittaire Pią Maj 20, 2011 4:10 pm, w całości zmieniany 3 razy
Kopciuszek: Karine Senesca
Frederik: Stanislave Jermakov
Matka chrzestna: Marine Castel
Ojciec kopciuszka: Josef Varga
Przyrodnie siostry: Nicolas Blanc, Francois Petit
Związek z tańcem: miłośniczka
Wiek: 40 Posty: 110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Maj 20, 2011 12:21 am
Oj, oj...
Poza jedną siostrą (Nicolas Blanc) nic się nie zgadza, więc niestety nie mogę zaliczyć. Ponieważ dopiero teraz to piszę, niektórzy mogli odnieść wrażenie, że jest to prawidłowa odpowiedź, więc daję jeszcze 3 dni. I przypominam o streszczeniu libretta bo ono jest najciekawsze w tym wszystkim, moim skromnym zdaniem.
Dla ułatwienia podaję, o jakie role mi chodzi: Kopciuszek, Książę, Dobra Wróżka, Macocha (nie ojciec!), druga Siostra, Nauczyciel Tańca, Trzy Pomarańcze (wszystkie trzy nazwiska uznaję za jedną, całą odpowiedź). Za wykonawców ról Kopciuszka i Księcia po 1pkt, za resztę po 0,5pkt. Czyli w sumie 4,5 pkt do zdobycia.
ok to ładnie grzecznie poproszę jeszcze o podsumowanie na czerwono ostatecznych wynikow i odkorowienie cząstkowych, żebym się nie pomyliła w liczeniu punktów . z góry dziękuję i czekamy na wyznaczenie nastepcy i jego zagadkę.
Związek z tańcem: miłośniczka
Wiek: 40 Posty: 110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Maj 20, 2011 4:09 pm
Zagadkę wygrała Aga, zdobywając w sumie 7,5 pkt.
Drugie miejsce Julianka 1pkt.
"It seems rather strange that nobody has hit on the idea before: Namely, to turn Cinderella into a poor and wretched corps de ballet girl in a provincial company, exploited and humiliated by the wicked ballet mistress who favors her own two daughters--with the Good Fairy as a haggard rehearsal pianist. It is she, though, who becomes Cinderella's only intimate friend and who presents her with a pair of ballet slippers, thus enabling her to attend the benefit ballet gala. There the star ballerino becomes aware of her talents in spite of the attempts of the ballet mistress to direct his attention to her daughters. He recognizes her hidden ballerina potential, and when she vanishes at the stroke of midnight, losing one shoe, he starts his search for her by roaming the world's great ballet companies. First he goes to the Moscow Bolshoi, where Don Quixote is being performed; next to the Paris Opera, where he hits on La Bayadere, and finally to London, where The Royal Ballet is in the middle of a Sleeping Beauty performance. One day he finds himself in a studio where Cinderella has given up any hope of a successful career. Now the happy end cannot be delayed: The shoe fits, and the ballerino has found his ideal partner.
This is the plot of Heinz Spoerli's Zurich Ballet Cinderella production, which turned out to be a big success at its premiere and must rank as one of the danciest stagings Prokofiev's popular ballet has ever received."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach