www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
szpagat turecki a kręgosłup
Autor Wiadomość
aina52
Nowicjusz

Związek z tańcem:
uczeń
Wiek: 26
Posty: 1
Wysłany: Wto Maj 12, 2015 11:36 am   szpagat turecki a kręgosłup

Dzień dobry :)
Mam problem z którym nie bardzo potrafię sobie sama poradzić, ponieważ jestem początkującą tancerką i nie do końca wiem, co przy ćwiczeniach jest normalne, a co nie :)
Gdy rozciągam się do szpagatu tureckiego ( w siedzeniu na ziemi w rozkroku) i próbuję położyć brzuch na ziemi przy prostym kręgosłupie, odczuwam ból w odcinku lędźwiowym. Utrzymuje się on także przez kilka minut po wstaniu, jednak nie jest to typowy "ból kegosłupa", bardziej jakby rozciągnięty. Tak samo w siedzeniu na ziemi ze złączonymi nogami skierowanymi w przód i próbą położenia się na nich z prostym kegosłupem. I teraz moje pytanie - czy w takiej pozycji kręgosłup się rozciąga, lub bolą po prostu rozciągniętę biegnące wzdłuż niego mięśnie? Czy ktoś też miał coś takiego? Czy mogę w ogóle się rozciągać i tańczyć? :sad:
Z góry baaardzo dziękuję za pomoc :smile:
 
     
Giselle97 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
tancerka/uczennica
Wiek: 27
Posty: 126
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Maj 12, 2015 4:57 pm   

Hmmm... miałam coś podobnego ale nie wiem czy to jest to samo... Podczas rozciągania właśnie w takich pozycjach ale i innych mam tendencję do napinania tej części pleców i stąd pojawia się ból... Np. jak siedzę z prostymi nogami i schylam się do przodu... Musisz na to zwrócić uwagę. Nie dociągać tułowia mięśniami pleców ale przy pomocy rąk.
Po każdym ćwiczeniu w którym angażujesz kręgosłup (rozciągasz go ) musisz zrobić ćwiczenie jakby przeciwstawne (dla rozluźnienia pleców) Trochę ciężko jest mi to wytłumaczyć ale może zrozumiesz o co mi chodzi np. po wyginaniu do tyłu skulić się.