www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBN - sezon 2013/14
Autor Wiadomość
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Paź 31, 2013 5:43 pm   

och, żebys Ty wiedział jaka za tym stoi polityka - kto ma być lub nie być na plakacie lub zdjęciach w programie - m.in. dlatego od lat nikt nie podjął się wydania przez teatr kalendarza ze zdjęciami baletowymi - bo kto miał by być na zdjęciach i kto ma je wybrać i wg jakiego klucza. nawet nie wiesz jak delikatnej dotykasz kwestii... Dawniej, gdy plakaty nie były fotograficzne tylko malarskie lub graficzne nie było problemu - były dziełami sztuki, dzis tez sa dziełami sztuki ale ukazują konkretnych rozpoznawalnych artystów i tu zaczynają się schody zwłaszcza gdy jest więcej niz jedna obsada baletu..... To chyba mozna uznac za wpis mieszczący sie w wątku :)
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Paź 31, 2013 8:48 pm   

To nieprawdopodobne, co piszesz Kasiu. Myślę, że dla naprawdę chcącego nie byłoby nic trudnego, więc bardzo wątpię czy ktokolwiek w promocji TW pomyślał o takim kalendarzu. Bo jeśli kłopot :? polega jedynie na wyborze zdjęć i artystów, to mam bardzo prostą i zobiektywizowaną radę. Wystarczy np. każdy z miesięcy poświęcić innemu z pierwszych solistów, a przy okazji pokazać każdego z nich w innej pozycji repertuarowej PBN-u. I już mamy klucz! Jak widzę, tych głównych tancerzy jest teraz trzynastu, ale przecież nie wszyscy są już czynni w wielkich partiach repertuaru. Więc bardzo prosta sprawa – zrezygnować z jednego „nieczynnego” i :smile: do roboty! A poza wszystkim jest przecież dyrektor PBN, niepodważalny autorytet w kwestii decydowania o tym, które twarze są dziś najbardziej odpowiednie jako promocyjne dla wizerunku kształtowanego przeń zespołu. :wink: Więc chyba nie w wyborze zdjęć problem...
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Paź 31, 2013 10:57 pm   

to nie lezy w gestii promocji tzn. do tej pory nie leżało, bo teraz nie wiem - ja jak jeszcze pracowałam w TW ze 3 azy postulowałam wydanie takiego kalendarza i takie otrzymałam informacje.... Zapewne lepiej nic nie robić - wtedy na pewno nikt sie nie obrazi :)
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lis 01, 2013 11:37 am   

Kasia G napisał/a:
to nie leży w gestii promocji tzn. do tej pory nie leżało...

Dziwne. :roll: Więc czym się tam zajmuje tzw. promocja? Bo w mojej firmie to właśnie ona stale popularyzuje najcenniejsze zbiory w formie albumów, broszur, pocztówek i kalendarzy właśnie. Zresztą nie tylko. Toć to najczystsza promocja i upowszechnianie zarazem. No, ale teatr to inny świat, tam wszystko może stać na głowie. Inna sprawa to koszty, ale narodowy TW może chyba pozwolić sobie na takie przedsięwzięcia. Więcej, popularyzacja sztuki „wysokiej”, baletowej i operowej, klasycznej i współczesnej, jest jego statutowym obowiązkiem. I wiedzy na jej temat, także w perspektywie historycznej. W tym współczesnych prac Forsythe'a, Pastora i Page'a, o których mówiliśmy, pokazywanych pod wspólnym tytułem „Echa czasu”. Tak mi się wydaje.
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lis 01, 2013 12:30 pm   

I jeszcze coś a propos... Miło czytać takie hiszpańskie „echa czasu” po wystepach PBN w Barcelonie, ale trzeba by skądś o nich wiedzieć... Może właśnie od promocji? :? Nic z tego, sam poszperałem i znalazłem, polecam:
http://criticasballetymas...acional-de.html
http://www.elperiodico.ca...h-dansa-2778169
...i jeszcze coś po katalońsku:
http://www.elpuntavui.cat...sa-barroca.html

Gratulacje!
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lis 01, 2013 4:58 pm   

Oj, Ali, jak Ty nic nie rozumiesz: trzeba recenzje znaleźć - wykazać chęć, pewnie prędzej zrobi to po prostu Balet w osobach wiadomych, potem trzeba dac do tłumaczenia tłumaczowi na umowie lub takowego znaleźć, potem zamieścić na stronie internetowej teatru a np. skończył sie tydzień i wszyscy maja wolny długi weekend, albo było juz po 16.... albo informacja nie dotarła jeszcze z jednego pietra teatru na drugi, albo nie wiadomo kto to ma zrobić.
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 05, 2013 7:38 pm   

Od jutra w TW-ON V Dni Sztuki Tańca, zapowiada się ciekawie i mimo, ze publiczność elektryzuje jutrzejszy występ Cullberg Ballet, ja czekam na spektakle Wileńskiego baletu a zwłaszcza na "Čiurlionisa" Roberta Bondary
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lis 09, 2013 11:26 pm   

UWAGA - w spektaklach Snu nocy letniej w wykonaniu PBN zamiast kontuzjowanego Sergeya Popova wystąpi pierwszy solista Państwowego Baletu Bawarskiego z Monachium Tigran Mikayelyan:
Piątek 15 XI i sobota 16 XI godz. 19.00, czyli wieczorem



Jego bio: http://www.bayerische.sta...biographie.html
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lis 10, 2013 11:59 pm   

Kasia G napisał/a:
...w spektaklach Snu nocy letniej (...) wystąpi pierwszy solista Państwowego Baletu Bawarskiego z Monachium Tigran Mikayelyan...

A to niespodzianka! Z biografii wynika, że to musi być świetny tancerz. Mam bilety na obie obsady, więc będzie okazja do porównania z ulubionym w tej partii Vladimirem Yaroshenką. Pomoże też szybko zapomnieć o idiotycznym "Śnie" z Gdańska. Że też mieli odwagę pojawiać się z tym czymś na scenie, która pokazuje genialny balet Neumeiera. Sam zresztą nie wiem: odwaga to czy zwykły tupet?
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 12:27 pm   

a ja chętnie podyskutowałabym o tym balecie w odpowiednim wątku, bo przy całej słabości wielu elementów Snu z Gdańska to byłabym skłonna go bronić jako "widowiska tanecznego dla szerokiej publiczności". Mysle że jego porównywanie ze Snem Neumeiera nie ma większego sensu chocby ze względu na dobór muzyki... Ali, czekam na dyskuje z Toba w wątku o Dniach Sztuki Tańca :)
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 10:42 pm   

wspaniale! o PBN w CNN!!!!

http://edition.cnn.com/vi...ballet.cnn.html
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lis 23, 2013 12:33 am   

Kasia G napisał/a:
...zamiast kontuzjowanego Sergeya Popova wystąpi...

Ta kontuzja to chyba :sad: coś poważniejszego, bo zauważyłem również poważne zmiany w obsadach "Ech czasu" i "Hamleta", w tym kilka ciekawych debiutów:
http://www.teatrwielki.pl...nth=11&kid=1212
http://www.teatrwielki.pl...nth=11&kid=1213
http://www.teatrwielki.pl...nth=12&kid=1216
Rychłego powrotu do zdrowia, Panie Sergey'u!
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
venus-in-furs 
Koryfej


Wiek: 31
Posty: 660
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lis 23, 2013 12:15 pm   

Czy Adam Kozal też ma jakąś przerwę? Chciałam go wreszcie zobaczyć w Moving rooms i widzę, że nie będzie mi to dane :(
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lis 29, 2013 11:46 pm   

venus-in-furs napisał/a:
Czy Adam Kozal też ma jakąś przerwę?

Tego nie wiem, ale dzisiaj nie tańczył...

Kto nie był jednak niech żałuje, bo poza wszystkim co już wiemy o "Echach czasu", dziś była do tego na scenie prawdziwa eksplozja nowych młodych talentów. Był np. Robin Kent w miejscu Sergey'a Popova - dobrze tańczący, prezentujący się i do tego partnerujący Yuce Ebiharze w "Century Rolls". Był porywający młodzieńczą energią i wrodzoną chyba ekspresją Kristof Szabo w głównym solo "Moving Rooms", a obok tam - plastyczny, wyrazisty Raphael Rautureau partnerujący Anecie Zbrzeźniak (za Adama Kozala właśnie - o ile pamiętam). Zaś na koniec wielu jeszcze anonimowych tancerzy i tancerek w tym piekielnym "Artifakcie", bo piekielnie trudnym i porażającym widza jak jakaś piekielna baletowa machina. Były jak zwykle doskonałe: Liashenko, Żuk, Fiedler, świetna Stachurska i jeszcze debiutująca Barbara Bartnik jako Inna u Forsythe'a, był zawsze mile widziany Yaroshenko (do woli i na różne sposoby), do podziwiania Woitiul i Koncewoj, Walczak, Wojeński i wielu-wiele, których jeszcze nie rozpoznaję. Cóż to teraz za zespół!

Radość patrzeć na taki skład PBN-u, który w tym wieczorze tak wyraźnie pokazuje co już umie i czym błyszczy. Piękny spektakl, w każdym calu.
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Gru 03, 2013 10:08 pm   

Tymczasem "Echa" pojechały już chyba do Wilna: http://www.teatrwielki.pl...u_w_wilnie.html Wyobrażam sobie tę zszokowaną występem naszego baletu litewską publiczność. :smile: Powodzenia!
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Gru 04, 2013 5:01 pm   

dwie zasłyszane i jeszcze oficjalnie niepotwierdzone nowiny: ponoć odchodzi z Warszawy Sergey Popov i ponoc mamy nowego pięknego tancerza - młodego Hiszpana... czekam na potwierdzenie tych newsów - jedno i drugie ma się potwierdzić w styczniu - tzn zmiany w zespole od stycznia
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Gru 04, 2013 7:05 pm   

Kasia G napisał/a:
...ponoć odchodzi z Warszawy Sergey Popov i ponoć mamy nowego pięknego tancerza - młodego Hiszpana...

Jeśli to prawda, szkoda będzie rozstawać się z Sergeyem Popovem. Polubiłem tę jego arystokratyczną prezencję i sposób bycia na scenie, jest bardzo "dekoracyjny". A ten "nowy piękny młody Hiszpan" to chyba już nawet jest - Sergio Castro Navarro, Hiszpania (z Joffrey Ballet School, Chicago). Nie dostrzegłem go jeszcze na scenie, ale widzę na trailerze z nowymi tancerzami w dole tej strony: http://www.teatrwielki.pl...wy/nowosci.html
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Gru 05, 2013 9:00 am   

tak, jeszcze nie tańczył
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Gru 18, 2013 10:29 pm   

Uwaga, zbliżają się orzechowe "Dziadki" w TW, całą falą, ponad dziesięć przedstawień. Pierwsze już tuż po świętach, a afisz styczniowy z nimi wręcz imponujący: http://www.teatrwielki.pl...ar=2014&month=1 Są obsady, w rolach głównych: Liashenko, Ebihara i Żuk, Woitiul i Yaroshenko z dwiema partnerkami. Nie widzę Popova, szkoda, czyżby więc Kasia miała rację? Są za to debiuty... i chyba nieliczne już ostatnie miejsca na widowni.
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Mar 03, 2014 6:35 pm   

wywiad z Krzysztofem Pastorem na 5-lecie dyrekcji - zdradza tez niektóre plany

http://www.rp.pl/artykul/...inacje.html?p=1

Pięć lat temu został pan dyrektorem Polskiego Baletu Narodowego. Szybko minęło?

Krzysztof Pastor: Bardzo. Tak szybko, że czasami żal, iż czas wręcz pędzi. Nie ma dnia, żeby nie działo się coś istotnego. A ja lubię czasami się nudzić, bo nuda może być kreatywna. Człowiek wtedy zaczyna marzyć, śnić, snuć nowe projekty. W natłoku zajęć bywa to trudne.

Jakiego bilansu dokonuje pan z okazji tego pięciolecia?

Przychodząc do Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, rzeczywiście zapowiadałem, że daję sobie pięć lat na zrealizowanie pewnych zamierzeń, ale teraz nie dostrzegam specjalnej potrzeby podsumowań.

Spróbuję pana do nich skłonić. Stworzył pan markę. Polski Balet Narodowy stał się zespołem rozpoznawalnym.

To prawda i bardzo się z tego cieszę. Nie mówię, że jest już super dobrze, trzeba jeszcze wiele zrobić i zawsze tak będzie, ale udało się zaznaczyć obecność Polskiego Baletu Narodowego w Europie. Świadczy o tym chociażby fakt, że do Warszawy przyjeżdżają tancerze z różnych krajów i tu chcą pracować. Interesuje ich nasz zróżnicowany repertuar, od klasyki do choreografii współczesnych.

Spodziewał się pan, że praca będzie przebiegać bez kłopotów?

Nie mogę powiedzieć, że jest bezproblemowo. Mam dni, kiedy wydaje mi się, że osiągnąłem więcej, niż zamierzałem, ale nie jest to uczucie, które mi stale towarzyszy. A jeśli media mówią o nas dobrze, to wiem, że kiedyś może się to zmienić. Nikt nie ma patentu na doskonałość, każdy choreograf i dyrektor miewa rzeczy mniej udane.

Czego panu się nie udało?

Przeprowadzić pewnych spraw administracyjnych, mówię choćby o systemie, który pozwoliłby tancerzom łagodniej odchodzić z zawodu. W zespole powinien być krwioobieg, ułatwiający przepływ ludzi. Moment odejścia bywa dla tancerzy bardzo trudny, choć przecież nieuchronny. Najgorzej jest jednak wtedy, gdy poza teatrem czeka na nich tylko próżnia. Pracujemy nad tym, ale nie wszystko od nas zależy.

Opowiadał pan kiedyś o swojej pierwszej pracy w Polsce. W 1994 roku w Teatrze Wielkim przygotowywał pan balet do „III Symfonii" Góreckiego. Wtedy tancerze rozglądali się, jakby z próby wyrwać się na papierosa. Teraz jest inaczej?

Zdecydowanie tak, ale wówczas, gdy tancerzom zaszczepiło się entuzjazm, przestawali patrzeć na zegar w sali prób. Oczywiście łatwiej wyzwolić zapał choreografowi, który przyjeżdża gościnnie, niż dyrektorowi, który na co dzień musi radzić sobie z rozmaitymi administracyjnymi i osobistymi problemami członków zespołu. Łączenie dwóch funkcji jest niesamowicie trudne, bo administrator jest właściwie zaprzeczeniem artysty.

Ale nawet jako choreograf w pewnym momencie zostanie pan rozszyfrowany przez członków własnego zespołu.

Myślę, że wciąż jestem w stanie ich zaskoczyć. Oczywiście po dłuższym okresie pracy tancerze znają już mój język choreograficzny, co niesie niebezpieczeństwo rutyny, dlatego muszę działać rozważnie. W pewnych momentach należy wykorzystywać swoje doświadczenie, bo wtedy praca idzie dużo szybciej. Kiedy indziej trzeba zaś pobudzać tancerzy, by zrobili coś inaczej niż dotychczas. Dla mnie samego jest ważne, abym nie powtarzał się jako choreograf. Oczywiście, nie da się za każdym razem stworzyć baletu całkowicie odmiennego od wcześniejszych, ale należy szukać nowych pomysłów. W tym zespole jest grupa tancerzy inspirujących choreografa i potrafiących pracować na wysokim artystycznie poziomie.

Zdradzi pan, czym jest pan w stanie zaskoczyć tancerzy Polskiego Baletu Narodowego?

Mogę to zrobić nawet przedstawieniami, które zrealizowałem wcześniej gdzieś w świecie. Oni nie znają wszystkich moich prac. „Romeo i Julia", nad którym obecnie pracujemy, jest pierwszym naszym dramatem psychologicznym, pokazującym relacje między konkretnymi postaciami. To nie może więc być spektakl wyłącznie ładnie zatańczony.

Jakich kandydatów szuka pan dla zespołu?

Chciałbym mieć tancerzy o pięknych sylwetkach, sportowców, którzy potrafią być artystami, znających technikę klasyczną, ale z drugiej strony uniwersalnych. Chciałbym ponadto, żeby w sali prób wytrzymywali półtorej godziny w pełnej koncentracji. To nie jest łatwe, ale możliwe. Czasami też trudno nowego tancerza poznać po jednej audycji. Angażuję go, a potem okazuje się, że nasza współpraca nie wychodzi. Wtedy trzeba przeprowadzić trudną rozmowę i ewentualnie się rozstać. Mam jednak grupę solistów, którym chciałbym dawać okazję jak najczęstszego pokazania się na scenie, choć już obecnie niektórzy z nich tańczą około 50 przedstawień w sezonie. To liczba porównywalna z tym, co oferują solistom zespoły na świecie.

Wśród pierwszoplanowych nazwisk Polskiego Baletu Narodowego nie ma wielkich roszad. A przecież przez lata tancerz, który osiągnął coś w Warszawie, natychmiast starał się zaangażować do zespołu na zachodzie Europy.

Mam grupę, która jest, i wierzę, że pozostanie. Oczywiście działamy w wolnym kraju i każdy może odejść. Niedawno uczynił to w połowie sezonu nasz solista Sergey Popov. Dużo tancerzy jest jednak z nami przez pięć lat. Byłbym szczęśliwy, gdyby polskie szkoły dostarczały więcej świetnych absolwentów. Pojawił się np. bardzo uzdolniony Patryk Walczak, który znakomicie pracuje. Takie talenty trzeba umieć prowadzić, by mogły się rozwijać w odpowiednim tempie.

Pięć lat temu powiedział pan, że jeśli objawi się dwóch-trzech młodych choreografów, będzie to ogromny sukces.

Rezultat poszukiwań wręcz przekroczył moje oczekiwania. Już po pierwszych dwóch warsztatach „Kreacje" wykrystalizowała się pewna grupa choreografów, w tym roku zaprezentuje się ich ponad dziesięciu. Oczywiście w jednych wierzę bardziej, w innych mniej, ale coś się dzieje. Pojawiły się osoby zasługujące na indywidualny debiut. To niesłychane, że udało się polski balet wyrwać z choreograficznego uśpienia.

Jest pan z tego dumny?

Z wielu innych rzeczy też. Miałem momenty, gdy naprawdę byłem bardzo szczęśliwy, choćby oglądając nasz spektakl „Echa czasu", ze sceny emanowała energia i nowa jakość. Widzę poprawę etyki pracy, radość sprawia śledzenie losów niektórych młodych choreografów. Podoba mi się to, jak działa Robert Bondara, który po trzech autorskich spektaklach w Bydgoszczy, Warszawie i Wilnie znów przygotowuje etiudę na „Kreacje". W tym zawodzie trzeba mieć determinację, samemu szukać pracy, umieć przekonać innych, że to, co się da, będzie dobre.

Ma pan plan na kolejnych pięć lat?

Zespół należy prowadzić z pewną perspektywą, ale nie należy niczego ujawniać zbyt wcześnie. Chciałbym, żeby uznani choreografowie stworzyli jakieś nowe balety właśnie dla naszego zespołu, ale to bardzo trudne pod wieloma względami. Dużo łatwiej jest sprowadzić artystę, by odtworzył którąś ze swoich wcześniejszych realizacji, ale należy próbować. Przez pięć lat staraliśmy się stworzyć pewien kanon tytułów i dziś, jeśli w świat idzie informacja, że Polski Balet Narodowy ma w repertuarze „Święto wiosny" Béjarta czy „Artifact Suite" Forsythe'a, jest to także informacja o poziomie zespołu. Następnym etapem powinien być rozwój jego kreatywności.

Co chciałby pan dodać do repertuarowego zestawu?

Na pewno „Jezioro łabędzie", ale wciąż nie mam pewności, czy już jesteśmy na to gotowi. Widziałem realizacje, w których adagio Odetty w II akcie wywarło na mnie niezwykłe wrażenie. Nie mogłem oderwać oczu, choć zdecydowanie bardziej wolę balet współczesny. Takie „Jezioro łabędzie" chciałbym obejrzeć na tej scenie. Oprócz marzeń są realia, małe mamy szanse na przykład na kolejną współpracę z Johnem Neumeierem, który jest niezwykle zajęty. A przecież chciałbym pozyskać dla zespołu jego „Damę kameliową" z muzyką Chopina. Jest jednak grupa choreografów, która będzie u nas pracować, są i tacy, których chciałbym zaprosić, jak Wayne McGregor czy niezwykle obecnie popularny Alexei Ratmansky. Z wielkiej klasyki pojawi się niebawem „Don Kichot", w przyszłym sezonie ważnymi premierami będą na pewno: „Zielony stół" Kurta Joossa, „Msza polowa" Kyliána i nowa choreografia Roberta Bondary.
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Mar 31, 2014 9:42 pm   

Czytaliście o "Obsesjach"?
http://www.naczubkachpalc...ielbiac-taniec/
Pani Kasia ożywiła :smile: swój blog po czterech miesiącach :? milczenia. Warto zauważyć i przeczytać.
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 12:50 pm   

i nawet dała wytłumaczenie swojego milczenia - mam nadzieję, ze satysfakcjonujące ;)
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 8:45 pm   

Kasia G napisał/a:
i nawet dała wytłumaczenie swojego milczenia...

...a teraz solidnie nadrabia zaległości, tu nt. niedawnych "Kreacji": http://www.naczubkachpalc...sci/#more-22558 :smile:

PS. Dodam tylko, że mnie zaskoczyła jednak wśród tegorocznych „Kreacji” finałowa animacja tej „kolekcji szarych ciepłych swetrów autorstwa Żanety Kuroczyckiej”, przedstawiona jako choreografia baletowa (???) „Arctic” przez Annę Hop. Wieczór debiutów choreograficznych PBN nie powinien chyba służyć tego rodzaju komercyjnym aranżacjom. Są ku temu stosowne miejsca i okazje. Dlatego odnoszę wrażenie, że obie panie powinny były wynająć na swój animowany pokaz kolekcji męskich swetrów jakiś inny lokal i wykonawców, nie zaś przemycać taką ideę na scenę Teatru Wielkiego. Szlachectwo zobowiązuje.
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 8:05 pm   

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/180821,druk.html
No, no! To trzeba przyjąć chyba jako wyraz wysokiego uznania dla PBN. Tylko o co chodzi dyrektorowi Pietrasowi z tym "powiększeniem polskiej mniejszości kadrowej w naszym Balecie Narodowym" :? . Z ciekawości przeliczyłem parokrotnie i wciąż wychodzi mi, że ta "polska mniejszość" to jakieś 2/3 całego zespołu. Zresztą sami przeliczcie: http://www.teatrwielki.pl...ol_2013_14.html Albo więc dyrektor źle rachuje, albo tu konfabuluje, albo to zwykłe przejęzyczenie i autor postuluje "powiększenie zagranicznej mniejszości kadrowej w naszym Balecie Narodowym"? Jeśli to ostatnie, wtedy warto wziąć pod uwagę, że nie jest to pewnie takie proste...
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 8:17 pm   

no tak, wiele osób z tzw. środowiska narzeka, ze w naszym Narodowym Balecie sami obcokrajowcy, podczas gdy liczebnie rzeczywiście nadal jest ponad 60 proc. (podobnie jest już również w Poznaniu). Myslę, ze wrażenie to wzmacnia fakt, że wśróód solistów, czyli tych których sie zapamietuje przeważają obcokrajowcy zza wschodniej, bliższej lub dalszej granicy (Żuk, Liashenko, Ebihara, Yaroshenko), ale to po prostu znaczy, ze niewielu z Polaków może z nimi konkuroowac choc jak ostatnimi czasy widac po docenieniu i wystawieniu w kilku premierach np. Walczaka i Stachurskiej nie jest tak źle... no własnie, bo nie jest. Tylko my jak zwykle mamy jakies polskie zasciankowe kompleksy, podczas gdy w Londynie przez szereg lat pierwszymi solistami byli Rosjanin Muchamiedow i Kubańczyk Acosta ;)
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu Dodaj do serwisow: Bookmark and Share
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 12