www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagadki praktyczne, IV 2011 r.
Autor Wiadomość
Sagittaire 
Pierwszy Solista

Wiek: 41
Posty: 2809
Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 11:00 am   Zagadki praktyczne, IV 2011 r.

Stosownie do regulaminu (http://www.balet.pl/forum_balet/viewtopic.php?t=2008) jeżeli zwycięzca ostatniej zagadki nie zadał kolejnej zagadki i nie przekazał prawa do zadania zagadki innej osobie, to - trzeciego dnia od rozstrzygnięcia - zagadkę może zadać Ochotnik.

Pytanie: wymień znane, szeroko pojęte, "obroty na palcach", dodając ilustrację i krótko przedstawiając różnice między nimi.
Za nazwę , ilustrację i opis - 1 pkt.
(mam nadzieje, ze sobie poradzę sama z zagadkę, w każdym razie zachecam wszystkich do włączenia sie i jako odpowiadający i oceniający.
Ostatnio zmieniony przez Sagittaire Czw Kwi 14, 2011 1:58 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Sagittaire 
Pierwszy Solista

Wiek: 41
Posty: 2809
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 8:40 pm   

co się dzieje? chodzi o wszystkie figury, gdzie się człowiek kreci dookoła własnej osi tj bąk-zabawka i nie tylko..... generalnie wszystkie obroty
Ostatnio zmieniony przez Sagittaire Nie Kwi 10, 2011 9:14 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nataszaa 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
tancerka
Wiek: 28
Posty: 527
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 9:07 pm   

nie wiem czy można skopiować, jeśli nie, to poprawię :)

"fouetté - termin oznaczający rząd tanecznych pas przypominających obracającego się bąka. F. na 45o to wirtuozerskie obroty na palcach, w czasie obrotu pracująca noga "zamachuje się" za łydkę nogi opornej, zgina w kolanie, jej nosek z tyłu przenosi się do przodu, potem noga silnie wyprostowuje się z równoczesnym opuszczeniem nogi oporowej w demi-plié (pół ugięcie). F. stanowi najczęściej kulminację w różnych formach tańca klasycznego, zwykle w pas de deux np. w Jeziorze łabędzim, Don Kichocie. Inne formy f. są komplikowane przez zmianą tempa obrotów, podniesieniem nogi na 90o, itp.
"
_________________
"Zapytasz: po co to wszystko? Odpowiedź jest prosta: ponieważ postanowiłaś zostać tancerką."
 
 
     
Sagittaire 
Pierwszy Solista

Wiek: 41
Posty: 2809
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 9:14 pm   

jasne, że można:) chodzi mi o to, żebyśmy sobie tutaj wymienili wszystkie znane:)
3 pkt dla Nataszaa
 
     
Nataszaa 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
tancerka
Wiek: 28
Posty: 527
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 9:23 pm   

En Dehor to piruet, w którym obracamy się w kierunku od nogi oporowej – tej na której stoimy. Jeśli więc ciężar mamy na prawej nodze, kręcimy się w lewo. Zaczynamy z pozycji czwartej, kiedy to jedna noga jest wysunięta do przodu, ta sama ręka jest odwiedziona w bok, a druga tworzy łuk. Następnie bierzemy zamach, wchodzimy na relevé i obracamy się, podnosząc nogę, która była z tyłu do pozycji passé. Po zakręceniu obrotu schodzimy do plié czyli lekkiego przysiadu.


W En Dedans jedyną różnicą jest to, że kręcimy się ku nodze oporowej, czyli jeśli prawą nogę mamy z przodu obracamy się także w prawo. Chcąc urozmaicić ten piruet, możemy w początkowym etapie obrotu wyprostować nogę wolną. W takim wypadku, po zamachu musi się ona znaleźć za łydką nogi oporowej, a dopiero później się zgiąć.

Nie wiem jak ten piruet nazywa się po polsku, ale na tym filmiku jest nazwany: "pencil turn" i polega na tym, że jedną nogę uginamy, a drugą, wyprostowaną i z obciągniętymi palcami obracamy. Wszystko widać na tym filmiku: http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel

:)
_________________
"Zapytasz: po co to wszystko? Odpowiedź jest prosta: ponieważ postanowiłaś zostać tancerką."
 
 
     
Kostaryka 
Adept Baletu

Związek z tańcem:
nienasycona!
Wiek: 32
Posty: 250
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 12:21 am   

generalnie piruety to obrócone pozy, więc jeżeli umiejętnie wejść w taki piruet to możemy obracać co tylko chcemy. z różną konfiguracją rąk i nogi.

piruet pique- w przygotowaniu, przed sobą, ta sama ręka co noga(prosta) z plie, druga ręka w 2 pozycji. obracamy się w kierunku kończyn wyciągniętych przy przygotowaniu(prawa ręka/noga- w prawo i analogicznie w lewo). w obrocie, do nogi, na której kręcimy piruet, z tyłu dochodzi do łydki druga, ręce w pierwszej pozycji.
piruet degage- stajemy na releve w 5 pozycji- z przodu ta sama ręka(1 pozycja) co noga, druga ręka w 2 pozycji. robimy tombe na nogę z przodu w tym samym momencie odwodzimy drugą nogę do boku na 30- 45 stopni, ręka z przodu wędruje do drugiej pozycji. de facto w tym piruecie obracamy się na nodze, która była z tyłu, noga przednia wędruje na passe, ręce w 1 pozycji. obracamy się w kierunku kończyn wyciągniętych przy przygotowaniu(prawa ręka/noga- w prawo i analogicznie w lewo)
piruet a la seconde- siadamy w plie w 2 pozycji, pozycje rąk uzależnione od kierunku obrotu tj. w prawo- prawa ręka w 1 lewa w 2, w lewo- lewa ręka w 1 prawa w 2. pogłębiamy plie i wychodzimy do góry na releve równocześnie otwierając rękę do 2 pozycji, noga prawa/ lewa(w zależności od kierunku) zostaje z boku przez cały czas trwania piruetu. ręce w 2 pozycji(opcjonalnie-ewentualnie w 3), nieruchome.
piruet w attitude- można kręcić en dehors i en dedans. zaczynamy z 4 pozycji jedna ręka w 1 druga w 2 pozycji. przy obrocie pogłębiamy plie i wchodząc na releve podnosimy nogę z tyłu do attitude- wykręcona, lekko zgięta w kolanie noga za sobą, rękę z przodu rzucamy do 2 pozycji i obydwie kierujemy ku górze i trzymamy w 3 pozycji. można też skierować samą rękę "pracującą" przez 2 do 3 pozycji, druga ręka pozostaje bez zmian w 2. *możliwy też w wariancie z nogą z przodu
piruet w arabesku- z piątej lub 4 pozycji z plie, ta sama ręka co noga z przodu druga ręka w 2 pozycji. w obrocie wchodzimy w arabesk na noge z przodu.
obroty chaines- ciąg "bocznych" pół-obrotów. obracamy się w malutkiej 2 pozycji na paluszkach, ręce zazwyczaj w 1 pozycji

http://www.youtube.com/wa...feature=related
prawie wszystkie wymienione elementy można znaleźć w linku powyżej(bez piruetu w arabesku i degage)
_________________
mów do mnie tańcem.
 
 
     
Sagittaire 
Pierwszy Solista

Wiek: 41
Posty: 2809
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 5:40 pm   

Kostaryka 6 pkt;
Nataszaa 4 pkt.


Czas na zagadkę Kostaryki.

Zmieniłam nieco punktację po tym, jak zobaczyłam w jakim kierunku idą odpowiedzi. Mam nadzieję, że mnie nie zakratupicie za to:)

I dwa - jakby były jakieś zastrzeżenia co do punktacji, to chętnie ich wysłucham:)
 
     
Kostaryka 
Adept Baletu

Związek z tańcem:
nienasycona!
Wiek: 32
Posty: 250
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 10:49 pm   

z braku weny zagadkę oddaję Ochotnikowi:)
_________________
mów do mnie tańcem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu Dodaj do serwisow: Bookmark and Share
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12