Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 33 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Gru 28, 2011 3:26 pm
Mi dla odmiany bardzo się podobają jej ręce To prawda, że wydaje się kanciasta w przegubach, ale myślę, że z tymi jej łokciami można coś zrobić, za to jej ręce są niesłychanie muzykalne i ekspresyjne - a o to dziś trudno. Co do ruchu, to nie powiedziałabym, że brak mu płynności, i że nie jest wykańczany. Poza tym takie jest chyba założenie tej miniatury - płynny ruch łabędzie przerywany nagłym, spazmatycznym wstrząsem. Tak jak w "Umierającym łabędziu" Pawłowej, która po silnym poruszaniu ramionami potrafi momentalnie przerwać i zatrzymać ruch niczym w stopklatce. Zdarzyło mi się słyszeć na nagraniach lub czytać opinie tancerek starszego pokolenia, które twierdziły, że dziś tę choreografię (albo raczej jej wyraz i przekaz) przerabia się a'la Jezioro, a przecież tancerka w "Umierającym łabędziu" to nie Odetta, dlatego tańczenie tutaj w sposób hermetyczny i podniosły jest wręcz niewskazane (ale do tego się przyzwyczailiśmy, bo taką interpretację serwują nam współczesne baleriny, np Uliana Lopatkina, która owszem, jest w tej roli bardzo elegancka, wzniosła i chociaż trzeba przyznać, że pięknie się prezentuje, rozmija się raczej z założeniami roli - taka sterylna, wyidealizowana śmierć łabędzia, no ale może tylko wydaje mi się, że Fokinowi o coś innego chodziło
Związek z tańcem: amatorski, z pasją
Wiek: 37 Posty: 236
Wysłany: Sro Gru 28, 2011 9:42 pm
Ja również jestem miłośniczką interpretacji Plisieckiej i to wykonanie jednak trochę od niej odbiega... ale patrząc na taniec bardziej liberalnie - wszystko jest kwestią wrażliwości - tancerzy i widowni. I może to truizm, ale chyba na przykładzie "Umierającego łabędzia" widać tę różnicę wrażliwości przełożoną na estetykę w poszczególnych wykonaniach. Jak dla mnie tutaj zabrakło magii pierwotnie zaklętej w tej choreografi, którą nie każda tancerka potrafi wydobyć (nawet samej Plisieckiej nie zawsze się udawało) ... i wiolonczeli
Mnie jakoś nie porusza tak jak angielka prasę, w której robi się z tej młodej dziewczyny, juz teraz, super gwiazdę. W moim przypadku jest to głównie kwestia tego, że jako miłośniczka szkoły rosyjskiej, bardzo patetycznej, tutaj wszystko mi przycmiewa pewnośc siebie, jakiś rozmach - ciężko to określic.
W każdym razie warunki i umiejętności ma duże i to trzeba przyznac. Raisa, która od dawna ją śledzi, twierdzi, że zrobiła ogromny postęp jeżeli chodzi o ręce i generalnie rozwija się na korzysc.
No i kończąc - wiadomo, że zawsze przychodza na myśl skojarzenia z gwiazdami, mi też, ale mysle sobie, że to dopiero uczennica, a zatem kryteria wymagań można troszkę obniżyc
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 28 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 7:45 pm
Chciałabym trochę obronić Isabellę, bo ja w niej widzę duży potencjał na świetną tancerkę. Moje osobiste zdanie o jej łabędziu jest takie, że zatańczyła to bardzo dojrzale, wcale nie widzę nic brzydkiego w jej rękach, nie dostrzegam też braku płynności, o której też wspomniała ebaleciara. I ten lordozowaty korpus - mi też się to rzuciło w oczy, ale bez wątpienia była to specjalna stylizacja, tworzy to specyficzną linię ciała, chociaż faktycznie może ona się nie wszystkim podobać. Co do tej brzydkiej stopy w Umierającym to moim zdaniem powinno się na to przymknąć oko - równie dobrze mogła mieć podłamane pointy albo kontuzję, z którą musiała się zmagać, szczególnie, że na lekcji pokazała, że ma ładne stopy. Ten fragment lekcji jest też trochę za krótki, żeby wydawać jakieś wielkie i szczegółowe osądy - ja czekam na nagrania z dyplomu i z różnych spektakli trzymając za nią kciuki. Ale ja w ogóle uwielbiam oglądać lekcje, szczególnie adagia z Akademii Waganowej, bo potrafią być one tak piękne, liryczne i ładnie dopasowane muzycznie, że potrafię się w nie wgapiać godzinami.
Według mnie, Izzy sie jeszcze wyrobi, zawsze jak myślę o różnych uczennicach zapowiadających się na gwiazdy to przypominam sobie Łopatkinę z dyplomu w Bajaderze i jej początki w Maryjskim - było widać jej ogromny talent, dar i potencjał, ale błędy techniczne i jakieś niedoróbki rzucają się w oczy, gdy to oglądamy dzisiaj. Teraz młode tancerki technicznie wyrabiają się szybciej, ale zawsze brakuje im takiej dojrzałości i czegoś artystycznego w tańcu, dlatego trzeba brać poprawkę na to oceniając uczennice. Ja np. ostatnio jestem zakochana w tym filmiku: http://www.youtube.com/wa...feature=related Julia Stiepanowa jest niesamowita, nie zrobiła na mnie nawet takiego wrażenia w klasyce jak w tym krótkim układzie. I to w piątej klasie! Niby nic technicznego nie ma, ale te ręce zapierają dech w piersiach, są takie piękne. Jest taka wyważona, ze smakiem, po prostu idealna.
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Związek z tańcem: amatorski, z pasją
Wiek: 37 Posty: 236
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 10:24 pm
Raiso, przyznam, że ja również "podkochuję" się w tym filmiku. Ręce i dłonie Stiepanowej są rzeczywiście piękne, ale lubię też tutaj samą choreografię. Ktoś w komentarzu pod filmikiem napisał, że widać tu stuprocentową radość z tańca, pasję u Stiepanowej - chyba dlatego tak miło się na nią patrzy. I faktycznie, w porównaniu do klasyki, bardzo się tutaj wyróżnia spośród reszty uczennic.
Związek z tańcem: Potencjalna tancerka
Wiek: 27 Posty: 393 Skąd: Stąd
Wysłany: Pią Sty 06, 2012 3:34 pm
Mój Boże, bardzo, bardzo dziękuję z aten filmik - nieziemski! Ostatnio też oglądałam ich lekcję, klasykę, również mi się podobała, ale to jest absolutnie bezkonkurencyjne! Faktycznie widać taką pasję, wykonują to z tak niesmowitą ekspresją, choreografia też wspaniała - jak dla mnie, jeśli istnieje jakiś ideał, to może to kandydować do tego tytułu. Bardzo inspirujące. Jeszcze raz dzięki, teraz będę godzinami nad tym ślęczeć.
_________________ "Zwyciężać mogą ci, którzy wierzą, że mogą zwyciężać."
I nawzajem Neno, nawzajem .
Druga, moje najnowsze odkrycie, to Svetlana Strebko:
http://www.youtube.com/watch?v=W7yAS0CbLPc
Może nie jest to choreografia najwyższych lotów, ale pokazuje świetne warunki Zvetlany - nogi i stopy, piękne ramiona. Są też nagrania z tegorocznego egzaminu:
http://www.youtube.com/watch?v=otYKnA1EvZs http://www.youtube.com/watch?v=Vin0E3GaqKU
Przy drążku Svetlana to blondynka po środku, pod portretem Waganowej, później jest po środku w pierwszej grupie. Bardzo podoba mi się jej styl i to jak się prezentuje podczas tańca. A ma jeszcze 2 lata do ukończenia szkoły!
Związek z tańcem: Miłośnik baletu
Wiek: 30 Posty: 83 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Cze 23, 2012 10:45 pm
Nie wiecie czy są jakieś filmiki z końcoworocznego występu, który z tego co wiem odbył się 17 czerwca bo w sumie powinno już coś być. Jak narazie to na youtube nic nie znalazłam.
Mogłby mnie ktos uswiecic i napisac ile godzin w tygodniu jest klasyki (tańca) ?
_________________ Sprzedam pointy recitale sansha rozmiar 13 W (rozmiar od 40.5-42) stopa szeroka Pointki idealne dla początkujacych super stan! Bylam w nich moze 10 razy czyli niecale 2 tygodnie. Cena około 45-50 zł Przesyłka 1 zł Zdjęcia:
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 36 Posty: 890 Skąd: z dalekiej północy
Wysłany: Wto Cze 26, 2012 4:43 pm
Znalazłam artykuł sprzed 4 lat, w którym są następujące informacje: nauka 6 dni w tygodniu, młodsi uczniowie - 2 godziny dziennie klasyki, starsi - 4-6 godzin klasyki dziennie. Niestety nie wyjaśnili, w której klasie przebiega linia między "młodszymi" a "starszymi", nie wiem też, czy godziny są liczone zegarowo, czy chodzi o godziny lekcyjne/akademickie. Znalazłam też na stronie Waganowej informację, że przez 7 lat pierwszego kursu nauki jest w sumie 5040 godzin zajęć z tańca (klasyka, charakterystyczny itd.).
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 28 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Czw Cze 28, 2012 3:33 pm
Całkiem niedawno znalazłam plan lekcji w Akademii, teraz mi się gdzieś zapodział, ale jeszcze będę go szukać. W każdym razie specjalnie patrzyłam na ilość klasyk w ciągu tygodnia i z pewnością była to 1,5 godziny zegarowej dziennie w młodszych klasach (1-4), potem już nie pamiętam, ale wiem że w ostatnim roczniku plan był przepełniony zajęciami z tańca, niewiele było lekcji ogólnokształcących.
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 36 Posty: 890 Skąd: z dalekiej północy
Wysłany: Czw Cze 28, 2012 5:20 pm
Ostatni rocznik czyli 7 czy 9? Dopiero niedawno zrozumiałam, na czym polega system Waganowej - można zakończyć naukę po 7 latach z wykształceniem średnim, a najlepsi mogą zostać jeszcze 2 lata i ukończyć z dyplomem "artysty baletu", będącym odpowiednikiem naszego licencjatu. Na tym drugim stopniu jest nacisk oczywiście na taniec, a wśród przedmiotów są zajęcia bardziej wyspecjalizowane, jak historia sztuki, historia tańca, i też przedmioty akademickie ogólne, jak psychologia, ekonomia, prawoznawstwo.
Jakbyś raiso znalazła jeszcze gdzieś ten plan, to chętnie bym zobaczyła. Szukałam na stronie Waganowej, ale pokazało mi, że dostęp jest tylko dla uczniów.
Związek z tańcem: uczennica OSB
Wiek: 30 Posty: 141
Wysłany: Sob Sie 25, 2012 11:52 am
Moi Drodzy, nie wiem czy wiecie, że jedna z uczennic OSB w Warszawie, która teraz szłby do 9 klasy, dostała się na międzynarodowy program w Akademii Waganowej w Petersburgu!
_________________ dance or die!!! addicted to the dancefloor...
Związek z tańcem: tancerz, choreograf
Wiek: 36 Posty: 808 Skąd: Koszęcin
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 9:16 am
Nie wiem Ewo któż inny, nie orientuję się aż tak dobrze w uczniach OSB. Może ewentualnie w miarę wiem co się dzieje w Poznaniu, ale w Warszawie nie bardzo. Stąd moje pytanie.
Coś więcej o Zuzannie? Czyją jest wychowanką?
To naprawdę świetna wiadomość, niech jej się dobrze wiedzie!
_________________ Nikt nie zobaczy łez przez wnętrze płynących i nikt nie usłyszy skargi z warg zaciśniętych głucho.
_________________ Życie jest raczej walką niż tańcem – powiada Marek Aureliusz. Ale nie jestem pewien, czy to prawda. Życie jest najczęściej nie tyle walką, ile męczącym balansowaniem – tanecznym krokiem na palcach - pośród niebezpiecznych sytuacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach