+każdy forumowicz ma święte i nienaruszalne prawo zadawać pytania dodatkowe, niepunktowane, jeżeli przy okazji zagadki czegoś nie rozumie albo chciałby dopytać.
Dziękuję wszystkim, którzy w tym temacie piszą, dzięki czemu wszyscy mozemy się uczyć
Ostatnio zmieniony przez Sagittaire Nie Lis 28, 2010 10:18 am, w całości zmieniany 4 razy
w sumie moze być, nie widze przeciwskazań . W sumie taka nutka rywalizacji moze tylko pomoc. Ilośc punktów moze byc wg wymyślającego zagadkę ustalana dowolnie wg stopnia trudności.
I mozemy robic jak w normalnych zagadkach, ze ten kto odgadl zadaje nastepna.
A jakoze sie wcisnęłam, a będą punkty, to proponuję uznac, ze nazwe podala Kostaryka pełną, bo na pewno wiedziała.
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 6:56 pm
wg metody Waganowej arabeski (arabesque) sa cztery wariany (rodzaje) ze względu na układ rąk i kierunek pozy.
pozwalam sobie zacytowac najlepszy opis jaki znalazłam w necie :
In the first arabesque, the dancer stands in effacé position (for point 8, facing the front left corner, with the left foot in front) with the right leg raised in arabesque, the right arm extended to the side (to the audience) and the left arm extended front (towards the corner). The gaze follows the line of the arm extended en avant.
In the second arabesque the legs are like in the first arabesque, but the right arm is extended en avant while the left arm is extended a little behind the dancer's shoulder; the shoulders are in épaulement in line with the arms and the gaze is turned to the audience.
In the third arabesque the dancer stands in croisé position (for point 8, facing the front left corner, the right foot is in front) with the left leg raised in arabesque, the right arm extended to the side and a little behind the shoulder, and the left arm extended front. The gaze follows the line of the arm extended en avant.
In the fourth arabesque position the dancer stands in croisé as for the third arabesque, but the right arm is extended front and the left arm is extended as far back as possible in line with the right arm. The shoulders are in strong épaulement and the gaze is turned to the audience.
a w naszej encyklopedii sa obrazki więc moze teraz bedzie łatwiej?
Wlasnie myslalam na czym te 4 polegaly. a skoro mam okazje, to jeszcze dopytam: te 2 ze szkoly fancuskiej, to sa 2 z tych 4, czy jakies inne?
A skoro zagadki maja byc punktowane, to proponuje, zeby Giselle12 obdarzyla Kostaryke punktem i oficjalnie oswiadczyla, ze jej kolej na zagadke.
Ewentualnie, zeby sama zadala zagadke ponownie, bo skoro to 1 raz, to mozna by potraktowac , ze punkty dopiero sie zaczna.
w 1:44 Uliana zaczyna kręcić piruety.
Na początku (do 1:56) to jeden rodzaj - podać nazwę tego piruetu = 1 punkt
A od 1:56 kończy wariację innymi obrotami - podać ich nazwę = 1 punkt
Czyli do zdobycia 2 punkty.
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Piruety w 1:44 to pique po kole, a w 1:56 to chaines.
_________________ Taniec jest najwznioślejszą, najbardziej wzruszającą, najpiękniejszą ze wszystkich sztuk, bo nie jest tylko prostą interpretacją czy wyobrażeniem życia; jest samym życiem. Havelock Ellis
Jak nazywają się pas przedstawione w:
0:20 - 0:24,
0:24 - 0:46,
_________________ Taniec jest najwznioślejszą, najbardziej wzruszającą, najpiękniejszą ze wszystkich sztuk, bo nie jest tylko prostą interpretacją czy wyobrażeniem życia; jest samym życiem. Havelock Ellis
Za pierwsze 1 pkt dla Sishy945. Drugiego nie zaliczam..
_________________ Taniec jest najwznioślejszą, najbardziej wzruszającą, najpiękniejszą ze wszystkich sztuk, bo nie jest tylko prostą interpretacją czy wyobrażeniem życia; jest samym życiem. Havelock Ellis
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 36 Posty: 890 Skąd: z dalekiej północy
Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 7:47 pm
sisha945 napisał/a:
0:24- 0:46 - passe <echappe?>
A mógłby ktoś powiedzieć, co to jest? . W końcu jak napisała Agnieszka, te zagadki mają być też korepetycjami dla laików, do których się wliczam jeżeli chodzi o nazewnictwo .
_________________ Taniec jest najwznioślejszą, najbardziej wzruszającą, najpiękniejszą ze wszystkich sztuk, bo nie jest tylko prostą interpretacją czy wyobrażeniem życia; jest samym życiem. Havelock Ellis
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach