Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 2:19 pm
Czy nie obrazicie się za post pod postem? Przypomniałam sobie właśnie kilka rzeczy, a edytowałam już poprzedni post i za każdym kolejnym razem jest mi coraz trudniej, jeśli się wydłuża, mieszają mi się linki, czasem coś niechcący skasuję itd.;)
8. 1 punkt. Czekałam na to!
Gdy po wykonaniu tego Koncertu przez Rafała Blechacza publiczność żądała 'bisu',
Jerzy Maksymiuk zapowiadając od pulpitu powtórzenie drugiej części powiedział:
"Tutaj chyba sam Bóg pomagał Mozartowi!"
9. 3 punkty
Z godziny 15.19:
1. 1 punkt z podziękowaniem; to moja ulubiona fuga w Requiem!
3. Za Sonatę op. 27 nr 2 Beethovena w trzecim filmie "Rosyjskiego Hamleta" - 1 punkt.
Brak innych tytułów utworów.
To samo dotyczy odpowiedzi nr 2. 4. i 5.
6. Adagietto z Piątej Symfonii Mahlera w dwóch baletach - 2 punkty.
7. 4 punkty.
tak więc Ewa J. otrzymuje kolejne 36 punktów.
PS. Nie skorzystam z propozycji włączenia się z odpowiedziami we własnej zagadce
ale może to być ciekawy pomysł osobnego wątku na Forum
- o ile przez najbliższe godziny nie wyskrobiesz całej literatury muzycznej do dna
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 2:24 pm
margotczyk napisał/a:
8. 1 punkt. Czekałam na to!
Gdy po wykonaniu tego Koncertu przez Rafała Blechacza publiczność żądała 'bisu',
Jerzy Maksymiuk zapowiadając od pulpitu powtórzenie drugiej części powiedział:
"Tutaj chyba sam Bóg pomagał Mozartowi!"
Tak trochę drogą offtopu - a kiedy wykonywał ten koncert?;) Z jego interpretacji Mozarta znam tylko tyle, co jest z sonat na drugiej płycie, a byłabym ciekawa czegoś więcej.. poza tym jest rzeczywiście kilka rzeczy, w których wydaje mi się niezastąpiony i tu chyba nie będę oryginalna, np. jego wykonanie Poloneza As-dur, albo walca cis-moll, chociaż oczywiście nie tylko (a, i bez wątpienia, przynajmniej jak dla mnie, III część koncertu e-moll należy do niego, jest w tym niepokonany, uwielbiam ją
w jego interpretacji:)
Hm, chyba powinnam zacząć od uzupełnień, ale raz, muszę ściągnąć, dwa, mogę zapomnieć co teraz jeszcze przyszło mi do głowy:
1. Duch róży - chor. Michaił Fokin, muzyka: Carl Maria von Weber; Zaproszenie do tańca
Linki:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
5. Who Cares? - chor. George Balanchine, muzyka: George Gershwin; 16 piosenek: "Strike Up the Band," "Sweet and Low Down," "Somebody Loves Me," "Bidin' My Time," "'S Wonderful," "That Certain Feeling," "Do Do Do," "Lady Be Good," "The Man I Love," "Build a Stairway to Paradise," "Embraceable You," "Fascinatin' Rhythm," "Who Cares?," "My One and Only," "Liza," "I Got Rhythm".
Linki:
http://www.youtube.com/watch?v=fd0Gcq_7fWM http://www.youtube.com/wa...feature=related http://www.youtube.com/wa...feature=related
6. Zachodnia symfonia - chor. George Balanchine, tradycyjne amerykańskie utwory ludowe zawierające: "Red River Valley," "Old Taylor," "Rye Whiskey," "Good Night Ladies," "Oh Dem Golden Slippers," "The Girl I Left Behind Me". Orkiestracja - Hershy Kay.
Linki:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
7. Union Jack - chor. George Balanchine, tradycyjna muzyka brytyjska zorkiestrowana przez Hershy'a Kaya, zawierająca utwory: "Keel Row," "Caledonian Hunt's Delight," "Dance wi' My Daddy", "Regimental Drum Variations," , "Amazing Grace," "A Hundred Pipers".
Linki:
http://www.youtube.com/wa...feature=related http://www.youtube.com/wa...feature=related
Chyba na razie sobie odpocznę, albo w ogóle dam już spokój - szczególnie męczące jest wyszukiwanie na youtube - coś chce się znaleźć, a czasem nie ma nic a nic
5. Z wymienionych piosenek w filmach występuje osiem ostatnich w ośmiu tańcach. 8 punktów.
6. 6 punktów.
7. 6 punktów.
8. 2 punkty.
9. Wspomniany finał Suity G-dur w jednym tańcu - dwa ostatnie filmy. 1 punkt.
10. Cztery części Serenady, jako cztery tańce. 4 punkty.
11. 3 punkty.
12. Dwie części Symfonii 'Zegarowej' i finał Symfonii 'Polowanie'w trzech tańcach. 3 punkty.
W tej części 37 punktów.
PODSUMOWANIE: Ewa J. uzyskała 94 punkty. Dziękuję!!
Ewa, Twoja kolej.
ps. Wspomniany koncert z udziałem Rafała Blechacza obejrzałam w transmisji 'na żywo'.
Dokładnej daty nie pamiętam, ale w ostatnim komentarzu padły życzenia dotyczące udziału pianisty w nadchodzącym Konkursie,
było to więc wczesną jesienią 2005. Nagrania CD ani DVD nie znalazłam.
.
Ostatnio zmieniony przez margotczyk Sob Kwi 24, 2010 12:40 pm, w całości zmieniany 1 raz
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 1:32 pm
Zastanawiałam się nad zagadką, w której również mogłaby wziąć udział większa liczna osób, ale jakoś trudno było mi wymyślić coś szczególnie ciekawego, dlatego tym razem zagadka będzie składała się z dwóch różnych pytań, może w ten sposób każdy znajdzie coś dla siebie
1. Wymień balety, w których występują nawiązania do starożytności, np. mitologi greckiej, lub rzymskiej, oraz do tradycji Pisma Świętego. Za tytuł - 1 pkt, nazwisko choreografa - 1 pkt, dokładne wskazanie nawiązań (podaję przykład: do mitu takiego, a takiego, postaci takiej, a takiej, lub jeszcze inaczej, w zależności od tego, do czego będziecie się odwoływać) - 1 pkt.
2. Wymień balety, w których występują nawiązania do baśni, bajek, opowiadań, legend, podań itp. Jak wyżej: Za tytuł - 1 pkt, nazwisko choreografa - 1 pkt, wskazanie, do jakiej baśni/legendy dany balet nawiązuje - 1 pkt.
Punkty dodatkowe: za podanie linku do filmu w internecie do konkretnego baletu również 1 pkt, ale nie jest to obowiązkowe.
Myślę, że czasu do niedzieli wystarczy, tak więc powodzenia
nie bardzo sie znam na balecie od strony teoretycznej ale co tam :
"kopciuszek" -Rastisław Zacharow - nawiązuje do bajki o Kopciuszku (bohaterowie, czesciowo fabuła),
"śpiąca królewna" - marius Pepita - w oparciu o bajke "spiaca krolewna"
"ognisty ptak" - michaił Folkin - nawiązuje do baśni o carze Iwanie (postać bajek rosyjskich), który przy pomocy czarodziejskiego ognistego ptaka uwalnia świat od złego czarownika Kościeja i poślubia zaczarowaną carewnę
"don kichot_ - m.Pepita - nawiązuje do powiesci Cerwantesa , (postaci, libretto)
"ikar" - serge lifar- nawiązuje do legendy (mitu) o Ikarze i Dedalu
"Stworzenie świata" - Uwe scholz - nawiazanie do Biblii , stworzenia swiata, adam i ewa
<narazie tyle >
_________________ It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities.
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 8:06 pm
Wszystko się zgadza, ale według mojej oceny bez "Don Kichota" - nie można tego w żaden sposób zaliczyć do bajek, choć oczywiście żartobliwe libretto oparte również na żartobliwych wątkach z fabuły coś takiego mogłoby rzeczywiście sugerować;) Czyli, jak na razie - 15 pkt.
"SYLWIA, CZYLI NIMFA DIANY"
Na motywach sielanki Torquata Tassa "Aminta".
Choreografia: Louis Merante, muzyka: Leo Delibes.
Obok "ziemskich" pasterzy, wieśniaków, kapłanów, żeglarzy - występują postacie z mitów greckich:
Diana, Eros, nimfy, najady, fauny...
"NARCYZ"
Choreografia: Kasjan Goleizowski, muzyka: Mikołaj Czerepnin.
Mit o pięknym młodzieńcu imieniem Narcyz - który zakochał się we własnym odbiciu...
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 12:49 pm
A więc znowu otrzymujesz - 4 pkt. A skoro już przy podpowiedziach jesteśmy, to w zagadkach w ostatnim czasie też pojawiło się kilka takich tytułów, które by tutaj także pasowały;)
"historia żołnieza" chor.Elena Bogdanovich i Victor Korpusenko nawiazuje do rosyjskiej basni
"krolewna snieżka" chor.Witolda Borkowskiego (?), w oparciu o basn braci Grimm
"dziadek do orzechów" m.pepita, na podstawie basni E. Hoffmanna o tym samym tytule
EDIT
"spartakus"- L. Jakobson, nawiazanie do starozytnych mitów
"szeherezada" - m.Folkin, wg basni 1000 i jednej nocy
"popoludnie fauna", Nizynski nawiazanie do mitu, postaci np. faun, nimfy
"syn marnotrawny" nawiazanie do przypowiesci o Synu marnotrawnym
_________________ It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities.
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 2:00 pm
Dobrze, 19 pkt, obcięłam jeden za "Spartakusa", ponieważ nie jest to nawiązanie do żadnego mitu, ale po prostu do autentycznych wydarzeń historycznych (w każdym razie zagadka zakładała ogólnie nawiązania do starożytności, nie tylko mitów, dlatego sam balet zaliczam )
"SYLFIDA"
- Na motywach opowiadania Ch. Nordiera "Trilby",
oraz legend szkockich o nieuchwytnych zjawach, które mogą zakłócić szczęście narzeczonych.
Balet ma dwie wersje choreograficzno - muzyczne:
1. Choreografia: Filippo Taglioni, muzyka: Jean Schnietzhoeffer (Paryż, 1832).
2. Chor. Auguste Bournonville, z muzyką Hermana Lovenskjolda (Kopenhaga, 1839).
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 683 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 6:57 pm
5 pkt. dla margotczyk.
(PS. Uwielbiam ten fragment, który zamieściłaś, można powiedzieć, że jestem od niego już od dawna uzależniona - ani Fracci, ani Nuriejew nie wywarli na mnie nigdzie większego wrażenia, niż tutaj właśnie - są wprost nadzwyczajni. Carla Fracci jako nieziemska, subtelna zjawa jest obłędna, Nuriejew jako James, uosobienie siły, mocy, temperamentu, nie do opisania;)
czy ktos ma ochote wymyslic jakas zagadke? kompletnie nie mam pomyslu: wszystko juz bylo lub jest za proste takze jak ktos by chcial zadac zagadke to prosze
_________________ It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach