Wysłany: Pią Lip 18, 2008 5:57 pm prośba o pomoc - wygięcie pleców w table top
Witam! Na wstępie chciałabym sie przywitać bo jestem tutaj nowa ;] Zajmuje się od jakiegoś czasu tańcem współczesnym. Mam jednak mały/ spory problem - kiedy znajduje sie w pozycji pochylonej do przodu na prostych nogach i mój kręgosłup ma tworzyć prostą linię ze zgięciem w dół odcinka lędźwiowego to mi się ten odcinek nie chce zginać.
Ostatnio zmieniony przez Joanna Sob Sty 17, 2009 9:25 pm, w całości zmieniany 2 razy
zanim będziesz robić kontrakcje w pozycji kiedy ciężar Twojego ciała jest z przodu stań prosto w 2 pozycji jazzowej ( nogi równolegle na szerokość bioder) i ją ćwicz, kość ogonowa i miednica podwijają się pod ciało, nie wiem od jakiego czasu tańczysz współczesny ale wyćwiczenie kontrakcji nie jest takie łatwe, na początku musisz ją pewnie poczuć w prostych pozycjach a potem jak już wiesz "co i gdzie podwijać" będzie Ci dużo łatwiej mam nadzieje że coś sie dał zrozumieć z mojego wywodu
Mowiac szczerze, Twoj pierwszy opis nie wskazuje na kontrakcje, tylko wrecz odwrotny ruch.
podobnie przy siedzeniu.
kontrakcja jest wlasnie wtedy, kiedy ten odcinek ledzwiowy idzie, jak to mowisz, 'do tylu' (dokladnie to chodzi o takie jakby podwiniecie miednicy po siebie).
z Twojego opisu wynika, ze mozesz miec za malo rozciagniete miesnie posladkow i/ lub tylu nog.
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
samo okreslenie table top, oznacza ze plecy sa wyprostowane, a nie wygiete w zadna strone. ale sa tez cwiczenia, gdzie w table top robi sie naprzemiennie kontrakcje i przeprost (czyli w pewnym uproszeniu - jakbys robila kocie grzbiety ).
a poza tym, nie wiem co to za wspolczesny, gdzie uzywa sie jakichs pojec 'druga jazzowa'. sa normalne pozycje, jak w balecie, z tym ze moga byc albo rowolegle, albo wykrecone (czyli jak w balecie, chociaz nie wymaga sie tutaj pelnego wykrecenia). wspolczesny to nie jazz generalnie podstawowa pozycja jest po prostu: nogi na szerokosc bioder, stopy rownolegle. druga pozycja, obojetnie czy nogi sa wykrecone czy rownolegle, jest szersza (zazwyczaj jest to druga na plie, wykrecona).
sprobuj cwiczyc z lustrem, i prawdopodobnie rozciagac to, ci pisalam wczesniej. ciezko cos doradzic, jak sie nie widzi, tudziez samemu nie mozna pokazac.
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Bardzo dziękuję za wszystkie rady. Z tymi pozycjami ...sama nie wiem - takich pojęć używa moja trenerka ( może żeby było łatwiej) mówi np. "stań w 2 pozycji jazzowej" .jak chce żebym dała stopy równolegle na szerokość bioder
generalnie we wspolczesnym, takich pojec sie nie uzywa. moze w jakims modern jazzie, itp. wspolczesny jako taki to troche inna bajka, inne zasady ruchu, inne podejscie do ciala w ogole, inny background, niz jazz.
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Tak, tak to wiem. Myślę, że moja instruktorka na pewno też tylko na początku tak kilka razy powiedziała co można jej wybaczyć ;P Dzisiaj już jakby coś ruszyło z tymi plecami, mam nadzieje, że będzie teraz już tylko lepiej. Dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc
Nie mowie, ze Twoja instruktora zle powiedziala - kazdy ma inne zaplecze, moze miala wczesniej stycznosc z jazzem, itp, i stad tak uczy. To nie jest zle. Tylko dobrze jest wiedziec, co jest bardziej zwiazane z idea wspolczesnego, a co zapozyczeniem z innej techniki, jesli mozna to tak okreslic (bo wspolczesny jest bardzo eklektyczny).
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach