www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Forumowe korepetycje baletowe
Autor Wiadomość
Kasia :)) 
Pierwszy Solista


Związek z tańcem:
oby wieczny!
Wiek: 73
Posty: 2627
Skąd: z dwóch końców Polski;D
Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 1:08 pm   

Mi się właśnie wydaje, że końcówkę ON bardzo często upraszcza się na Ą-przyciszając głos na końcu wyrazu...
Milton, zauważ, że twoja pani ma jeszcze akcent rosyjski do tego wszystkiego :P
Ale i tak najlepsze są SISONY :mrgreen:
_________________
wieczny tańcogłód.
 
 
 
Czajori 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
na całe życie! :)
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 2:55 pm   

Muszę interweniować.
Celem tej tablicy nie miały byc dyskusje o poprawnej wymowie poszczególnych terminów baletowych (szczególnie, ze mamy już kilka wątków, w których poruszano ten temat).
Starajmy się unikac ogólnych wypowiedzi typu " a u nas to się na to mówi inaczej", bo nic nie wnosza i rozwlekają i tak ciut przydługi offtop.
_________________
Anna Pawłowa nigdy nie zakręciła więcej niż dwa piruety, ale jakiż wyraz miały jej arabeski!
 
 
M. 
Koryfej


Wiek: 39
Posty: 737
Skąd: znad morza :)
Wysłany: Wto Maj 01, 2007 7:51 pm   

No dobrze, a powiecie mi czy taki skok, w którym nogi w powietrzu ustawione są jak do żabki ma swoją nazwę?
 
 
 
VisVersa
Adept Baletu


Posty: 149
Wysłany: Wto Maj 01, 2007 9:13 pm   obroty

Nie wiem czy ten wątek to dobre miejsce na takie pytanie, ale wydaje mi się że tak i chyba też nie znalazłam tego tematu wśród uprzednio poruszonych, jakby co proszę o linka =) ... mianowicie, jak wpłynąć na siebie w momencie wykonywania obrotu, żeby nie tracić przy nim równowagi ?? ;/ Myślałam, że to błędnik, z którym mam jakieś problemy... ;> ale o ile z zachowaniem równowagi przy obrotach po przekątnej poszło z tego co pamiętam w miarę szybko i bezboleśnie - więc to chyba jednak nie jest wrodzone upośledzenie nie do pozbycia się - to obrót w miejscu stanowi odwieczną katastrofę... na jakim elemencie skupiacie się najbardziej w momencie wykonania piruetu ?
...zastanawiam się czy powinnam w końcu pożegnać się raz na zawsze z perspektywą poprawnych obrotów, czy też popaść w stan frustracji z ich powodu, ale jedno z dwojga zapewne niebawem nastąpi.

P.S. ad poprzedni post : przepraszam, bo sama nie wiem co mnie naszło żeby się tak tu pienić o elementy językowe...czerwienię się za siebie tym bardziej, że jestem pewnie ostatnią osobą, która może wnieść wartościowe informacje pomocne innym użytkownikom, za to sama bardzo wiele skorzystałam z rad i wiedzy aktywnych uczestników treściwych dyskusji ... uznałam, że lepiej jest propagować poprawniejsze określenia niż powielać (choćby drobne) błędy, ale to pewnie nadpobudliwość, skoro musiałam się tyle i w ten sposób nagadać z takiego powodu ;/// Dodatkowo przepraszam za niemiły i autorytatywny ton wypowiedzi, który był niezamierzony = ( To ja mam potrzebę się czegoś tu nauczyć, nie na odwrót ...również w kwestii nazewnictwa.
Jeżeli administratorzy uważają, że w celu oczyszczenia wątku dobrze byłoby usunąć tamten post i wg uznania odpowiadające mu postscriptum to ja jestem jak najbardziej za :D

P.S.2 - obiecuję, że to już ostatni tak długaśny post
=(
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 11:13 am, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gość 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
tancerka
Posty: 1107
Wysłany: Wto Maj 01, 2007 9:20 pm   

M. napisał/a:
No dobrze, a powiecie mi czy taki skok, w którym nogi w powietrzu ustawione są jak do żabki ma swoją nazwę?
skok w miejscu to włoskie changement, jezeli nie w miejscu to musialabys dokladniej opisac

VisVersa - moim zdaniem najwazniejszy jest punkt, na drugim miejscu wypracowany pion
może w tych wątkach znajdziesz coś pomocnego
http://www.balet.pl/forum...highlight=punkt
http://www.balet.pl/forum...highlight=punkt
 
 
Columbina 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
nauczyciel baletu
Wiek: 36
Posty: 1102
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 01, 2007 9:50 pm   

A może M. chodzi o pas de chat? Bo to nie w miejscu :P A w miejscu to rzeczywiście jest włoskie changement :wink:
_________________
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu...
 
 
 
Joanna 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
tancerka?
Posty: 2981
Wysłany: Wto Maj 01, 2007 10:27 pm   obroty

obroty - jak utrzymać równowagę:
VisVersa, w skrocie:
1. wypracowany pion przy statycznych cwiczeniach, typu stanie na releve z passe (balans)
2. punkt, w ktory patrzysz (praca glowy)
3. dobrze ustawione cialo, np. korpus lekko nad nogami, nie odchylanie sie w tyl, itd.
4. w czasie obrotu musisz czuc, ze krecic sie w pionie, pomaga myslenie, jakbys miala isc prosto do gory - to sprawia, ze mniej sie wytraca w bok

dobrze jest cwiczyc samo wchodzenie na pion (preparacja do piruetow), zwlaszcza np. z drugiej (bo jest trudniejsze niz piatej czy czwartej, wiec jak to opanujesz, to pozniej bedzie Ci latwiej)
_________________
"Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 11:14 am, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
M. 
Koryfej


Wiek: 39
Posty: 737
Skąd: znad morza :)
Wysłany: Wto Maj 01, 2007 11:55 pm   

dzięki za odpowiedzi. A czy może być pas de chat z obrotem w powietrzu, czy wtedy to już ma inną nazwę?
_________________
"Kochamy wciąż za mało i stale za późno..."
J. Twardowski
 
 
 
Olimpia 
Koryfej


Związek z tańcem:
tancerz, choreograf
Wiek: 36
Posty: 808
Skąd: Koszęcin
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 9:57 am   

Hm...A moze Tobie chodzi o taki skok, ktory jest w wariacji meskiej z Korsarza? Nie wiem jak on sie nazywa dokladnie, ale wyglada tak, ze facet jakby robi krok i wybija sie z tego kroku w powietrze do zabki i robi to w obrocie.
 
 
M. 
Koryfej


Wiek: 39
Posty: 737
Skąd: znad morza :)
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 10:59 am   

Tak, chodzi mi właśnie o to :)
_________________
"Kochamy wciąż za mało i stale za późno..."
J. Twardowski
 
 
 
VisVersa
Adept Baletu


Posty: 149
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 1:15 pm   

dziękuję bardzo za wskazówki i odnośniki :) ....przy okazji, dobrze mieć nową motywację do porządnej codziennej porcji brzuszków...czego się nie robi dla piruetów :wink:
 
 
Czajori 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
na całe życie! :)
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 2:15 pm   

Olimpia napisał/a:
Hm...A moze Tobie chodzi o taki skok, ktory jest w wariacji meskiej z Korsarza? Nie wiem jak on sie nazywa dokladnie, ale wyglada tak, ze facet jakby robi krok i wybija sie z tego kroku w powietrze do zabki i robi to w obrocie.


A to nie będzie coś w stylu saute passe z obrotem?
_________________
Anna Pawłowa nigdy nie zakręciła więcej niż dwa piruety, ale jakiż wyraz miały jej arabeski!
 
 
Bajaderka 
Pierwszy Solista


Związek z tańcem:
tancerz
Posty: 2382
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 9:39 pm   

http://www.youtube.com/watch?v=JVDNk5PSjFo
chodzi Ci o ten skok, który jest na początku, prawda?
_________________
You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 
 
 
M. 
Koryfej


Wiek: 39
Posty: 737
Skąd: znad morza :)
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 10:08 pm   

Tak, chodzi mi o ten skok powtarzany przez niego trzy razy na samym początku. Jestem mile zaskoczona Waszym zaangażowaniem :)

b.t.w. u nas w niedziele skoczył tylko raz, czy dobrze pamiętam?
_________________
"Kochamy wciąż za mało i stale za późno..."
J. Twardowski
 
 
 
Gość 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
tancerka
Posty: 1107
Wysłany: Sro Maj 02, 2007 10:23 pm   

wydaje mi sie że może to być jakaś forma saut de basque lub assemblé (chociaż szczerze powiedziawszy to nie za bardzo znam sie na meskich skokach)...
 
 
Tanc... 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
Tancerz,choreo,naucz
Wiek: 53
Posty: 538
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Cze 02, 2007 10:14 pm   

czytam wasze wątki - podoba mi się jak walczycie z nazwami ,pytaniami - ostatni wątek to chyba - jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o - saut de basque - męski skok ,a tak wogóle to wielkie bravo dla JOANNY za fachowe wskazówki i trafne przemyślenia .. 8) Pozdrawiam
 
 
Nati 
Koryfej

Związek z tańcem:
czynny! SB+OEB
Wiek: 33
Posty: 805
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 2:45 pm   obroty

na co powinno się głównie zwrócić uwagę, by prawidłowo wykonywać obroty fouette??
_________________
Taniec wymaga człowieka chętnego,
szlachetnego, opanowanego;
człowieka o zrównoważonych siłach.
Dlatego chwalę taniec...
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 12:39 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Columbina 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
nauczyciel baletu
Wiek: 36
Posty: 1102
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 2:54 pm   

Wydaje mi się, że głównie na to, żeby udo nie opadało na dół tylko było na jednym poziomie cały czas. Oczywiście do tego trzeba pamietac o glowie i o nodze opornej, na której kręcimy fouette (kolano na plie nad palcami :wink: )
_________________
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu...
 
 
 
Kasia :)) 
Pierwszy Solista


Związek z tańcem:
oby wieczny!
Wiek: 73
Posty: 2627
Skąd: z dwóch końców Polski;D
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 3:15 pm   

Moim zdaniem przede wszystkim trzeba złapać pion i miejsce, do którego wciąż będziemy powracać głową.
Później myślimy o wysokości nogi, aby nie opadała[i nie wzbijała się też :P ].
Następnie ważne jest kolano i stopa [nawet ważniejsze od wysokości nogi].
I na koniec płynność oraz praca rąk ;)
_________________
wieczny tańcogłód.
 
 
 
Columbina 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
nauczyciel baletu
Wiek: 36
Posty: 1102
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 3:17 pm   

No pion jest sprawą oczywistą Katarzyno :P
_________________
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu...
 
 
 
Bajaderka 
Pierwszy Solista


Związek z tańcem:
tancerz
Posty: 2382
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 28, 2007 7:06 pm   

I jeszcze to, żeby noga pracująca [w zależności od sposobu wykonywania fouettes] przechodziła albo przez ronde jambe albo od razu do boku a nie wywijała jakieś nie wiadomo co w powietrzu:)
 
 
 
AIAN
Nowicjusz


Posty: 25
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 3:02 pm   skoki

Witam mam takie pytanko jak nazywa sie taki skok w ktorym wyskakujac z lewej nogi w powietrzy zminiamy i robimy pelny szpagat na prawa??
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 12:40 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bajaderka 
Pierwszy Solista


Związek z tańcem:
tancerz
Posty: 2382
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 5:42 pm   

Jeśli to jest to, o co wam chodzi, to nazywa się ten skok tak śmiesznie: rozruśka. Być może się jakoś inaczej pisze, ale z taką wymową się spotkałam. I z taką nazwą:)
_________________
You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 
 
 
drCoppelius 
Corps de Ballet


Wiek: 32
Posty: 559
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 6:21 pm   

moze roznóżka? tak mowia na GA...
 
 
 
AIAN
Nowicjusz


Posty: 25
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 6:26 pm   

Z roznóżka tez sie spoadkalem ale zdaje mi sie ze to taka bardziej chyba potoczna nazwa ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu Dodaj do serwisow: Bookmark and Share
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 16