A ja korzystając z okazji, bo niby na temat, zapytam jaka jest właściwie technika t. współczesnego Polskiego Teatru Tańca? Gdyby ktoś mógł mi krótko scharakteryzować. Bo o ile śląską technikę skojarzę o każdej porze dnia i nocy, to z poznańską miałabym problem... Właściwie nie mam pojecia jak oni tańczą - mimo iż kiedyś widziałam jakieś spektakle (niewiele), to nadal nie wiem, jaki mają styl.
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 3:12 pm
Polski Teatr Tańca w czerwcu 2007
01.06.2007 - Sibiu / Rumunia - Festivalul International de Teatru de la Sibiu, godz. 23.00, "Short Cuts" (chor. I. J. Putto ); "Barocco" (chor. J.Przybyłowicz); "Naszyjnik gołębicy" (chor. J. Przybyłowicz)
05.06.2007 - Warszawa - Teatr Narodowy, godz. 19.00, "Carpe diem" (chor. E. Wycichowska)
09.06.2007 - Kłajpeda / Litwa - Festiwal "Rowana", godz. 23.00, "Walk@ karnawału z postem" (chor. E. Wycichowska),
22.06.2007 - Białystok, Dni Białegostoku, godz. 22.00, "Tango z Lady M."(chor. E. Wycichowska) spektakl plenerowy
W ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Malta 2007:
26.06.2007 - Poznań, Scena Rozmaitości, godz. 19.00, "Apokalypsa" Premiera KARINE SAPORTA!!!!!
29.06.2007 - Poznań, Teatr Wielki, godz. 19.00, "Carpe diem" (chor. E. Wycichowska)
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Rozpoczął się nowy sezon w PTT.
Najbliższe spektakle:
Wrzesień:
23/09/2007 - Bydgoszcz - Opera Nova - Short Cuts (chor. I. Juhos-Putto), Już się zmierzcha (chor. E. Wycichowska), En face (chor. S. Jaresand)
26 i 27/09/2007 - Węgry - Budapeszt - Walk@ karnawału z postem (chor. E. Wycichowska)
29/09/2007 - Węgry - Debrecen - Walk@ karnawału z postem (chor. E. Wycichowska)
Październik:
5/10/2007 - Warszawa - Centrum Artystyczne Montownia - XY Road (chor. Paulina Wycichowska), Wo-man w pomidorach (chor. Y. Berg)
9/10/2007 - Poznań - Studio PTT - Czas Ewy (chor. Paulina Wycichowska) PREMIERA!
13/10/2007 - Poznań - Teatr Wielki - Carpe diem (chor. E. Wycichowska)
19/10/2007 - Piła - Pilski Dom Kultury - 36,5°C (chor. M. Reiter) PRAPREMIERA!
21/10/2007 - Białystok - Bialostocki Ośrodek Kultury - Jeśli kochasz - zabij (chor. E. Piorun)
21/10/2007 - Gdańsk - Klub Żak - Tragedia - Medea (chor. R. Dziemidok)
25/10/2007 - Poznań - Teatr Ósmego Dnia - Jeśli kochasz - zabij (chor. E. Piorun)
26/10/2007 - Poznań - Teatr Ósmego Dnia - Tragedia - Medea (chor. R. Dziemidok)
28/10/2007 - Łódź - Łódzki Dom Kultury - XY Road (chor. Paulina Wycichowska)
Na listopad zaplanowano premierę nowego spektaklu Ewy Wycichowskiej pt. Wiosna.
Premiera odbędzie się w Łodzi w ramach Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej.
_________________ We are never more human than when we are dancing. (Jose Limon)
Ostatnio zmieniony przez Nefretete Czw Wrz 20, 2007 9:38 am, w całości zmieniany 1 raz
Fajnie, że Majka M coś napisała, bo byłem ciekawy jak tam poszło.
Ojej... po takiej premierze Nefretete milczy... być to nie może- tak zostawić nas tu bez słowa komentarza?
ja byłam załamana tą premierą, dla mnie duże rozczarowanie.
może powinnam zobaczyć jeszcze raz, bo póki co się nie pokusiłam na II widzenie.
Joanna:
Cytat:
A ja korzystając z okazji, bo niby na temat, zapytam jaka jest właściwie technika t. współczesnego Polskiego Teatru Tańca? Gdyby ktoś mógł mi krótko scharakteryzować. Bo o ile śląską technikę skojarzę o każdej porze dnia i nocy, to z poznańską miałabym problem... Właściwie nie mam pojecia jak oni tańczą - mimo iż kiedyś widziałam jakieś spektakle (niewiele), to nadal nie wiem, jaki mają styl.
W przypadku STT rzeczywiście jest tak, że operują okresloną, charakterystyczną techniką, stworzoną przez Jacka Łumińskiego. Jakby nie patrzeć STT nosi znamiona teatru autorskiego - większość choregrafii jest autorstwa samego dyrektora lub któregoś z członków zespołu (ale to chyba od jakiegoś dopiero czasu). W PTT nie ma czegoś takiego. E. Wycichowska kiedy została dyrektorem PTT zapowiedziała, że nie chce by to był teatr autorski (w przeciewienstwie do PTT Conrada Drzewieckiego). Repertuar nie jest zdominowany jej pracami, jest wielu gościnnych choreografów, z których każdy wywodzi się z innego ośrodka, szkoły, ma inny dorobek, pochodzenie (a to pewnie też ma jakies znaczenie).
_________________ We are never more human than when we are dancing. (Jose Limon)
A czy da sie ich ruch przypisac do konkretnej techniki (niekoniecznie jednej)? Czy bardziej np. modern, release z tego co cos tam kojarze raczej niespecjalnie. Czy tez technika ruchu, jaka sie posluguja, zalezy tylko i wylacznie od choreografa danego spektaklu (mam na mysli wlasnie nie tyle sama wartstwe choreograficzna, co sposob wykonywania ruchu, jego specyfike, jakosc, itp. - co w sumie w glownej mierze okresla dany styl w t. wspolczesnym)?
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
myslę, że sie nie da. jest to najogólniej taniec współczesny - a jaką formę przybieże - zalezy od choreografa, z którym akurat PTT pracuje.
Np. ruchu w spektaklach Ewy Wycichowskiej praktycznie nie umiałabym określić, ale to nie znaczy, że jej spektakle są nierozpoznawalne. Wręcz przeciwnie, ale bardziej chodzi tu o warstwę teatralną, oprawę, tematykę itp.
ostatnimi czasy np. przyjeżdża sporo choreografów, ktorych praca bazuje na improwizacji i tak budują spektakl.
ale są tacy, którzy mają bardzo charakterystyczny ruch, np. Jacek Przybyłowicz.
jeśli chodzi o codzienne lekcje, to najczęsciej jest to klasyka. poza tym joga lub body conditioning. lekcje współczesną prowadzi albo Paweł Matyasik (często jest to contact improvisation) lub Paulina Wycichowska. Ale w ciągu roku przyjeżdzają też pedagodzy gościnni i wtedy styl bywa naprawdę różny.
_________________ We are never more human than when we are dancing. (Jose Limon)
mieli jechać w I połowie października, ale spektakl został odwolany.
ale to dopiero początek sezonu, więc myslę, że jest spora szansa, że do Krakowa jeszcze zawitają w tym roku/sezonie.
_________________ We are never more human than when we are dancing. (Jose Limon)
idea, choreografia i taniec: Paulina Wycichowska
muzyka: Jan Sebastian Bach
saksofon: Dorota Samsel
kostiumy: Adriana Cygankiewicz
grafika: Karolina Stanieczek
reżyseria światła: Arkadiusz Kuczyński
prapremiera: 7 września 2007 (Warszawa)
premiera: 9 października 2007 w Studio Polskiego Teatru Tańca
o godz. 18.00 w ramach pierwszego w tym sezonie spotkania
z cyklu "Teatr tańca w ogrodzie sztuk"
adam i ewa
gdy oddech zagościł w płucach
przybrał postać szorstkiej dłoni
aksamitnej skóry nabierając czarkę
w tych kremowych odcieniach
miękkie wzniesienia kuszące
nie posiadały się ze zdumienia
i wtedy otworzyło się słowo
wypełzając o brzasku
spod ciepłego jeszcze łóżka
od razu nazywając głośno
leżące pod nim ciało
Joanna Felicja Bilska Otworzyło się słowo, 2004
"36,5°C"
choreografia: Magdalena Reiter
dramaturgia: Janez Burger
muzyka: Bolesław Pietraszkiewicz oraz Giacomo Puccini ("Tosca") i Włodzimierz Korcz ("Ogrzej mnie" sł. Wojciech Młynarski)
kostiumy: Alan Hranitelj
reżyseria światła: Arkadiusz Kuczyński
asystent choreografa – kierownik zespołu artystycznego - Anna Gruszka
realizacja dźwięku - Mateusz Rogaliński
inspicjent - Mariola Hendrykowska
kierownik techniczny - Grzegorz Okupniak
organizacja produkcji - Katarzyna Anioła
premiera polska: 19 października 2007 godz. 19.00 (Pilski Dom Kultury)
na zaproszenie PILSKIEGO DOMU KULTURY
pod patronatem PREZYDENTA MIASTA PIŁY
udział biorą i współkreują:
Karina Adamczak – Kasprzak
Agnieszka Błacha
Katarzyna Kowalska
Anna Marek
Paulina Wycichowska
Andrzej Adamczak
Kacper Lipiński
Paweł Malicki
Daniel Stryjecki
oraz
Johnny Popiel
Widoczną tendencją naszych konserwatyzujących się społeczństw jest dążenie do unifikacji. Każdy, kto w jakiś sposób nie mieści się w ustalonej »tabeli przeciętności« może być napiętnowany. Powody są różne i dotyczą niemal każdej dziedziny życia: pochodzenia, religii, koloru skóry, seksualności, wyznawanych zasad i poglądów. Coraz silniejsza jest wtórna nietolerancja, strach przed innym. Burzymy stare granice polityczne i niemal jednocześnie budujemy nowe, wewnętrzne, mentalne. Zamykamy się, kontakty między ludźmi są coraz bardziej rozproszone, powierzchowne, zastępcze. Jesteśmy jak wyspy, które tylko czasem łączą sie w archipelagi. O tym jest nasz spektakl. Magdalena Reiter
_________________ We are never more human than when we are dancing. (Jose Limon)
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 28 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 7:38 pm
Patrzę na repertuar i robi się ciekawie. Trzeba będzie jakoś wygosodarować czas. Ale na co właściwie najlepiej pójść? (chodzi mi o te spektakle w Poznaniu).
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Tobie raiso akurat polecilabym inne pozycje z repertuaru PTT, np. Barocco, Naszyjnik Gołębicy, En face, Short cuts, Wo-man w pomidorach, Tango z Lady M., Walkę karnawału z postem czy Zefirum.
_________________ We are never more human than when we are dancing. (Jose Limon)
04.10.2007] Wolna strefa w porozumieniu z Centrum Artystycznym Montownia w Warszawie (ul. Konopnickiej 6) zaprasza czytelników Serwisu Tańca na spektakl "Wo-man w pomidorach" i "XY Road" w wykonaniu Atelier Polskiego Teatru Tańca (5 października, godz. 19). Dla czytelników Serwisu Tańca wstęp wolny po dokonaniu rezerwacji telefonicznej. Prosimy powoływać się na umowę pomiędzy Montownią a wolną strefą. Osoba odpowiedzialna ze strony Montowni to Sylwia Tomkiewicz. Rezerwacje pod numerem tel.: (0-22) 339 07 60.
_________________ We are never more human than when we are dancing. (Jose Limon)
Związek z tańcem: tancerz
Wiek: 35 Posty: 30 Skąd: Neverland
Wysłany: Czw Paź 04, 2007 8:19 pm
Nefretete napisał/a:
mieli jechać w I połowie października, ale spektakl został odwolany.
ale to dopiero początek sezonu, więc myslę, że jest spora szansa, że do Krakowa jeszcze zawitają w tym roku/sezonie.
Na pewno jest odwołany? Bo ja słyszałam, że przyjadą i nawet Paulina Wycichowska miała prowadzić w mojej szkole warsztaty... hm... moze nie jestem na biezaco.
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 5:55 pm
EWA WYCICHOWSKA ZOSTAŁA UHONOROWANA MEDALEM GLORIA ARTIS
a ponadto:
Premiera w PTT
Wiosna - Effatha
idea i choreografia: Ewa Wycichowska
muzyka: Jacek Wierzchowski
ponadto w spektaklu wykorzystano: Dettingen Te Deum nr 17 G.F. Haendla
scenografia: Bohdan Cieślak
wizualizacja video: Marcelina Wojciechowska
kostiumy: Adriana Cygankiewicz
video instalacja: Kacper Lipiński
kierownik zespołu artystycznego / asystent choreografa: Anna Gruszka
asystent choreografa: Agata Ambrozińska-Rachuta
światło: Marcelina Wojciechowska, Arkadiusz Kuczyński, Jakub Staśkowiak
realizacja dźwięku: Mateusz Rogaliński
inspicjent: Mariola Hendrykowska
kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak
organizacja produkcji: Katarzyna Anioła
Piotr Chudzicki
Paweł Malicki
Paweł Matyasik
Daniel Stryjecki
prapremiera: 17 listopada 2007 w Łodzi - XI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej
"a spojrzawszy w niebo, westchnął
i rzekł do niego: Effatha, to znaczy
Otwórz się"
Mk. 7,34
Wiosna - Effatha to projekt choreograficzno-multimedialny, w którym cechy świata stechnicyzowanego i zglobalizowanego zderzają się z tęsknotą do prostych prawd i reguł możliwych do odzyskania drogą przemiany zachodzącej w przyrodzie. Niegdyś z nią zjednoczeni, dziś jesteśmy uwikłani w opozycję natura - kultura, tracąc zdolność dostrzegania tego co podstawowe, źródłowe w sensie antropologicznym, filozoficznym i duchowym.
Zamknęliśmy nasze zmysły, zgubiliśmy dziecięcą ciekawość, otwartość i siłę płynącą z odradzającej się cyklicznie natury.
Ewa Wycichowska
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
W grudniu 2007 PTT-BP pokaże się dwukrotnie w Poznaniu ze spektaklami:
19/12 - A.C. for. E. (intro) & Czas Ewy (Teatr 8-go dnia) - A.C. for E. to wernisaż prac Ady Cygankiewicz (solistki PTT, a zarazem studentki ASP i autorki projektów kostiumów do wielu spektakli; natomiast "Czas Ewy" to solowa choreografia Pauliny Wycichowskiej - choć nie jest w niej na scenie sama )
20/12 - ...szparagijem - chor. Andrzej Adamczak (Teatr 8-go dnia)
Na styczeń 2008 zaplanowano 4 spektakle w Poznaniu:
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 28, 2009 11:50 am
II FESTIWAL PREMIER ATELIER POLSKIEGO TEATRU TANCA
20-22. 02 2009 Studio Polskiego Teatru Tanca, Poznan ul. Kozia 4
Prodram II Festiwalu Premier Atelier:
20.02. godz.19.00
" MAT"
choreografia i wykonanie: Pawel Malicki
muzyka: collage
scenografia: Ewa Mróz
kostiumy: Pawel Malicki
czas trwania: 20 minut
Mat" PREMIERA
choreografia i wykonanie: Pawel Malicki
muzyka: collage
scenografia: Ewa Mróz
kostiumy: Pawel Malicki
czas trwania: 20 minut
Atmosfera spektaklu Pawla Malickiego to gesty od emocji swiat, w którym oddajac sie komus calkowicie, zatracamy wlasne "ja" i zdolnosc "samodzielnego oddychania"
coraz blizej
coraz mocniej
coraz wiecej
prze - syt
prze - moc
prze - blysk
...mat!
P.M.
"3x3"
choreografia: Agnieszka Blacha
muzyka: collage
kostiumy: Zofia Jakubiec
czas trwania: 30 minut
obsada: Karina Adamczak- Kasprzak, Katarzyna Kowalska, Zofia Jakubiec, Mariola Hendrykowska
"3X3" PREMIERA
choreografia: Agnieszka Blacha
konsultacja rezyserska: Marek Brychcy
muzyka: collage
kostiumy: Zofia Jakubiec
czas trwania: 30 minut
obsada: Karina Adamczak - Kasprzak, Katarzyna Kowalska, Zofia Jakubiec, Mariola Hendrykowska
Inspiracje do spektaklu "3 x 3" Agnieszka Blacha odnalazla w symbolicznym klimacie malarstwa Jacka Malczewskiego.
"Chimera", "Meduza" i "Tanatos" uosabiaja ciemne, tajemnicze a jednoczesnie fascynujace cechy kobiecego swiata, naznaczonego tym, co nieuniknione w ludzkim i mitycznym porzadku istnienia
21.02 godz.19.00
"of(F)love"
choreografia: Paulina Wycichowska
muzyka: Jacob Ter Veldhuis
scenografia i kostiumy: Adriana Cygankiewicz
czas trwania: 45 minut
obsada:Adriana Cygankiewicz, Anna Marek, Katarzyna Kulminska, Piotr Chudzicki, Bartlomiej Raznikiewicz, Mikolaj Dolata
"of(F)love" PREMIERA
choreografia: Paulina Wycichowska
muzyka: Jacob Ter Veldhuis i inni
scenografia i kostiumy: Adriana Cygankiewicz
saksofon na zywo: Dorota Samsel
czas trwania: 45 minut
taniec i wspólkreacja: Adriana Cygankiewicz, Anna Marek, Katarzyna Kulminska,
Piotr chudzicki, Bartlomiej Raznikiewicz, Mikolaj Dolata
Szkicowa, improwizowana wersja spektaklu "of (f) love" powstala w ramach Salonu Muzycznego na Zamku.
Obecna postac, dopelniona przez wspólkreacyjna obecnosc tancerzy, przestrzen plastyczna i dramaturgiczna, budowana m.in. poprzez odniesienia do wiersza Williama Blake, pozostaje w zasadniczej, dominujacej relacji z kompozycjami wspólczesnego holenderskiego twórcy Jacoba Ter Veldhuisa, którego utwory cechuje swoisty minimalizm a zarazem intensywna obrazowosc.
O, jakze sie zadziwilem
Wchodzac do Ogrodu Milosci;
Kaplice zbudowano tam, gdzie niegdys
W zieleni igralem beztroski.
Jej wrota mocno zamkniete.
"Nie bedziesz!" wypisane na wrotach.
Spojrzalem na Ogród, który zawsze
Barwami tyloma migotal.
Tam gdzie niegdys szlo sie po kwiatach,
Teraz ciezkie kamienie nad grobami.
Kaplani w czarnych szatach szli, by radosc oplatac
I tesknote moja cierniami.
William Blake "Piesni doswiadczenia"
"O- ZONE" godz.18.00
choreografia: Paulina Wycichowska
muzyka: Iannis Xenakis
kostiumy i scenografia: Kacper Lipinski
swiatlo: Maciej Turowski
czas trwania: ok. 20 min.
tancza: Karina Adamczak-Kasprzak, Agnieszka Blacha, Katarzyna Kowalska, Piotr Chudzicki, Maciej Turowski
22.02 godz.18.00
" Trzy siostry- wyobrazenie"
choreografia: Andrzej Adamczak
muzyka: Boleslaw Pietraszkiewicz
scenografia i kostiumy: Mariusz Szmytkowski
premiera: 11 pazdziernika 2008 w Poznaniu
czas trwania: 40 minut
tancza: Agata Ambrozinska-Rachuta, Agnieszka Blacha, Anna Marek, Szymon Halik, Pawel Matyasik
po spektaklu spotkanie widzów z artystami na temat calego cyklu premier
Rezerwacja i sprzedaz biletów :
I m p r e s a r i a t Polskiego Teatru Tanca
ul. Kozia 4, 61 - 835 Poznan
tel. + 48 61 852 40 08
fax. + 48 61 853 23 70
CIM (ul. Ratajczaka 44)
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
ja byłam załamana tą premierą, dla mnie duże rozczarowanie.
może powinnam zobaczyć jeszcze raz, bo póki co się nie pokusiłam na II widzenie.
czy mogłabym poprosić o rozwinięcie czemu bylas zalamana? Wychodze z zalozenia, ze zle odczucia lepie przemilczec niz "zajęczać" ludzi ale w tym przypadku chetnie bym posluchala rzeczowej konstruktywnej krytyki. Bardzo bym byla wdzieczna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach