No wlasnie o to chodzi, ze czasem, kiedy ktos juz da wstepna odpowiedz, jakos tak glupio "podbierac" reszte, bo w tej chwili to juz tylko kwestia wrzucenia danych do wyszukiwarki. Ale jesli Gosc sie nie odezwie do jutra, pewnie tak zrobimy .
_________________ Pozdrawiam,
Iza Zbikowska-Aaboe - Wasza Prima Ballerina Assoluta
Coz, moze odpowiem, bo wiem, ze i tak zle (to wcale nie tak latwo znalezc, sfra! ), ale przynajmniej sie posmiejemy ...
Otoz przeczytalam, ze pierwszy balet Lifara nosil tytul "Le Renard" - LIS - a to by tlumaczylo te uszy na jego glowie
A tak sieriożnie, to moze "Sylvia"?
In 1931 he mounted Le Spectre de la Rose; and in 1932 Giselle, partnering the last of the great Maryinsky ballerinas, Olga Spessivtseva; and Divertissement, a one-act compilation of dances from The Sleeping Beauty; and in 1935 L'Apres-midi d'un Faune (from which he eventually eliminated the Nymphs). Subsequent seasons brought an abbreviated Swan Lake and new productions of Coppelia and Sylvia.
_________________ Pozdrawiam,
Iza Zbikowska-Aaboe - Wasza Prima Ballerina Assoluta
Tylko co te uszy robia na Lifarze, skoro to nie on jest Kotka?
Ok, znalazlam cos o tym balecie:
Stworzony dla Ballets Russes latach 1926-7. Libretto na podstawie bajki Ezopa napisal Boris Kochno pod pseudonimem "Sobeka".
Muzyka: Henri Sauguet
Choreografia: G. Balanchine
Prapremiera w Monte Carlo, 30 kwietnia 1927
Libretto: mlody mezczyzna zakochuje sie w kotce i modli sie do Afrodyty, by zamienila ja w kobiete. Po spelnieniu jego prosby, Afrodyta chce przetestowac uczucie, jakim niewiasta-kotka darzy mlodzienca. Sprawia, ze pojawia sie mysz - kobieta natychmiast porzuca kochanka i zaczyna polowanie na mysz. Afrodyta zmienia ja z powrotem w kotke, a nieszczesny mlodzieniec umiera z rozczarowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach