Cheryl, ciężar ciała przechodzi na dwie nogi, czy zostaje na opornej? Bo ja znam to ćwiczenie w takich dwóch wariantach, i zawsze mi się myli które jest które, bo one mają chyba różne nazwy?
I ponawiam pytanie o ten taniec rosyjski, gdyby ktoś wiedział
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Związek z tańcem: oby wieczny!
Wiek: 73 Posty: 2627 Skąd: z dwóch końców Polski;D
Wysłany: Nie Lut 11, 2007 8:27 pm
Ja znam to ćwiczenie w kilku wersjach. Noga wystawiona jest na battement tendus do boku i:
1.Nie przenosze ciezaru ciala
2.Rozkładam między nogi
3.Przechodzę na drugą nogę przez plie i wracam tak samo
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Mar 04, 2007 11:44 pm
Waganowa, str. 103
Soubresaut - skok z 2 nóg na 2 nogi. Odepchnąc się od podłogi, odleciec w przód nie rozwierajac złączonych stóp o wyciagniętych palcach. Tułów przed rozpoczeciem skoku skłonic wprzód, a podczas wzlotu przegiąc mocno w tył tak aby nogi pozostały z tyłu. Nogi w skoku łaczymy bez udereznia łydką o łydkę, mocno sciskamy końce stóp. Opadać jednoczesnie na obie nogi w plie, ręce swobodne mniej więcej w pozycji przygotowawczej
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Związek z tańcem: tancerz, choreograf
Wiek: 36 Posty: 808 Skąd: Koszęcin
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 1:06 am
hmmm...z opisu wg. Waganowej i mojej wyobrazni wynika, ze to moze byc skok podobny do tego ktory wykonuje Giselle. Bardzo czesto na roznych fotografiach tancerka jest ukazana wlasnie w tym skoku. Jako Giselle ma wtedy biala paczke, z 2 aktu. Rece w alonge.
Przerylam wiele galerii ale nie moge znalezc zdjecia bede szukac dalej.
Termin ten obił mi sie o uszy na klasyce w OSB, ale nie moge konkretnie przypomniec sobie przy jakiej okazji.
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 8:19 pm
Joanno, czy możesz przekleić te zdjecia w odpowiednie miejsce w słowniku albo podac mi linki do nich przez PW żebym uzupełniła słownik?
***
i jeszcze jedno: czy ktoś byłby skłonny opracowac postulowane wyzej terminy, których brakuje w słowniku? Chodzi o brise, 'releve lent, pique, penche. Wam, praktykom będzie na pewno łatwiej....
PS. podczyściłam wątek bo cos długi sie zrobił
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Brise
Brise posiada dwie postacie: pierwsza kończy się w V pozycji, druga - na jedną nogę dessus-dessous.
Brise Dla rozpoczęcia ruchu prawą nogą trzeba stanąć do V pozycji, lewa z przodu, plie, a prawą nogę ślizgowym ruchem wyrzuca się w powietrze nie wyżej niż na 45 stopni, następnie uderza z przodu o lewą nogę (obie nogi mocno wyciągnięte), która ze skoku przesuwa się wraz z całym tułowiem ku czubkowi prawej nogi, czyli do tego punktu, do którego noga była wyrzucona. Z lekka otworzyć nogi i skoczyć lewą na przodzie na demi-plie zachowując skręt lewj nogi.
Tu jest bardzo fajna strona z obrazkami poszczególnych figur - przepraszam za długi link...
Post edytowany (skrócona nazwa linku). J.
_________________ Where there is discord, may we bring harmony. Where there is error, may we bring truth. Where there is doubt, may we bring faith. And where there is despair, may we bring hope.
No tak, ale chyba nie chodzi o to, aby skopiować opis z Waganowej, bo z tym Kasia na pewno nie zwracałaby się do nas. I z tego, co rozumiem idee słownika, nie chodzi rownież o dokładny opis jakiegoś pas (w sensie którą nogą się rusza w którą stronę, idt.), a po prostu ogólną charakterystykę kroku.
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Związek z tańcem: oby wieczny!
Wiek: 73 Posty: 2627 Skąd: z dwóch końców Polski;D
Wysłany: Pią Mar 09, 2007 6:07 pm
Cytat:
battements - grupa ruchów nogi pracującej. Istnieją różnorodne formy b. od najprostszych (b. tendus) do złożonych (b. divisé en quarts). Każde pas zawiera element b. dlatego wśród ćwiczeń baletowych zajmuje ono czołowe miejsce.
Ja znam to ćwiczenie w kilku wersjach. Noga wystawiona jest na battement tendus do boku i:
1.Nie przenosze ciezaru ciala
2.Rozkładam między nogi
3.Przechodzę na drugą nogę przez plie i wracam tak samo
No więc, dowiedziałam się, że to ćwiczenie własnie jest tak jak mówi Kasia zalezy od pedagoga
_________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
_________________ Where there is discord, may we bring harmony. Where there is error, may we bring truth. Where there is doubt, may we bring faith. And where there is despair, may we bring hope.
a taka pozycja, w której stawy biodrowe są w szpagacie poprzecznym a kolana zgięte pod kątem 90 stopni, którą ma np. melaniak w swoim avatarze (tu), ma swoją nazwę?
_________________ "Kochamy wciąż za mało i stale za późno..."
J. Twardowski
phi! kto by pomyślał - takie ładne - a zwykłe grand plie en point... jak dla mnie to zdecydowanie zasługuje na swoją osobną, francuską nazwę... Ale kończę już moje reformatorsko - offtopowe zapędy i dziękuję Wam za odpowiedź.
_________________ "Kochamy wciąż za mało i stale za późno..."
J. Twardowski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach