No wiesz ja nigdy nie korzystalam z takiego salonu i nie mam pojecia z jakimi zabiegami mozna tam sie spotkac. Czy są jakies specjalne? np. masaz tajski i czemu ma sluzyc??
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
Osobiście nie korzystałam.
Oczywiście taki salon wcale nie jest potrzebny, chodzi raczej o zapewnienie uczniom szkoły (a może i nauczycielom ) pełnego relaksu i odpoczynku. Znajdują się tam dwie sauny- parowa i taka "zwykła", drewniana, oraz obok saun taka jakby beczka z koszmarnie lodowatą wodą. Są na pewno masaże , ale nie wiem czy koniecznie tajskie. http://www.republika.pl/s...zkola_sauna.jpg - tu jest pokazana ta sauna.
Co do gabinetu o.b , to naprawdę nie wiem, co oprócz masaży jeszcze tam oferują. Mogą to być różne zabiegi etc...
Jak chcesz zobaczyc najpiekniejsza na swiecie( w sensie architektoniczno-plastycznym)szkole tanca to wejdz na strone www.laban.org.uk
Bylam to wiem maja tam super odnowe biologiczna, sale pilatesa, fizjoterapie itd.wszystko jest na stronie
Związek z tańcem: tancerz
Wiek: 35 Posty: 30 Skąd: Neverland
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 7:33 pm
Ojej xD chciałabym kiedyś odwiedzić taką szkołę baletową...
Wyborazilam sobie wlaśnie polski rząd dający pieniądze na wybudowanie czegoś takiego, hyhy.
Szkoda, ze tak malo zdjęc jest na tej stronie.
Diomeda - bez sauny, salonów odnowy, siłowni itp. można spokojnie przeżyć, ważna jest tylko duża, dobrze wyposazona sala ... pisałaś, ze przewidujesz umieszczenie w projekcie 2 male salki do ćwiczen np. dla par... Moim zdaniem juz lepiej przeznaczyc je na sale do nauki z ławkami i tablicą (jesli oczywiscie chcesz zeby byly prowadzone zajecia teoretyczne) albo przeksztalcic dwie male salki w jedną większą, bo takie małe są zupełnie nie praktyczne... nawet para potrzebuje więcej miejsca, na skoki itp...
Skoro posunął się do tego, że skraca rok, to może to też...
Co do salonu odnowy- jak już ktoś mądrze napisał można bez niego żyć.;)
Aha, i zdobyłam najświeższe informacje- masaże tajskie też oferują.:)
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 11:18 pm linoleum i drążki
linoleum na podłogę jest specjalne dla tancerzy, to nie jest pierwsza lepsza wykładzina. Powinna mieć specjalny atest do tańca - odpowiedni współczynnik tarcia i ścieralność, nie wgłębiać się pod naciskiem i takie tam. Niestety, za to trzeba zapłacić, ale różnica w użytkowaniu jest wyraźnie odczuwalna.
Bardzo ważne jest też to, co jest pod linoleum - położone na betonowej wylewce to totalna porażka - podłoga tępa i twarda prawie jak beton. Linoleum powinno leżeć na deskach albo parkiecie, ale tu jest problem - deski muszą być idealnie równo położone.
Często widziałem podłogi robione z pasów, ale były one różnej szerkości - czasami węższe, czasami szersze - w zależności od tego co producent oferował. Łączenie tego jednak czasami dawało niezbyt dobry rezultat, w niektórych miejscach jeden pas wystawał ułamek minimetra nad drugi - jak na czymś takim kręcić? Najlepsze jest linoleum o szerokości takiej jak sala - taka długa rola. Rozwija się ją w jednym kawałku.
Drążki zwykle są umieszczane na trzech ścianach, lustra na jednej - krótszej, choć nie jest to święta reguła. Czasami spotyka się lustra również na ścianach z drążkami. Z luster tancerze korzystają głównie, gdy nie ćwiczą przy drążkach lecz na środku. Podobnie jak lustro pomocne jest umieszczenie kamer i możliwość nagrania - aby uczeń mógł zobaczyć siebie w takich momentach, w których nie da się patrzeć w lustro.
Co do małych sal do ćwiczeń dla solistów czy partnerowania - nie ma to sensu. Soliści i pary zwykle potrzebują dużej sali, ponieważ ćwiczą w przestrzeni pełnej sceny tak jak cały zespół i nie praktykuje się takich rozwiązań.
_________________ Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała. Kózka skacze, kózka meczy, mówi czasem mądre rzeczy.
Jeżeli chodzi o Labana to tam jest naprawdę pieknie, na wszystkich scianach sa namalowani gigantyczni ludzie, a wzdluz scian korytazy wszedzie zamocowany jest drazek( troche pofalowany dla artystycznego efektu ), fajny jest tam tez pomysl z tym ze przed szkola jest amfiteatr na powietrzu, pokazuja tam prace studentow itd., no i oczywiscie studio do Pilatesa( takie z przyrządami do ćwiczen itd)
Hmm...ciekawe, czy dozyje momentu, kiedy w Polsce będzie taka szkola...
Dzieki dużo ciekawych info mi tu przekazujecie co do mniejszych sal to dobrze wiedziec Z kamerami to tez dość ciekawy pomysl czekam na dalsze ewentualne uwagi.
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
tak wogole to biore sobie istniejacy juz budynek ktory jest zabytkiem - klimat klasyczny. Wiecie kolumienki Jońskie itp. sprawy.:)
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
co do innych jeszcze przydatnych 'facilities' to bardzo zawsze narzekamy na bark ksiązek i nagrań spektakli - wiec moze kompletna biblioteka z salką z video/dvd, w której mogłyby sie odbywac lekcje z wiedzy o tancu?
_________________ you broke my heart cause I couldn't dance
you didn't even want me around
but now I'm back to let you know
I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
U mnie jest właśnie taka sala do wiedzy o tańcu z telewizorem i komputerem. Niestety, rzadko mamy w niej zajęcia, ponieważ wykorzystywana jest często jako zwykła sala lekcyjna.
U nas jest sala audio-wideo, w której odbywają się lekcje WOTu oraz audycji myzycznych, a takze oglądane są filmy na innych przedmniotach. W sali znajduje się telewizor z odtwarzaczem wideo i DVD, wieża odtwarzająca płyty (winyle i CD) i kasety oraz rzutnik slajdów. Jest tam także skatalogowana wideo- i płytoteka. I oczywiście znajdują się tam również stoliki i krzesła .
Z tej sali możemy korzystać (poza lekcjami) na przerwach lub okienkach - o ile oczywiscie nie odbywaja się w niej w danym momencie inne lekcje. Ale osoba, która zajmuje się obsługą sprzętu jest w szkole przez 4 h i teoretycznie tylko w tym czasie (oprócz lekcji WOTu i a.m.) mamy dostęp do sali
Oprócz tego w szkole są jeszcze 2 (może 3) telewizowy z odtwarzaczami wideo. Jeden w świtlicy - właściwie jest ogólnodostępny- oraz u dyrektora artystycznego (na którym kiedyś oglądaliśmy skoki narciarskie w godzinach lekcyjnych........), który jest wykorzystywany na lekcjach zawodowych - jest on na "kółkach" i mozna go łatwo przetransportować na salę, aby obejrzec i przećwiczyc wariację.
Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 31 Posty: 1516 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sty 25, 2006 8:17 pm
Jak już wszyscy piszecie to ja też napisze co jest u mnie w SB. No więc są dwie sale baletowe, mają pojedynczy drążek na trzech ścianach. Podłoga to taki jakby dziurkowany parkiet z takiego czegoś w rodzaju gumy (nie umie inaczej wytłumaczyc). Oprócz tego są dwie szatnie oraz szatnia męska (która stoi pusta ponieważ w szkole są same dziewczyny), sekretariat, pokój dyrektora, pokój nauczycielski i taka sala, w której mamy teorie. Jest w niej tablica, krzesła, ławki, jakieś plakaty i telewizor oraz video (jedno i drugie chyba bardzo stare...). No i oczywiście korytarz
nie ma żadnego bufetu, sauny, odnowy biologicznej itd, a jakoś żyjemy, cwiczymy i jest fajnie
Wiecie co? Ja uwazam ze powinniscie miec chociaz 1 lub 2 mnijsze sale. Sama nie tańcze ale wydaje mi się że taka osoba która zaczyna i musi zapoznać się na 1 lekcji z krokami w sposob indywidualny ( jakieś proste kroki) tylko bedac z nauczycielem nie potrzebuje wielkiej sali. Pozatym ja nie chce zeby ta szkola byla czyms w rodzaju ogólniaka czy postawowki o profilu baletowym. Chce zaprojektowac prywatna szkołe baletową dla bardzo bogatych ludzi
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
wydaje mi się że taka osoba która zaczyna i musi zapoznać się na 1 lekcji z krokami w sposob indywidualny ( jakieś proste kroki) tylko bedac z nauczycielem nie potrzebuje wielkiej sali
Jak słusznie zauwazyłaś - wydaje Ci się.
Mała sala do ćwiczeń to zupełnie niepraktyczny pomysł. Jakie to niby miałyby być kroki? Temps lie zajmie może niewiele miejsca, poćwiczenie obrotu w miejscu też, ale już przekątna czy jakikolwiek układ, nawet najmniejszy, już nie ma szans się zmieścić. Już lepiej zostać z dzieckiem po zajęciach na dużej sali.
Duża sala jest potrzebna nie ze względu na to, że jest ileś tam osób, i każdy zajmuje trochę miejsca, tylko że w tańcu chodzi o przemieszczanie się, pokonywanie przestrzeni. Zdziwiłabyś się, jakbyś zobaczyła, że jakby wyjąć jedna osobę z grupowej kombinacji (układu), ile ona sama zajmuje miejsca. Bo pokonuje przestrzeń. Co z tego, że jak tańczą wszyscy razem, to wokół niej jest metr wolnego miejsca, jak się przemiesci w bok np. o 3 metry.
Troche namotałam, heh chyba nie umiem mówic prosto, ale może zrozumiesz, o co chodzi
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
Związek z tańcem: instruktor fitness
Wiek: 34 Posty: 1116 Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw Sty 26, 2006 3:11 pm
W sumie to czemu nie. Moge opisać jak to wygląda u nas. A więc:
W pierwszej części ( w piwnicy przerobionej na potrzeby ogniska) jest mały magazyn w którym mieszczą się większe gabaryty (czyt. dekoracje) no i jakieś tam np. buty do krakowiaka itp., bufet (z p. Sabinką), dwie sale do ćwiczeń (zasadniczo dość małe wiec z reguły mają tam zajęcia małe dzieci) i sala do teorii z tablicą i TV. W drugiej części Ognsika znajduje sie: na parterze kantorek dla pań sprzątaczek, szatnia dla nauczycieli z prysznicami, sekretariat + pokój dyrektora, pokój księgowej, szatnia dla dzieci z klas III-VI, pokój nauczycielski, szatnia dla dzieci z klas od przygotowawczej - II, dwie toalety, nieużywana łazienka
, mała sala tzw. rytmika z tablicą i z szafą na instrumenty muzyczne, z podwójnym drążkiem i gumową podłogą, i większa sala z drażkeim i podłogą drewnianą.
Na pierwszym piętrze jest szatnia dla klas VII-IX, dwie toalety, czasem używana łazienka (np. na dyplomie), dwie sale do ćwiczeń tzw. duża i kiszka. Drugie piętro zajmuje p. Danusia z magazynem i toaletą.
A wiec to jest opis wnętrze Ogniska Baletowego w Szczecinie.
_________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
No właśnie to jest myśl małe pomieszczenia dla małych dzieci W jakim wieku można zacząć tańczyć? To znaczy mam na myśłi minimalny wiek.
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
do szkoły baletowej przyjmuje się (generalnie) dzieci w wieku 10 lat. czasem prywatne szkółki przyjmują wcześniej, ale nie może być zbyt wcześnie ze względu na kości.
_________________ you broke my heart cause I couldn't dance
you didn't even want me around
but now I'm back to let you know
I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
Pozatym jak ogladam czasem te piekne fotki baletnic w jakich sa uchwycone pozach........z taka gracją. Czy tedo przypadkiem was też nie uczą?? Postawy???gracji ruchow???itp.????
_________________ Projektuje wnętrze szkoły baletowej - jako temat pracy dyplomowej. Chętnie wysłucham wszelkie uwagi jak taka szkoła mogłaby wygladać. Pomóżcie jak możecie.
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 26, 2006 7:24 pm
oczywiście, to sie wyrabia wraz z latami nauki (oczywiście to COS trzeba mieć) ale wraz z pogłębianiem się swobody technicznej i opanowania układy głowy i rąk powstaje własnie to cos co charakteryzowa powinno tancerkę- ta postawa
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach