www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Torin
Nie Kwi 20, 2008 9:57 am
ćwiczenia na podbicie!!
Autor Wiadomość
forum.balet.pl
ADMINISTRATOR


Posty: 107
Wysłany: Sro Mar 15, 2006 10:11 pm   ćwiczenia na podbicie!!

ĆWICZENIE 1
po pierwsze musisz dokładnie rozgrzać nogi. połóż się na plecach, nogi do góry (nie muszą być do końca proste). zrób kilka porządnych kółek stopami - powolutku, dokładnie.... potem stań przy klamce/krześle/innym sprzęcie drążkopodobnym i zrób kilka wolnych plie i releve by dogrzać kostki. rób tak póki nie poczujesz ze masz porządnie przygotowane do pracy stopy.

ĆWICZENIE 2


Stań w I pozycji paralell (stopy równoległe na szerokość bioder, nie wykręcone), i zrób grande plie. Jak już będziesz w dole, spróbuj jakby wypychać piętę do przodu, ale nie odkręcając jej.

Przytrzymaj tak chwilę. W ogóle każde ćwiczenie rób po 5 razy, za każdym razem przytrzymując po 30 sekund w pozycji.

ĆWICZENIE 3


Usiądź na podłodze i weź lewą nogę w lewą rękę tak:

zdjęcie trochę kiepskie, ale mam nadzieję, ze widać: pięta musi leżeć „na ręce” a palce muszą być objęte z góry. Ręka może trochę boleć, ale trzeba cierpieć dla sztuki ;) drugą ręką szybko pocieraj o podbicie, żeby je mocno rozgrzać. To ćwiczenie jest stosowane w rosyjskich szkołach baletowych dla baletnic które z podbiciem mają problemy – trzeba tak robić 3 minuty dziennie i efekty są zadziwiające. To pomaga też lekko i bezpiecznie odkręcić stopę. Jak skończysz, to to samo na prawą nogę.

ĆWICZENIE 4

Idź znowu do przyrządu drążkopodobnego, na tyle stabilnego, by można na nim oprzeć ciężar ciała. Stań na podbiciu, ale pamiętaj by w żadnym wypadku nie pozostawiać na nim ciężaru, bo może się to źle skończyć! Np. złamaniem podbicia…. Brrr. Ćwiczenie może trochę boleć, ale daje świetne rezultaty.

hmmm ponieważ zdjęcie jest krzywe i nie widać: opieram się lekko na podbiciu, ale nie w miejscu gdzie się załamują palce, tylko wyżej. Opieram się na poręczy od schodów. Zbliżenie na stopy:

Po zakończeniu ćwiczenia zrób mocny flex, żeby stopy odpoczęły.

ĆWICZENIE 5

Wypychanie podbicia. Usiądź znów na podłodze, złap za nogę i dociskaj podbicie w miejscu zanim „zaczną się” palce.

Potem rób to samo, ale wypychając jednocześnie śródstopie pięścią.


ĆWICZENIE 6

Usiądź z nogami prostymi. Rób na zmianę mocny flex:

potem mocne półpalce:

a na koniec mocny point (to przytrzymaj najdłużej, a jak cię złapie skurcz, to nie puszczaj, tylko trzymaj chwilę w skurczu. Nieprzyjemne, ale bardzo skuteczne):

i z powrotem i w kółko ;)

------------------------------
tekst i zdjęcia: sisi
kopiowanie bez zgody zabronione!
_________________
Forum Balet.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Dodaj do serwisow: Bookmark and Share
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13