Wysłany: Wto Sty 24, 2006 12:07 am Cudowny Świat Baletu
Dla wszystkich którzy jeszcze nie zdążyli usłyszeć - 9 lutego o 18.00 w szczecińskiej Operze przedstawienie o przeuroczym tytule "Cudowny Świat Baletu" - "fragmenty popularnych baletów, choreograficzne miniatury baletowe". Doskonała okazja do obejrzenia owoców pracy całego zespołu, pana Niekrasowa, a także nowoprzyjętej pary (podobno świetnych) tancerzy.
Związek z tańcem: instruktor fitness
Wiek: 34 Posty: 1116 Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto Sty 24, 2006 9:45 am
A także miniatury baletowej do polki Straussa, w choreografii p. Niekrasowa, która może nie jest zbyt skomplikowana ale zasadniczo dość wesoła, w wykonaniu uczniów 4/5 klasy i 8/9 Ogniska Baletowego.
Ja niestety udziału wziąć nie mogę ze względu na fakt wyjazdu, ale moje koleżanki będzie można popodziwiać :)
_________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
_________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 02, 2006 8:32 pm
za portalem teatry.art.pl:
"Kilka dni później 9 lutego przeniesiemy się w krainę baletu i muzyki - zobaczymy najsłynniejsze fragmenty popularnych baletów w reżyserii Walerija Niekrasowa. Wystąpią nowi soliści Opery na Zamku: Jana Salenka, Marian Walter i Hideo Sugano.
- Chcemy, by to przedstawienie zapoczątkowało rozwój baletu w naszym mieście - powiedział Marek Sztark, dyrektor Opery. - Planujemy co dwa miesiące wystawiać nowy spektakl baletowy. Chcemy też stworzyć małą scenę baletową, która umożliwi to przedsięwzięcie. Już wkrótce ogłosimy konkurs na przebudowę i aranżację tego miejsca.
ziz
Gazeta Wyborcza Szczecin
31 stycznia 2006
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Związek z tańcem: oby wieczny!
Wiek: 73 Posty: 2627 Skąd: z dwóch końców Polski;D
Wysłany: Czw Lut 09, 2006 10:12 pm
wlasnie dzisiaj bylam na "cudownym swiecie baletu" i tytul odzwierciedla moje wrazenia.
uklady byly niesamowite, ciekawe i w swietnym wykonaniu.
goscilismy solistow z kijowa i berlina.
bylo pieknie
Byłam w niebie przez te 2 godziny, w jakimś innym, nierealnym swiecie. Cudownym.
Niesamowita technika Hideo Sugano, Japończyka, który uczył się w Szkole Baletowej przy Teatrze Bolszoj, jego niesamowite skoki i twarz, którą mogłam oglądać ze znakomitej perspektywy pierwszych rzędów. Potem "Randez - vous" w wykonaniu gości z Berlina - Jany Salenko i Mariana Waltera - piękny, zabawny i niesamowity oczywiście pod względem technicznym układ (ach, te kroczki Salenko na podwiniętych palcach w zwykłych baletkach). Potem nowi tancerze Opery we współczesnym układzie "Poranne ćwiczenia w orzechowym domku" znów urzekli publiczność ekspresją i interesującym wykonaniem. Fragment "Córki źle strzeżonej" doprowadził publiczność do łez (ze smiechu) przede wszystkim z powodu niesłychanego występu Kotka w roli starej, niezręcznej matrony w trepach i rudej peruce. Był naprawdę ujmujący. Pierwszą część zakończyło znakomite pas de deux z "Giselle"(znów Jana Salenko i Marian Walter). Giselle zaprezentowała się naprawdę zjawiskowo.
Po przerwie na scenę wskoczyły dziewczyny (i dziewczynki) z Ogniska Baletowego w bardzo sympatycznym układziku - Polsce tritsch-tratch (nawiasem mówiąc choreografię opracował pan Niekrasow).
Jednak dla mnie postacią tego wieczoru była Ievgeniia Goncharova - nowa, dziewietnastoletnia tancerka Opery (po Szkole Baletowej w Kijowie). Do nieba doprowadziła mnie jej nienaganna technika, cudowne podbicie, bardzo proporcjonalna, idealnie "baletowa" figura, a przede wszystkim jej dziewczęcy urok, bijąca od niej na całą długość i szerokość sali radość tańczenia, promieniująca jakby z innego, tego "cudownego świata baletu". Towarzyszyło jej dwóch kolejnych nowych tancerzy Opery, także z Kijowa, którzy wcielili się w prześmieszne role zakochanych w niej po uszy arlekinów - był to znakomity popis aktorstwa i, podobnie jak u "Żeni"(tak zdrobniale nazywają Ievgieniię) perfekcyjnej techniki.
Nadzwyczaj dobrze zaprezentowali się także "starzy" tancerze Opery - Monika Marszałek i Andrzej Kieć w tańcu sirtaki (wydawał się idealny do ich warunków fizycznych) a także Alina Szutarska i Radosław Kubik (gościnnie) w "Wiejskim Don Juanie".
O wariacji Hideo Sugano z III aktu "Don Kichota" i pięknym pas de deux z "Korsarza" wolę nie wspominać - większość ludzi została wtedy wystrzelona w baletowy kosmos, co wyszło na jaw podczas spektakularnej "standing ovation" .
Z niecierpliwością czekam na "Kopciuszka" z nadzieją na rolę główną "Żeni" Goncharovej, chociaż wiem, że na premierze będzie tańczyć Jana Salenko (choć ta perspektywa jest również całkiem obiecująca). Mam nadzieję, że atmosfera tego wieczoru pozwoli mi jakoś dotrwać do kolejnego wieczoru w niebie. Do ponownego baletowego orbitowania.
Związek z tańcem: instruktor fitness
Wiek: 34 Posty: 1116 Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią Lut 10, 2006 5:20 pm
A oreintujesz sie na kiedy przewidywana jest premiera tego 'Kopciuszka'?
EDIT: Juz sie zorientowalam na 18 maja. :) Super.
_________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
Związek z tańcem: instruktor fitness
Wiek: 34 Posty: 1116 Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto Lut 14, 2006 4:56 pm
W trakcie gali można było zobaczyć:
Pas de trois z baletu „Paquita” muz. Ludwig (Leon) Minkus, choreogr. Marius Petipa - Urszula Bernat, Kaori Kikuchi, Marcin Niedziałkowski
Wariacje z baletu ”Śpiąca królewna” muz. Piotr Czajkowski,choregr. Marius Petipa - Hideo Sugano
Współczesny taniec „Rendez-vous” - Jana Salenko, Marian Walter
„Smutny klaun” – muz. Aram Chaczaturian, choreogr. Ałła Rubina - Urszula Bernat, Diana Gajownik, Kaori Kikuchi, Joanna Łowicz, Agnieszka Noster, Monika Marszałek, Alina Szutarska, Kinga Szablowska, Klaudia Ulatowska
”Poranne ćwiczenia w orzechowym domku” muz. Sergiej Kuriochim chor.Irina Szemiakina – - Iryna Volosnikova, Artem Ryazanov
Wariacje z baletu ”Coppelia” – muz. Leo Delibes, choreogr. Aleksander Górski - Hideo Sugano
Fragment z baletu „Córka źle strzeżona” – muz. P. Hertel, choreogr. Ashton - Urszula Bernat, Kaori Kikuchi, Klaudia Ulatowska, Diana Gajownik, Grzegorz Kotek
Pas de deux z baletu „Giselle” – muz. Adolphe Adam, choreogr. J.Coralli i J.Perrot - Jana Salenko, Marian Walter
Polka Tritsch-Tratch J. Straussa – uczennice z Państwowego Ogniska Baletowego
Choreograficzna miniatura „Kumoszki” – muz. ludowa, choreogr. Leonid Jacobson - Klaudia Ulatowska, Joanna Łowicz, Monika Marszałek, Agnieszka Noster, Kinga Szablowska
Pas de trois z baletu „Wróżka lalek” – muz. Leo Delibes, choreogr. Marius Petipa - Ievgeniia Goncharova, Oleg Stankov, Anatoliy Ivanov
Taniec sirtaki – muz. ludowa, choreogr. Ałła Rubina - Monika Marszałek, Andrzej Kieć
„Wiejski Don Juan” – muz. Zarycki, choreogr. Leonid Jacobson - Alina Szutarska, Radosław Kubik
Wariacje z III aktu ”Don Kichot” – muz.Leon Minkus, choreogr. Aleksander Gorski, Marius Petipa - Hideo Sugano
Pas de deux z baletu „Korsarz” muz. Adolphe Adam, choreogr. Marius Petipa - Jana Salenko, Marian Walter
_________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
Związek z tańcem: instruktor fitness
Wiek: 34 Posty: 1116 Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią Lut 17, 2006 4:02 pm
Cytat:
Podobała się brawurowo wykonana przez uczennice Państwowego Ogniska Baletowego polka J. Straussa.
Zapewne opera zechce tę zdolną młodzież wykorzystać przy kolejnych okazjach.
Aż płakac się chce jak się pomyśli, ze musiało się na ten czas wyjechać :(
_________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach