Czy mi się wydaje czy łódzka baletówka, jest ogólnie zamknięta na osoby dochodzące do 2,3,4 klasy czy to tylko taki stereotyp? Bo do wawy przyjmują do Bytomia też do Poznania. A łódź?
_________________ Sprzedam pointy recitale sansha rozmiar 13 W (rozmiar od 40.5-42) stopa szeroka Pointki idealne dla początkujacych super stan! Bylam w nich moze 10 razy czyli niecale 2 tygodnie. Cena około 45-50 zł Przesyłka 1 zł Zdjęcia:
Jak kiedyś nasza forumowiczka pytała, to powiedzieli jej przez telefon, ze nie ma szans. Generalnie często zdarzają się osoby, które, ze tak brzydko powiem "wyrzuca się" ze szkoły, jak widzi się, ze są słabe, w ramach dbania o poziom uczniów, którzy będą mieli dyplom. Biorąc pod uwagę ile osób wcześnie przyjętych nie radzi sobie, to może dlatego nie przyjmują do starszych klas. no ale ja osobiście nigdy się nie starałam o przyjecie, więc jeżeli ktos chce to powinin sie upewnic.
Związek z tańcem: uczennica OSB
Wiek: 30 Posty: 141
Wysłany: Nie Sty 29, 2012 1:56 pm
ale zdarzało się u nas przyjmowanie do wyższych klas. jeśli np osoba ćwiczyła wcześniej gimnastyke artystyczną, łyżwiarstwo, czy generalnie miała coś współnego z tańcem to darza się, że przyjmowane są takie osoby nawet do 4 klasy. do mojej klasy dołaczyła dziewczyna na prawde pozno, zdaje sie ze do 5 klasy, tyle ze musiała zrezygnowac, ze względy na problemy zdrowotne. ale radziła sobie dobrze, ponieważ wcześniej była gimnastyczką. najlepiej po prostu przyjsc osobiscie, porozmawiac. wszystko jest do zrobienia
_________________ dance or die!!! addicted to the dancefloor...
Generalnie współczesny Darii całkiem mi się podoba, jej dużym atutem jest technika, ale brak jej jakiejś ciągłości ruchu, przekonania do tego co tańczy. Zwłaszcza na pierwszym filmiku to widać. Szczerze mówiąc to nie do końca rozumiem dlaczego Daria jest tak promowana w klasyce..
_________________ It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities.
Ostatnio zmieniony przez sisha945 Sro Mar 28, 2012 10:54 am, w całości zmieniany 1 raz
Związek z tańcem: uczennica OSB
Wiek: 30 Posty: 141
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 10:23 am
Moi Mili, pragnę poinformować, że milena Bartoszewska - uczennica klasy VIII zajęła I miejsce w konkursie choreograficznym w bytomiu, Paulina Chochulska otrzymała wyróżnienie, a Karolina Knap i Aleksander Staniszewski tytuły finalistów.
Tak więc - OSB w Łodzi cały czas podnosi swój poziom i idziemy w górę!
_________________ dance or die!!! addicted to the dancefloor...
Hahah jak miło słyszec. Generalnie mam wrażenie, ze odkąd nawiązano współpracę z Random (za sprawą jednej z absolwentek łódzkiej sb, która tam tańczy) i odkąd Bogumiła Szaleńczyk zaczęła robic choreografie dla szkoły i uczyc uczniów, to podniósł sie poziom szkolenia z tańca współczesnego. Aż miło ona koncertach ogląda sie propozycje współczesne.
Tak, program jest już od jakiegoś tygodnia, a biletów nie ma od miesiąca (jest kilkadziesiąt miejsc na liście rezerwowej), a koncert ma się odbyc na największej łódzkiej widowni.
Uczniowie mają teraz na pewno cieżki czas i dużo stresu. Wszystkim serdecznie kibicuję.
Kopiuję program.
PROGRAM KONCERTU
I część
1. „PODWODNY ŚWIAT” – divertiment z baletu „Konik Garbusek”
muzyka: Cesare Pugni, choreografia: Saint-Leon i Aleksander Gorski, przygotowanie: Swietłana Szarowa i Pranciskus Peluritis, tańczą uczniowie kl. IX: Carica Wood – Paulina Cegiełka, Ocean – Dawid Kucharski, Perełki – Angelika Nowakowska kl. VIII i Anna Margas kl. IX
2. „OPOWIEŚĆ Z JEMIMY” – etiuda klasyczna,
muzyka John Lanchbery, choreografia Agata Jankowska-Dobrowolska, przygotowanie Magdalena Redlewska, tańczy Maria Góralczyk z kl. III
3. „PEREŁKA” – etiuda klasyczna,
muzyka Ricardo Drigo, choreografia Swietłana Szarowa, przygotowanie Magdalena Redlewska, tańczy Emilia Sambor z kl. III
4. „ETIUDA”
muzyka Cesare Pugni, choreografia Ałła Karpuchina, przygotowanie Agata Jankowska – Dobrowolska, tańczy Mariusz Morawski z kl. IV
5. „KORSARZ” – wariacja niewolnika z II aktu,
muzyka Adolf Adam, choreografia Marius Petipa, przygotowanie Pranciskus Peluritis, tańczy Mateusz Kosobucki z kl. VII
6. „GISELLE” – wariacja Alberta z II aktu, muzyka Adolf Adam, choreografia Marius Petipa, przygotowanie Pranciskus Peluritis, tańczy Aleksander Staniszewski z kl. VII
7. „KONCERT”
muzyka Fryderyk Chopin, choreografia J. Robbins, przygotowanie Magdalena Redlewska, tańczą uczennice z klasy VI i VII
8. „FONTANNA BACHCZYSERAJU” – duet Marii i Wacława,
muzyka Borys Asafiew, choreografia Rościsław Zacharow, przygotowanie Swietłana Szarowa i Pranciskus Peluritis, tańczą uczniowie kl. IX: Aleksandra Chrząszcz i Dawid Kucharski
9. „ŚPIĄCA KRÓLEWNA” – wariacja Aurory,
muzyka Piotr Czajkowski, choreografia Marius Petipa, przygotowanie Agata Jankowska-Dobrowolska, tańczy Adrianna Rieske z klasy V
10. „ESMERALDA” – wariacja żeńska,
muzyka Cesare Pugni, choreografia Jules Perrot, przygotowanie Magdalena Redlewska, tańczy Kinga Łapińska z kl. VI
11. JEZIORO ŁABĘDZIE” – wariacja Odylii z III aktu,
muzyka Piotr Czajkowski, choreografia Marius Petipa, przygotowanie Swietłana Szarowa, tańczy Daria Majewska z kl. VIII
12. „BAJADERA” – wariacja Solara,
muzyka Ludwig Minkus, choreografia Marius Pepita, przygotowanie Pranciskus Peluritis, tańczy Jerzy Kaźmierczak z kl. IX
13. „JEZIORO ŁABĘDZIE” – wariacja Zygfryda z III aktu,
muzyka Piotr Czajkowski, choreografia Jurij Grigorowicz, przygotowanie Pranciskus Peluritis, tańczy Dawid Kucharski z kl. IX
14. „ŚPIĄCA KRÓLEWNA” – pas de deux Floriny i Błękitnego Ptaka,
muzyka Piotr Czajkowski, choreografia Marius Petipa, przygotowanie Swietłana Szarowa i Pranciskus Peluritis, tańczą Karolina Laskowska z kl. IX i Mateusz Kubiak artysta Teatru Wielkiego w Łodzi
II część
1. „TANIEC KRASNOLUDKÓW”
muzyka Emilio Aragon, choreografia Swietłana Basyrowa-Potargowicz, przygotowanie Swietłana Basyrowa-Potargowicz, tańczą uczniowie z klasy I
2. „CUADROS DE FANDANGO”
muzyka: „Fandag de Huelve” Vicente Amigo, choreografia Rosa Olympia Estrella, przygotowanie Aleksandra Stanisławska, tańczą uczniowie z kl. VI – VII
3. „DON KICHOT” – taniec cygański,
muzyka Walery Żelobiński, choreografia Aleksandra Stanisławska, przygotowanie Aleksandra Stanisławska, tańczy Aleksandra Maluga z kl. IX i Mateusz Kosobucki z kl. VII
4. „POLONEZ”
muzyka Fryderyk Chopin, choreografia Krystyna Janusz-Bukowiecka, przygotowanie Krystyna Janusz-Bukowiecka, tańczą uczniowie z kl. III i IV
5. „KUJAWIAK”
muzyka ludowa, choreografia Krystyna Janusz-Bukowiecka, przygotowanie Krystyna Janusz-Bukowiecka, tańczą uczniowie z kl. I i II
6. „OBEREK”
muzyka ludowa, choreografia Maria Kuśnierz- Michalak, przygotowanie Maria Kuśnierz- Michalak, tańczą uczniowie z kl. V i VI
7. „LO ESCOGIDO”
muzyka: „Soleo de Amor” Group Son de la Frontera, choreografia Rosa Olympia Estrella, przygotowanie Aleksandra Stanisławska, tańczą uczniowie z kl. VIII – IX
III część
1. „MOJA TAJEMNICA”
muzyka Lisa Gerrard i Hans Zimmer, choreografia Bogumiła Szaleńczyk, przygotowanie Bogumiła Szaleńczyk, tańczy Klaudia Tkaczyk z kl. IV
2. „WHERE HAVE YOU BEEN”
muzyka Adele, choreografia Bogumiła Szaleńczyk, przygotowanie Bogumiła Szaleńczyk, tańczą Anna Margas i Jerzy Kaźmierczak kl. IX
3. „PARADISE CIRCUS”
muzyka Massive Attack, choreografia Bogumiła Szaleńczyk, przygotowanie Bogumiła Szaleńczyk, tańczy Karolina Laskowska kl. IX
4. „WE MGLE”
muzyka Rabbit In the moon, choreografia Dagmara Jagodzińska, przygotowanie Dagmara Jagodzińska, tańczą uczniowie klasy IV i V
5. „DZWONECZEK”
muzyka Mairi Campbell, choreografia Bogumiła Szaleńczyk, przygotowanie Bogumiła Szaleńczyk, tańczy Paulina Cegiełka kl. IX
6. „DANGERZONE”
muzyka Donald Romain Davis, choreografia Bogumiła Szaleńczyk, przygotowanie Bogumiła Szaleńczyk, tańczy Dawid Kucharski klasy IX
7. „BECAUSE OF LIFE”
muzyka Beth Hart, choreografia Paulina Chochulska, tańczy Paulina Chochulska z klasy VIII
8. „WEREWOLF”
muzyka Cocorose, choreografia Milena Bartoszewska, tańczy Milena Bartoszewska z kl. VIII
9. „NIEBEZPIECZNY PRODUKT”
muzyka Thomas Newman, choreografia Bogumiła Szaleńczyk, przygotowanie Bogumiła Szaleńczyk, tańczy Jerzy Kaźmierczak klasy IX
10. „ONE DAY ON EARTH”
muzyka Adam Karski i Michał Sołek, choreografia Bogumiła Szaleńczyk, przygotowanie Bogumiła Szaleńczyk, tańczą uczniowie z kl. IV – IX
11. FINAŁ
muzyka Jesse Cook, choreografia Aleksandra Stanisławska i uczniowie kl. IX, tańczą uczniowie klasy IX
Witam tego roczna Gala Baletowa była jedną z lepszych .Takie jest moje zdanie Daria jest bardzo dobra ale szkoła nie zawsze idzie jej z pomocą:) Bardzo podobał mi się taniec współczesny w wykonaniu tegorocznej dyplomantki Karoliny .Pozdrawiam
Nikya uważam że Kinga jest dobra jeżeli tańczy sama ale w grupie hm mniej godzin poświęconych na Gale Baletową w tańcu współczesnym w którym tańczyła było widać wiele niedociągnięć i spóźnień i w tym przypadku wyszło że nie była tak dobrze przygotowana
Karolina Laskowska ma cos w sobie fajnego - no i jest to niesamowicie ładna dizewczyna (a w tym zawodzie niestety ale to ma znaczenie). ona ma jakiś charakter, temperament. Zreszta ta choreografia bardzo ładna sama w sobie była.
z innych uczniów bardzo podobała mi się jedna z perełek, ale niestety nie wiem która no i Aleksander Stanisławski, który ma elegancję w ruchach bardzo fajną.
Co do Darii i Mileny, to nie chcę jęczec, ale rozmawiałam ostatnio z dwoma tancerzami, których szanuję i podobało mi sie to, co oni powiedzili, ze w sb (zwlaszcza w klasie nie IX) nie powinno byc 6, no chyba że ktos startowal w Lozannie. Daria niewątpliwie ma wielki potencjał, ale zbyt dużo razy widziałam, jak ktoś świetnie się zapowiadał i ladował z niczym, zebym sie ekscytowała nawet bardzo fajnie zapowiadającą się uczennicą.
Z kolei jeżeli chodzi o tę choreografie Mileny, to wiem, ze będę potworem, ale chyba jej nie rozumiem...
Emilia Sambor z Łodzi wygrała w czerwcu konkurs młodych tancerzy polskich.
A jakiś czas temu zajęła I miejsce w kategorii juniorów na konkursie w Paryzu kwalifikując się do finałów w Stanach Zjednoczonych w 2013 roku (Youth America Grand Prix).
Trzymamy kciuki.
Łódzka szkoła nie jest najlepsza w Polsce, ale od kilku miesiecy do łódkziego Teatru Wielkiego z Gdańska przeniósł się najlepszy pedagog gdańskiej sb. Jeżeli zaproponowano by jej pracę w jakimś wymiarze w łódzkiej szkole, to byłaby duża szansa dla łódzkich uczniów.
Widziałam wczoraj obie dziewczyniki i byly zachwycające.
Emilia Sambor - to diamencik, perełka. Skromna, cichutka dziewczynka, dziecko małe szkolne z jednych z wcześniejszych lat, a jak zatańczyła wariację Rajmondy, to poza poprawnością to miało taki czar, taki urok, tyle płynęło z tego emocji i piękna, że to dziecko małe było zupełnie nie jak dziecko, tylko jak czarodziejka. Przecudowna uczennica! Czasem jak się widzi Azjatki na konkursach światowych i zadziwia ich rewelacyjna technika, ale obok jest jakaś robotowatość w ruchach. Wszystko mają owe Azjatki poprawne nieskończenie, ale brak artyzmu, czegoś nienazwanego, nieuchwytnego. Czegoś co ma włąsnie ta mała gwiazdeczka, bo co do niej nie ma chyba wątpliwości, że rośnie gwiazda. Tu jest tyle piękna, emocji, rzeczy nieuchwytnych , które emanują z tej małej dziewczynki, że nie sposób nie dostrzec jej artyzmu. Ten ruch zdradza jakis świat wewnetrznych myśli tej małej istotki, w który mozna bez końca sie rzucać oglądając jej taniec. Umieć zaczarowywać w pierwszych klasach szkoły baletowej to jest unikatowe. Wielki zaszczyt dla łódkziej szkoły, ze ma taką uczennicę, która w czerwcu pokonała wszystkich równieśników z Warszawy i Gdanska na konkursie ogólnopolskim, a teraz zdobyła I miejsce w Paryżu. Mam plan napawac się oglądaniem jej na wszystkich możliwych galach zanim się wykształci i pójdzie w świat!!
Druga zas z dziewczynek zatańczyła układ współczesny. Jakbym miała opisać ten taniec, to miala lekkość i technikę jak azjatycja gimnastyczna, tylko do tego jakąś delikatność.
Miło Cię znowu widzieć Sagittaire, rzadko tu teraz zaglądasz... Pięknie piszesz o tej utalentowanej Emilce i podziwu godne są jej osiągnięcia. Można jedynie pogratulować. Pielęgnuj w niej dobrym słowem tę "skromną, cichutką dziewczynkę" i "czarodziejkę", bardziej niż "małą gwiazdeczkę", wtedy na pewno wyrośnie z niej "gwiazda". I zdawaj nam relację jak się rozwija "zanim się wykształci i pójdzie w świat". Trzymamy za nią kciuki.
_________________ Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
Związek z tańcem: uczennica OSB
Wiek: 30 Posty: 141
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 4:58 pm
Prosimy o wsparcie finansowe wyjazdu dwóch uczennic z dwoma pedagogami na finał konkursu baletowego YAGP 2013, który odbędzie się w kwietniu 2013 roku w Nowym Jorku.
Darowizny można wpłacać na konto:
Stowarzyszenie Wspierania Szkoły Baletowej im. F. Parnella
91-052 Łódź, ul. Wrocławska 3/5
nr konto 17 1540 1245 2056 4809 9606 0001
_________________ dance or die!!! addicted to the dancefloor...
Hej. Jaki poziom jest w Łódzkiej OSB? Widziałam na stronie, że 29 sierpnia będzie jeszcze rekrutacja i się zastanawiam czy nie spróbować. Problem jest taki, że po wakacjach idę już do drugiej gimnazjum czyli musiałabym zdawać do V klasy... Czy w Łodzi dają szansę takim "starszym"? Tańczę od dwóch lat współczesny i balet od roku, jestem rozciągnięta. Czy byłaby możliwość żebym poszła do klasy z rok młodszymi uczniami?
_________________ "Great dancers aren't great because of their technique. They're great because of their passion."
Związek z tańcem: uczennica OSB
Wiek: 30 Posty: 141
Wysłany: Pią Sie 02, 2013 3:54 pm
Hej Poziom jest o wiele wyższy niż był jeszcze pare lat temu, szkoła się bardzo rozwija, ma coraz więcej sukcesów. Myślę, że warto próbować. Do mnie do klasy dołączały dziewczyny w starszych klasach, wiem, że w innych rocznikach też tak bywało. Nie zaszkodzi na pewno spróbować, jak masz już jakieś doświadczenie to tym lepiej
_________________ dance or die!!! addicted to the dancefloor...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach