www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontuzje w tańcu. Jak uniknąć.
Autor Wiadomość
kasiaszok
Nowicjusz

Posty: 2
Wysłany: Nie Lip 08, 2012 1:46 pm   Kontuzje w tańcu. Jak uniknąć.

Hej proszę o pomoc. Trenuję w zespole tanecznym który tańczy hip-hop z połączeniem różnych styli tanecznych. W tym sezonie zdarzyło się wiele kontuzji w grupach junior i senior w grupie dzieci nie odnotowano żadnych kontuzji. Były to kontuzje przede wszystkim kostek, dwie kontuzje kolana , dwie kontuzje pleców, parę lekkich zaciągnięć mięśni. Zawsze przed tańcem mamy rozgrzewkę jednak boję się że może jej coś brakować skoro są te kontuzje. Może ktoś napisać dokładnie z czego powinna się składać rozgrzewka. Proszę też o napisanie kilka propozycji ćwiczeń które pomogły by uniknąć tych kontuzji. Jaki system ćwiczeń powinien być stosowany aby kontuzje się nie pojawiały. Wiem że nie można się przeciążać ale wiem również że trzeba systematycznie ćwiczyć. Czy to znaczy że jak zajęcia są na przykład 3 razy w tygodniu po 1,5 godz to w dniach wolnych taki tancerz powinien ćwiczyć w domu jakieś ćwiczenia na wzmocnienia itp. czy nie powinien nic ćwiczyć?
 
     
inaenka 
Koryfej


Związek z tańcem:
bliski
Posty: 762
Skąd: Manchester
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 12:08 pm   

Trochę niefortunnie wybrałaś dział, w którym zadałaś swoje pytania. Zajrzyj do działu praktyka, gdzie znajdziesz wiele wątków dotyczących, rozgrzewki, kontuzji itp.
http://www.balet.pl/forum_balet/viewforum.php?f=12
Zanim założysz nowy temat, rozejrzyj się po układzie forum i poszukaj odpowiednich tematów/odpowiedzi, pomocna okazuje się wyszukiwarka (na górze strony).
No i - witaj na forum :)
_________________
""While I dance I can not judge, I can not hate, I can not separate myself from life. I can only be joyful and whole. This is why I dance."
- Hans Bos

-------------------------------------------------------
 
     
kasiaszok
Nowicjusz

Posty: 2
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 1:13 pm   

Wybrałam ten dział ponieważ kontuzje dotyczą innego rodzaju tańca niż balet i pomyślałam że w hip-hopie czy tańcu nowoczesnym przyczyny kontuzji mogą być trochę inne. Szukam tez wskazówek jak zminimalizować kontuzję. Szukam jakiejś rozgrzewki czego w niej nie można ominąć i jak powinien wyglądać prawidłowy streching. Jak powinno się dawkować ćwiczenie w ciągu tygodnia itp. Chciała bym uzyskać odpowiedź przed kontuzją a tu raczej z tego co czytałam to jest wszystko jak radzić sobie po kontuzji :) chociaż może jeszcze nie wszystko przeczytałam
 
     
inaenka 
Koryfej


Związek z tańcem:
bliski
Posty: 762
Skąd: Manchester
Wysłany: Pią Lip 13, 2012 2:54 pm   

Raczej nie wszystko przeczytałaś i nadal sugeruję zajrzenie do podanego działu. Coś może i przemawia za Twoimi argumentami dotyczącymi techniki, zatem zadaj swoje pytanie w wątku dotyczącym hip hopu. Powinnaś też zatytułować inaczej swój temat, bo napisałaś ogólnie o kontuzji w tańcu, a o tym jest dział praktyka.
_________________
""While I dance I can not judge, I can not hate, I can not separate myself from life. I can only be joyful and whole. This is why I dance."
- Hans Bos

-------------------------------------------------------
 
     
Chiaranzana 
Corps de Ballet

Posty: 348
Wysłany: Sob Lip 14, 2012 2:25 pm   

Po pierwsze co to za nauczyciel, ktoremu tancerze padaja jak muchy przez kontuzje? Skoro jest nauczycielem tanca to ma wiedze i swiadomosc, czego uczy, w taki sposob aby tych kontuzji nie bylo.
Jesli nie ma rozgrzewki, ktora powinna byc wykonywana powoli a nie na raz, dwa i juz tanczymy uklady - to skutek wlasnie jest taki. Rozgrzewka powinna byc zarowno po zakonczeniu zajec, zlwaszcza jesli zajecia byly ekstremalne.
Paradoksalnie dzieci, maja bardzo elastyczny kosciec, co chroni jest przed powaznymi kontuzjami, jesli nie skacza sobie po glowie itp.
Kazdy ma swoj system rozgrzewki, ktora moim zdaniem powinna byc indywidualna, bo kazdy ma inny proces przygotowania ciala do treningu. Jednemu potrzeba rozciagania wiecej niz drugiemu ktory np potrzebuje cwiczen na skoncznosc czy rownowage. Powinnas sama znalesc droge do tego jak najlepiej przygotowac swoje cialo do cwiczen bez kontuzji. Sa ksiazki z cwiczeniami, mnie np bardzo pomagaja cwiczenia pilatesa, potrzebuje duzo czasu na rozciagniecie ciala, niz np skakania czy biegania w miejscu. To jest sprawa indywidualna.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu Dodaj do serwisow: Bookmark and Share
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12