www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
portal taniec.POLSKA
Autor Wiadomość
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sie 31, 2011 9:32 am   portal taniec.POLSKA

ruszył dziś - na razie mocno niepełny ale prace trwają, przed piszącymi o tancu wielkie zadanie - wypełnić działy portalu treścią i wiedzą dotąd niespisana i nieskatalogowaną

http://www.taniecpolska.pl/
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Chiaranzana 
Corps de Ballet

Posty: 348
Wysłany: Sro Sie 31, 2011 12:36 pm   

Nie wiem albo nie rozumiem, gdzie jest link do portalu, bo jak na razie to tylko strona Instytutu sie pokazuje :?:
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 9:22 am   

to ja z kolei nie rozumiem. Strona Instytutu Muzyki i Tanca jest tu:

http://www.imit.org.pl/

a link do portalu tanecznego podałam powyżej
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Chiaranzana 
Corps de Ballet

Posty: 348
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:56 am   

Juz mi sie otwiera.
Ale tak jak widze, to dla tych co tancza taniec modny czyli wspolczesny i widze ze juz tak to zostanie.
A tak na marginesie? Kiedy Instytut Tanca odlaczy sie od Instytutu Muzyki? ;) ;)
 
     
Sagittaire 
Pierwszy Solista

Wiek: 41
Posty: 2809
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 1:19 pm   

Czy ja wiem, z tego co kojarzę, to portal ma się odnosić zarówno do tańca współczesnego jak i klasycznego. Już są zbierane informacje z zakresu klasyki i coś czuję, że to może być w przyszłości całkiem solidna baza wiedzy, biorąc pod uwagę, kto zbiera. Kwestia tylko jest taka, że informacji jest dużo, a osób opracowujących mało, więc musi to nieco potrwać. Zresztą ktoś, kto uaktualnia bazę o taniec współczesny ma chyba dużo łatwiejsze zadanie, niż osoba, która będzie pisała o klasyce, bo o wielu tancerzach i spektaklach klasycznych/neoklasycznych, jedynym źródłem wiedzy jest zobaczenie spektaklu organoleptyczne i samodzielne obserwacje co do przebiegu kariery klasyków no i materiały z TW.... O współczesnym jest jednak więcej materiałów nie mówiąc już o tym, że współcześni lgną do Instytutu sami i sami podają o sobie informacje, a klasycy jak zawsze 0 współpracy....
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 9:11 pm   

z czego to wnioskujesz Chiaranzano? Od 6 miesięcy klepie w komputer i wydzwaniam do zespołów prosząc o informacje o tancerzach naszych baletów zatem w bazie biografii troche już ich jest ale to kropla w morzu. Zdradze ze docelowo ma być biogram każdego tanerza baletowego solisty i I solisty, wybitnych solistów i choreografów z przeszłosci, baza spektakli od 45 r. ale wyobraź sobie ile to pracy skoro balet jako sztuka poza wiekopomnymi opracowaniami pań Turskiej i Pudełek został w naszym kraju totalnie "olany" i czasem nawet teatry nie mają pełnych spisów własnych premier?

Kiedy się odłączy? docelowo była obietnica ze za 3 lata od powołania - rok własnie mija... natomiast jak znam życie to w tym kaju stany "przejściowe" i prowizoryczne są najbarziej trwałe :(
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Sagittaire 
Pierwszy Solista

Wiek: 41
Posty: 2809
Wysłany: Sro Lis 09, 2011 4:03 pm   

Rośnie zawartośc portalu. Polem ponizszy tekst o Pastorze:

http://www.taniecpolska.pl/tekst/8
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lis 09, 2011 5:09 pm   

o rety, aż się zawstydziłam :)
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
w. 
Nowicjusz


Związek z tańcem:
miłośniczka
Wiek: 32
Posty: 40
Skąd: koło Wa-wy
Wysłany: Sro Lis 16, 2011 2:36 pm   

Bardzo się cieszę, że powstał portal tylko o tańcu w Polsce!
Będę na bieżąco śledzić, dziękuję za link i pracę :)
_________________
"Gdzie nie ma serca,
tam muzyka istnieć nie może"
"Taniec jest muzyką dla oczu"
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 12:07 pm   

kolejny niezmiernie cieawy tekst na portalu, tym razem autorstwa Małgorzaty Komorowskiej o sobosbie opisywania dzieła baletowego :
http://www.taniecpolska.pl/tekst/109
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Spidi 
Adept Baletu

Związek z tańcem:
pokractwo
Posty: 153
Skąd: silesia
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 10:27 pm   

tekst pani Komorowskiej jest faktycznie bardzo ciekawy! podczas czytania odnosilam wrazenie, ze pewne rzeczy moznaby szerzej opisac,naszczescie na dole jest adnotacja, ze to niepelny tekst wykladu. temat opisany w przystepnej formie, nienatrafilam na slowa ktorych nie znam :) jednak dla totalnego laika chyba nie do konca tlumaczy i odpowiada na pytanie ' jak oceniac utwor baletowy', no ale zdaje sobie sprawe, ze nie taka rola tego tekstu. niemniej jednak wydaje mi sie, ze gdyby podobne teksty byly drukowane w ogolnodostepnych gazetach a nie jedynie w hermetycznych srodowiskach, to nic by sie potencjalnemu czytelnikowi nie stalo ;) ( no ale to raczej temat na inna dyspute, a i zapewne walkowany nieraz!)
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Gru 14, 2011 2:10 pm   

tym razem polecam wywiad, który miałam zaszczyt zrobić z Emilem Wesołowskim w 45-lecie jego pracy artystycznej
http://www.taniecpolska.pl/tekst/110
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Joanna Bednarczyk
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
historyk, krytyk
Posty: 549
Wysłany: Pon Sty 16, 2012 8:43 pm   

Coraz więcej ciekawych tekstów pojawia się na portalu Taniec.pl
m.in Resentyment jako źródło zafałszowań we wzajemnym postrzeganiu tańca klasycznego i tańca współczesnego w Polsce Karola Urbańskiego w dziale teksty własne

fajnie, że Ktoś podjął się analizy tego swoistego problemu polskiego środowiska tańca.
_________________
Nic nie powinno ukazywać ciała, tylko ono samo
O.Wilde
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 10:08 am   

znakomicie, pisałam o tym trochę w moim tekście o przemianach w balecie polskim po 89 roku, ale tekst czeka jeszcze na publikację na portalu lub w wersji papierowej. Ale ten tekst to dogłębna analiza - świetny pomysł i bardzo wartościowy. Moze wielu osobom rozjaśni w głowach :)))
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 11:04 am   

no i jest juz mój tekst
http://www.taniecpolska.pl/tekst/125

zapraszam do lektury
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
lailana 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
instruktor oriental
Wiek: 39
Posty: 227
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 12:07 pm   

gdyby istniały tu jakieś punkciki to właśnie by jeden poleciał, wspaniały artykuł :mrgreen:
_________________
http://sajowe-hafciarstwo.blogspot.com
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 4:57 pm   

mój kolejny tekst na portalu - dla mnie bardzo wazny

http://www.taniecpolska.pl/tekst/133
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Ali 
Koryfej


Posty: 845
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 9:00 pm   

Dobry tekst, gratulacje dla autorki. Wiele cennych myśli i mądrych cytatów, z którymi wypada się zgodzić i polecić do stosowania. Tylko komu na polskim "bezrybiu"? - poza samą autorką oczywiście. Wszelkim naszym "rakom" (ale też bywalcom tego form) polecałbym zwłaszcza słowa:

"Recenzent, choć nie pisze dla artystów, powinien pamiętać, że jego opinie będą z dużą dozą prawdopodobieństwa czytane i omawiane przez twórców, wykonawców i tzw. środowisko baletowe. Wszak Arnold Haskell wyznacza mu nawet zaszczytną funkcję „doradcy tancerzy”. Krytyk powinien więc wziąć pod uwagę i fakt, że ma w tym przypadku do czynienia z człowiekiem wyjątkowo wrażliwym na punkcie swoim i swojej sztuki, że artyście takiemu można wyrządzić wielką krzywdę pochopnym i złośliwie sformułowanym osądem. Odpowiedzialny i kompetentny krytyk doskonale powinien sobie zdawać sprawę na ile i w jakim przypadku może sobie pozwolić..."

Ot co!
_________________
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Odpowiedz do tematu Dodaj do serwisow: Bookmark and Share
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 12