www.balet.pl
forum miłośników tańca

Szkoła baletowa - OSB w Gdansku

Ponownie Armida - Wto Cze 21, 2005 4:04 pm
Temat postu: Gdańska Osb
Jak śmiesz??!!!!!!!!! Jestem oburzona tym co powiedziałeś/-łaś!!! Bardzo mnie ciekawi z jakiej szkoły jesteś. Zadrość? A może jesteś w szkole (Gdańskiej) z przymusu? Jestem tak wściekła, że nie wiem co mam pisać!!! Skąd Ci sie to wogóle wzięło (pozwolę sobie mówić Ci na "Ty")?? Jakie maltretowanie??! Co to wogóle ma znaczyć?! Jakim prawem??!! BOŻE!!!!!!! Kontuzje? Owszem, nie powiem, zdarzają się. Ale taka ta dziedzina i liczba kontuzji taka sama jak w innych szkołach. Radzę wybrać się do Petersburga. Jeżeli w Gdańskiej Baletówce zajęcia nazywasz maltretowaniem, to ciekawe jakie miano uzyskałyby tamte... Jako absolwenci tej szkoły wyszli wspaniali tancerze: Iza Sokołowska i bracia Kupińscy (tancerze Opery Królewskiej w Kopenhadze), Michał Wylot i (nadal ucząca się) Elena Karpuhina (reprezentanci Polski na konkursie Eurowizji), Krzysiek Górski (dostał propozycję 1 solisty od Teatru Wielkiego w Wawie), mogę jeszcze powymieniać, jeżeli komuś zależy, ale nie wiem, czy jest większy sens. Osoby, które skonczyły tą szkołę, wspaniale, tańczą, prezentują się i są szczęśliwe, że właśnie tam trafiły. Nigdy nie słyszałam większego kłamstwa i gorszej głupoty. Nastepnym razem zastanów się 3 razy zanim coś napiszesz.

A teraz zajmę się może odpowiedzią na pytanie.

Wiesz, to zależy jak na to spojrzeć. Byłam we wszystkich szkołach, każdą zwiedziłam i moge powiedzieć, że Gdańska z pewnością ma najlepsze warunki. Jest najnowocześniejsza i najlepiej wyposażona. Skoro mówi się, że Szkoła Baletowa w Gdańsku jest najlepsza, to coś musi o tym świadczyć. Świetni pedagodzy, poziom nauczania, zaangazowanie dyrektora i absolwenci, którzy nie mają problemów ze znalezieniem pracy.

Ciekawa jestem, na jakiej podstawie powstał ten osąd drogi "Gościu", chociaż nie jestem pewna, czy mam chęć wysłuchiwać kolejnych bzdur.

Pozdrawiam

Gość - Wto Cze 21, 2005 4:20 pm

Dziwne, pierwsze słyszę żeby komukolwiek zaproponowano takie stanowisko w TW. Na tytuł solisty trzeba tu sporo zapracować (niektórzy, mimo wieloletniej pracy go nie otrzymują - myślę głównie o wielkiej niedocenionej -P. Ewie Nowak) - a co dopiero przyjmować z marszu na nawyższe stanowisko - nie słyszłam żeby P. Woźniak rezygnował, więc bedzie 2 pierwszych solistów?
Kasiu G, słyszłaś coś na ten temat??

BTW Armido, wydaje mi się że takie sądy zwykle wydają właśnie uczniowie danej szkoły

Ponownie Armida - Wto Cze 21, 2005 5:17 pm
Temat postu: c.d.
Masz racje, wydaje Ci się :wink: . Np. ogólnie dużo złego mówi się o Łódzkiej Baletówce. Oni sami o sobie mówią z reguły dobrze, ale ogólnie panuje opinia, tak jak o Gdańskiej SB, że jest najlepsza, tak o Łódźkiej, ze jest najsłabsza.

Krzysiu? Nie, nie przyjął. Poszedł do "Mazowsza". Powiedział, że to podoba mu sie bardziej.

Pozdrawiam

Ania_W. - Wto Cze 21, 2005 10:32 pm

Cytat:
nie słyszłam żeby P. Woźniak rezygnował, więc bedzie 2 pierwszych solistów?

Chciałam zauważyć że w TW jest PIĘCIU pierwszych solistów - Basałajew, Mazepczyk, Stasiewicz, Ślęzak i Wojtiul. S. Woźniak jest PIERWSZYM TANCERZEM. Trzeba zrobić to rozgraniczenie. Na I solistę można zostać przyjętym bez konieczności czyjejkolwiek rezygnacji i wcale nie jest to najwyższe stanowisko.

Gość - Wto Cze 21, 2005 10:57 pm

Ja przyzwyczaiłam się do starego podiału, mój błąd (podział był taki, że była mniejsza liczba solistów i tylko 2 pierwszych solistów). Ale pan Basałajew ma jednakowoż doświadczenie sceniczne w innych teatrach. Nie słyszałam (możesz mnie uświadomić), żeby ktoś od razu po szkole został solistą w TW.
Czajori - Pon Sie 29, 2005 10:29 pm

Jestem zdziwiona atakami na gdańską baletówkę. Obecnie pracuję z choreografką z tej szkoły i nigdy chyba nie spotkałam się z bardziej kompetentną, zaangażowaną, cierpliwą i kreatywną nauczycielką tańca ( a miałam do czynienia z wieloma). Jeżeli taka jest wiekszość pedagogów, to naprawdę nie widzę powodów do narzekań na kadrę.
Mam też znajomych, którzy skończyli tę szkołę i nie pamiętam, żeby ktoś wspominał o "maltretowaniu"...
Oczywiście, nauka tańca wiąże się z ogromnymi poświęceniami i często z fizycznym cierpieniem, ale przecież wszyscy doskonale wiemy, że tylko maksymalnie ciężka praca i wymagający profesorowie kształtują najlepszych tancerzy.

Terpsychora - Wto Wrz 06, 2005 9:37 pm

Ja jednak uważam, że dobry nauczyciel potrafi wytłumaczyć uczniowi jak coś się robi. Jeśli używa siły do wykręcenia nóg lub rozciągnięcia, a nawet klepnie po kolanach aby przypomnieć o wciąganiu to nie jest to maltretowanie dzieci. Myśle, że nawet dawka krzyku może mocno zmobilizować. Jednak,podkładanie igieł pod stopy jest mocno przesadzone. Czasami wystarczy popracować nad rozciągnięciem i wytłumaczyć na czym polega błąd.
Edgar Degas - Czw Wrz 08, 2005 11:18 am

Nie dokonca jestem pewna gdzie umiescic ten post , poniewaz dotyczy zarowno metod nauczania baletu jak i cech jakie powinna miec dobra balerina.
Pamietacie zapewne film ,,Niewolnice Terpychory " o Permskiej szkole baletowej jest tam mowa o Natali Balachniczowej i jej nauczycielce ,ktorej metody nauczania byly momentami szokujace.Dziewczyna wedlug wszelkich kanonow baletowych byla jakby stworzona do baletu. Wspaniale nogi ,rozciagniecie, podbicie muzykalnosc, ale przypominala nieco Spiaca Krolewne mnie wydawalo sie, ze nauczycielka swoimi metodami starala sie ja obudzic. Chyba nie wiele z tego wyszo ,poniewaz film byl z roku 99 dziewczyna trafila do Kremlowskiego Teatru i slad po niej zaginal. Z takimi warunkami ,uroda i wyszkoleniem mozna bylo przypuszczac ze zostanie solistka ,balerina, ale widac tak sie nie stalo. Mysle ze zabraklo, tego czegos w oczach ,radosci tanczenia bycia na scenie, to wlasnie przez krotka chwile bylo widoczne gdy wziela w rece swoje stare skrzypce.Wiec moze balet to nie bylo jednak to, co powinna byla robic.
Te same cechy obserwuje w wysmienicie wycwiczonej " obecnej nadziei polskiego baletu "moze ten smutek i strach w oczach, to reakcja na zbyt wielki nacisk ze strony nauczycieli, moze gdy znajdzie sie w teatrze radosc tanca wroci bo bez tego bedzie to jeszcze jedna swietnie wyszkolona ale bazbarwna tancerka.
Widzialam tez inna byla uczennice , ktora mino ze nie dokonca tak idealna gdy wychodzila na scene czulo sie, ze ja kocha ,kocha tanczyc i ta scena tez ja kochala, niestety wedlug mnie nie to sie liczy w naszych szkolach i konkursach.Obecnie juz tancerka najprawdopodobniej wyjechala na tkz. Zachod i mysle ,ze da sobie tam rade i moze jak zostanie w niej ten ogien bedzie jedna z nietuzinkowych tancerek czego jej zycze.

Pozdrowienia
E.Degas

Maciejka - Pią Wrz 16, 2005 12:50 am

Tak, Gdańsk jest surowy. Rozumiem, że dyscyplina jest konieczna, ale... Cóz, powiem prosto z mostu - maltretują, szkoła jest dobra, ale wcale nie genialna. Sama widziałam efekty złego uczenia piruetów. Prosze sie tylko nie oburzać, nie mówie, że skzoła jest zła. W końcu wyszło z niej wiele talentów. Ale... Przesadzają, niepotrzebnie.
aniaka - Sob Wrz 17, 2005 5:00 pm

Szczerze mówiąc Marysiu z tego co tu czytam stwierdzam, że jednak wcale takiej dobrej opinii nie ma :/
Maciejka - Pią Paź 07, 2005 10:16 pm

Tanc... rozumiem Twój punkt widzenia, ale zauważ - my nie OCENIAMY tylko wystawiamy OPINIE. Nie obrażamy nikogo, jesteśmy taktowni... Więc w czym rzecz? Dlaczego mamy nie oceniać Gdańskiej SB? Jeżeli mamy ochotę pomówić o tej, czy innej szkole, dlaczego tego nie robić, zwłaszcza, że robimy to kulturalnie - nie tak, jak ostatnio rozmawiano o Wrocławskich szkołach, porównując je i wyzywając się nawzajem. To prowadziło do błędnego postrzegania dwóch różnych szkół - profesjonalnej i "hobystycznej". W tej rozmowie nie ma czegoś takiego!

wrrrrrrr koniec(!) z jakimikolwiek kłótniami bo będę gryźć!! aha, to nie jest uwaga do Maciejki, tylko do wszystkich, którzy mogli by o tym pomyśleć.

.:Agga:. - Sob Paź 08, 2005 7:07 pm

Slyszalam o kilku osobach z SB w Gdansku ktore z powodu zlego nauczania nie moga teraz tanczyc i maja klopoty ze zdrowiem.
Jak uwazacie czy gdanska baletowka "niszczy" ludzi, np co dzieje sie z osobami ktore maja jakies kontuzje i wiadomo ze nigdy nie beda tanczyc a sa w przedostatniej klasie i chca skonczyc ta szkole? Czy zbyt ostre cwiczenie, ternowanie przez nauczycieli nie jest powodem pozniejszych problemow?
Jak wygladaja takie sytuacje w innych szkolach? Moze wiecie w ktorej szkole jest wiecej osob ktore po ukonczeniu jej wiedza ze juz niegdy nie zatancza bo nie moga? Co dzieje sie wowczas z takimi osobami? Czy nikt nie zwraca na nich uwagi?

Czajori - Sob Paź 08, 2005 9:22 pm

Myślę, że kontuzje nie zdarzają się tylko w gdańskiej baletówce :? Zwykle urazy, które kończą karierę tancerzy, wynikają albo z tzw. losowych przypadków, albo z indywidualnych predyspozycji. Nie sądzę, żeby jakaś dana szkoła była "urazotwórcza".
Nefretete - Pon Paź 17, 2005 1:53 pm

a oto link do artykułu o jubileuszu gdańskiej OSB
http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/17281.html

Gość - Pon Lut 13, 2006 2:42 pm

Princess Maron napisał/a:
naczym polegają lekcje:
- audycje muzyczne
- t.charakterystyczny
- partnerowanie
- interpretacje
- charakteryzacja

wiem że to głupie pytanie :oops:


audycje to teoria muzyki (przynajmniej u mnie; przedmioty : rytmika, umuzykalnienie i a.m. maja za zadanie praktyczne i teoretyczne kształcenie muzyczne) - przerabia sie b. podobny materiała do podstawowej szkoły muzycznej
treści nauczania:
1. Aparat wykonawczy - głos ludzki i instrumenty muzyczne.
2. Faktura homofoniczna i polifoniczna.
3. Formy i gatunki muzyczne.
4. Pojęcie stylu muzycznego.
5. Muzyka programowa.
6. Muzyka ludowa różnych narodów - oryginalna i stylizowana.
7. Muzyka jazzowa i rockowa.
8. Muzyka kultur pozaeuropejskich.
9. Historia muzyki od średniowiecza do XX wieku.
10. Współczesne życie muzyczne.

partnerowanie - treści nauczania:
1. Podstawowe zasady partnerowania par terre i en'lair:
1) technika tańca w duecie,
2) czynności partnera i partnerki,
3) współdziałanie partnerów,
4) ułożenie i układ rąk,
5) forma póz i ustawień,
6) ruchy łączące i pomocnicze z zakresu tańca klasycznego.
2. Sposoby partnerowania par terre:
1) podtrzymywanie oburącz za talię,
2) podtrzymywanie za ręce,
3) podtrzymywanie jedną ręką.
3. Sposoby partnerowania en l'air:
1) unoszenie oburącz za talię,
2) uniesienia do wysokości pasa partnera - podtrzymywanie za ręce,
3) podniesienia z utrwaleniem położenia na barku partnera,
4) podniesienia do wysokości bioder partnera i pozy na biodrze,
5) podniesienia na bark,
6) podniesienia na barku z kolana,
7) podnoszenia na wyciągniętych rękach,
8) skoki z zakończeniem na rękach,
9) skoki z zakończeniem na barku partnera,
10) przenoszenia na wyciągniętych rękach,
11) podnoszenia na wyciągniętych rękach,
12) zmiany póz en l'air.
4. Fragmenty duetów z klasycznego repertuaru baletowego.

Zasady charakteryzacji - treści nauczania:
1. Charakteryzacja w teatrze, filmie, telewizji, jej rola i celowość, zależność od wymogów scenografii: znaczenie odległości i perspektywy.
2. Budowa głowy (wybrane wiadomości).
3. Barwa, światło i jego właściwości, zależność barwy kosmetyków od różnego rodzaju oświetlenia; zasady światłocienia i kontrastu.
4. Różnorodne materiały i narzędzia stosowane w charakteryzacji i ich przechowywanie.
5. Ćwiczenia praktyczne uwzględniające podstawowe zasady charakteryzacji osobistej; modelowanie i korygowanie szminką rysów twarzy - skracanie, wydłużanie, zmniejszanie lub powiększanie jej elementów, maguillage, charakteryzacja z użyciem elementów perukarskich.
6. Zasady higieny w charakteryzacji (skóra twarzy i rąk).


Interpretacja muzyczno-ruchowa - treści nauczania:
1. Ciało jako środek wyrazu, jako warsztat twórczy. Poznanie własnego ciała, analiza jego funkcji i możliwości.
2. Ruch i sposoby jego wyrażania. Ruchowe reakcje na sytuacje rzeczywiste i wytwarzane w wyobraźni.
3. "Ja" w realizacji z otoczeniem.
4. Cechy charakterystyczne różnych stylów sztuki. Powiązanie formy ruchu ze stylem.
5. Powiązanie muzyki z ruchem.
6. Tworzenie postaci scenicznych.
7. Mizansceny z baletów.
8. Krótka forma (wariacja) jako wyodrębniona część formy baletu - przebieg dramaturgiczny, analiza techniki i jej interpretacji w powiązaniu z całością spektaklu.

Taniec charakterystyczny - to uformowany w ciągu XIX w. stylizowany taniec ludowy, zaadoptowany do potrzeb scenicznych, jak na przykład: mazur ze Strasznego Dworu Moniuszki. Również taniec stylizowany na charakterystycznych ruchach jakiejś grupy społeczniej lub zawodowej, jak taniec: marynarski, góralski, cygański lub chiński.

Do tańców charakterystycznych zaliczamy tańce wykonywane przez takie zespoły jak: "Mazowsze" i "Śląsk".


z wikipedia.pl i http://www.nettax.com.pl/...z.1164/zal4.htm

snowflake - Sro Mar 07, 2007 8:58 pm

czy gdanska osb posiada cos takiego jak e-mail? :twisted: do sekretariatu, dyrektora - obojetnie. na stonie nic nie ma.
.:Agga:. - Sro Mar 07, 2007 9:12 pm

Pewnie, ze ma i napewno jest na stronie bo sama go tam znalazlam.

EDIT: Wchodzac na strone głowna nie pomijaj intro. Wtedy znajdziesz adres a na dole rysunek koperty. Jak na niego klikniesz pojawia sie adres mailowy szkoly.

snowflake - Czw Mar 08, 2007 12:09 am

no tak, trzeba byc naprawde zdolnym zeby jej nie zauwazyc... :roll:
dzieki

.:Agga:. - Sob Mar 24, 2007 9:18 pm

Dzisiaj razem z .:tutu:., bylysmy na Koncercie Dyplomowym uczniow OSB ktory odbyl sie w Operze Baltyckiej.
Uczucia mam mieszane. Z posrod 8 tanczacych dziewczat, naprawde pieknie tanczyly 3. Pierwszy raz na zywo widzialam ja tanczy Elena - naprawde a talent, kiedy tanczy nie chce sie odrywac od niej wzroku. Moglabym patrzec na nia bez konca. Oprocz wspanialej techniki ma tez wyraz i warunki ktore dobrze wykorzystuje. Ladne podbicie, wspaniale rozciagniecie, nogi podnosi naprawde wysoko. W ktoryms miejscu cztalam, ze Elena ma bardzo naciagnieta szyje - nie jest tak, jest poprostu bardzo szczupla i jej szyja tylko sprawia wrazenie naciagnietej. Jakis czas temu pisalam ze uwazam ze Elena ma duze uda, za co zostala mi zwrocona uwaga ze pewnie winne temu sa zdjecia. Otóż ma ona duze uda - sa bardzo umiesnione i przez to szerokie ale za to ma szczple lydki ;) - ogolnie jestem pod wrazniem.
Wspaniale tanczyly rowniez dwie inne tancerki - Katarzyna Pomaska - moze nie ma tak wspanialych warunkow i rozciagniecia ale ma niesamowity wyraz. Tancz tak, ze nawet osoba ktora nie zna danego baletu bedzie wiedziala o co w nim chodzi. Naprawde super; drugą z nich jest Angelika (nie wiem czy napeno tak pisze sie jej imie) Gembiak, zdziwila mnie jej postura - jest wysoka i sprawia wrazenie "duzej" ale nie grubej (tak dla jasnosci), odtanczyla ona swoja role czysto i ladnie, jednak jak dla mnie oprocz techniki to nic wiecej tam nie bylo.
Reszta tancerek.. hmm zalamalam sie tym co zobaczylam. Na scenie prawie sie pokopaly, tanczyly nie rowno, co chwile sie mylily. Podniesie nogi na 90 stopni sprawialo im problem, wygladaly tak jakby podczas tanca sie meczyly.
Troche zdziwilam sie ich poziomem - jesli ktos tancz 9 lat, codzienie sie rozciaga to podniesie nogi nie powino sprawiac problemow. Nie kazdy musi tanczyc wspaniale, jednak dziewczeta ktore tancza 9 lat powinny cos soba reprezentowac.
Kolejna czesc koncertu stanowily pokaz uczniow, którzy biorą udział w Konkursie Baletowym. Na początku zostali określeni jako "najlepsi". Niestety tak nie było. Co do młodszych wykonawców nic nie piszę - są młodzi, dochodzi stres, łatwo można się pomylić, szkoda tylko, że starsze osoby bardziej sie nie wkazały. Naprawde nie było na co patrzeć.
Dziwi mnie to co zobaczyłam - nie każdy musi być solistą ale jeśli zajmuje się tańcem kilka lat to powinno to wyglądać zupełnie inaczej - musi coś sobą reprezentować.
Szkoda, że tak to wypadło.

snowflake - Czw Wrz 06, 2007 8:43 pm

czy ktoś orintuje sie jak bardzo biblioteka gdańskiej osb jest zasobna w pozycje dotyczące tańca? można liczyć na tytuły raczej trudno dostępne w bibliotekach miejskich/ księgarniach (np. stare wydawnictwa)? czy osoby z poza szkoły mogą z nich korzystać?
.:Agga:. - Pią Wrz 07, 2007 9:27 am

Osoby z poza szkoly moga kozystac z biblioteki. Zeby wypozyczyc dana ksiazke trzeba zaplacic kaucje rowna jej wartosci - przynjamniej tak bylo kiedys.
Biblioteka jest dobrze zaopatrzona, jest dam duzo ksiazek, wiekszosci z nich nie znajdzie sie juz w innych miejscach.
Odrazu zaznaczam ze sa problemy z wypozyczeniem "Zasad.." Waganovej. Ktoras z uczennic nie oddala ksiazki i szola nie moze jej odzyskac.

(ponownie) Armida - Sob Wrz 08, 2007 2:38 pm

Uuu, nie, z tego co wiem osoby z zewnątrz nie maja możliwości wypożyczania tych "zawodowych" książek.

Boże, jak dawno mnie tu nie było ;)

.:Agga:. - Sob Wrz 08, 2007 7:30 pm

Jakis czas temu dowiadywalam sie o to i wtedy nie bylo wiekszych problemow. Moze od niedawna cos sie zmienilo ale nie wydaje mi sie. Najlepiej zadzwonic do szkoly.
Czajori - Nie Lis 04, 2007 10:34 pm

Jakież było moje zdziwienie, gdy skacząc wieczorem z kanału na kanał zobaczyłam dyrektora gdańskiej OSB w Telewizji Trwam. :galy:
Okazało się, że wypowiedź Bronisława Prądzyńskiego była początkiem filmu pt. "Piękno i trud" (sprawdziłam potem w Necie - będą jeszcze powtarzać na pewno, bo dzisiaj leciał już dwa razy wg tego, co jest napisane na stronie).
Połowę reportażu stanowił materiały z lekcji tańca klasycznego, na których z radością wypatrzyłam całkiem sporo znajomych (Paula J., siostry Borczakowskie, Ania Cz. :) ) Druga połowa poświęcona była występowi Moscow City Ballet w TM w Gdyni.
Jeśli nie macie politycznej alergii na TV Trwam, to warto obejrzeć ten program dla ujęć z gdańskiej baletówki i niektórych wypowiedzi pedagogów.

groteska - Pon Lis 05, 2007 2:48 pm

Tez to ogladalam :D Szczena mi opadla, jak zobaczylam w prawym gornym rogu "TRWAM", no ale oczywiscie nie smialam juz przelaczyc :P
Program byl ogolnie bardzo fajny, ale jak tak patrzylam na te urywki z Giselle to mialam wrazenie, ze tej tancerce brak jeszcze takiej jakby hmmm dojrzalosci, ktora, mam nadzieje, ze jej z wiekiem przyjdzie, bo tanczyla swietnie ;)

(Awansowalam na Corps de Ballet^^)

zosia113 - Sob Lis 01, 2008 7:33 pm

Chodze do gdańskiej szkoły baletowej i uważam, że jest bardzo dobra:)
madison - Pią Lis 21, 2008 9:45 pm

W Gdanskiej OSB jest akrobatyka i gimnastyka artystyczna :) :)
Maron - Sob Lis 22, 2008 6:27 pm

ale GA na zasadzie techniki uzupełniającej?
madison - Sob Lis 22, 2008 6:35 pm

Techniki uzupelniające to jeden przedmiot a akrobatyka i gimnastyka artystyczna to drugi tyle ze akrobatyka jest dla chlopakow (od 5 klasy baletowej) a gimnastyka artystyczna dla dziewczyn (od 5 baletowej)

[ Dodano: Nie Gru 14, 2008 4:25 pm ]
teraz na dodatek jest jeszcze pilates

.:Agga:. - Wto Gru 16, 2008 1:05 pm

To co dla nas jest nowoscia - czyli przedmioty o ktorych piszesz jest absolutna podstawa w szkolach zagranicznych.
madison - Wto Gru 16, 2008 6:53 pm

Wiem tylko że nie w każdej szkole baletowej jest gabinet odnowy biologicznej a juz w szczególności nie w polskich...dobrze ze chociaz jest w gdańskiej 8)
.:Agga:. - Sro Gru 17, 2008 12:45 am

Czy gabinet jest dostepny dla kazdego ucznia?

Mozesz cos wiecej napisac jak to dziala w praktyce? Czy trzeba sie jakos zapisywac na wizyty?

madison - Pią Gru 19, 2008 6:10 pm

Tak gabinet dostępny jest dla każdego a zapisywać trzeba sie tylko na czesć wodną (dżakuzi-nie wiem jak to sie pisze :) , wanna perełkowa, wirówka, sauna sucha i parowa, beczka z zimna woda, taki prysznic z masażami) no i np. na laser, pole magnetyczne, prądy, masaże, krioterapie a oprócz tego są tam też takie specjalne łóżka i przyrządy do rozciągania(ale t w formie pilatesu)
martusia-s - Pią Sty 09, 2009 4:40 pm

witam,mam pytanie do jakich osob skierowana jest osb w gdansku? jakie sa wymogi? jestem zainteresowana,prosze o wskazowki ! dziekujeee.
.:Agga:. - Pon Sty 12, 2009 11:58 am

Dzieci przyjmowane sa w wieku 10 lat. Jesli chcesz zajmowac sie profesjonalnie tancem to radze zapomniec o tej szkole. Na nauke eksternistyczna nie ma tam szans - przynajmniej nie w obecnej sytuacji.
Czajori - Pon Sty 12, 2009 10:57 pm

OSB to ogólnokształcąca szkoła baletowa, myślę, że Ciebie bardziej interesują kursy i warsztaty czy też inne ogniska ;) Proponuję zajrzeć do działu "Kursy, warsztaty, audycje".
Brzydula - Czw Sty 15, 2009 4:38 pm

Hm. Nigdy nie byłam w OSB gdanskim ale moja pedagog jest z tamtad i jest swietna! Jest najlepsza osoba jaka mialam okazje poznac w zyciu. tanczy pieknie! i przedewszystkim jest wspanialym człowiekiem. Z tego co nam mowi to ta wlasnie szkola zrobiła z niej taką a nie inna osobe :)
madison - Sob Sty 24, 2009 10:57 am

W poniedzialek (26.01) do Gdańskiej OSB przyjezdża telewizja, nie wiem jeszcze jaka i kiedy bedzie transmisja w TV ale wiem że na pewno bedzie nagrywany Mozart w wkonaniu klasy 3
groteska - Pon Mar 16, 2009 9:06 pm

http://www.youtube.com/watch?v=_6GnM4P-CJc TVP Gdańsk
Torin - Czw Mar 19, 2009 9:57 pm

Piękne dzięki Grotesko.
A to szło kiedyś w "waszej" telewizji czy od razu wylądowało w necie ??

Torin

.:Agga:. - Pią Mar 20, 2009 10:16 am

Bylo tez w telewizji. W zeszlym tygodniu.
lovely_dancer - Pon Maj 18, 2009 4:33 pm

czy w SB w Gdansku pryimuja tez starszych dziewczyn (15 lat)?
Change - Sro Maj 20, 2009 4:28 pm

Mysle, ze tak. Ale musisz zadzwonic i zrobic(zdac) egzamin/audycje.
.:Agga:. - Czw Maj 21, 2009 3:24 pm

Nie przyjmuja.
Jesli nie przenosisz sie bezposrednio z innej szkoly baletowej nie ma szans.

madison - Pią Maj 22, 2009 7:00 pm

Ale tak jest raczej w każdej szkole, a nie tylko w gdanskiej

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group